Měl jsem GS PD a teď mám BMW R 1100 GS, takže snad budu moct říct objektivní dojmy.
Na obou jsem najezdil ca. 20.000km a to jak po dálnicích, okreskách tak v terénu, v Česku i v Alpách ... . Bohužel co se techniky týče, tak až na sílu motoru v nízkých otáčkách, zvuk originálního výfuku a jednoduchost, vítězí vždy BMW R 1100 GS. Ale podle mé drahé polovičky naopak vítězí PD a to hlavně z jak důvodu pohodlí spolujezdce. Pokud bych chtěl posuzovat styl, tak pak jednoznačně vítězí BMW GS PD, je to prostě klasika a přestože PD má spoustu neduhů, tak si na PD rád vzpomenu a kdybych měl svého času dostatek financí, tak bych ji nikdy neprodal. Jednalo se o dovoz ze Švýcarska a když jsem ji koupil, měla najeto 96.000 km. Přesto chodila jak hodinky. Pro dálkové jízdy a do extrémních podmínek je prostě PD ideální.
Tak tedy k tomu hodnocení. Maximální cestovní rychlost bez nebezpečí zničení výfukových ventilů je u PD maximálně 130km/h, teda dle sdělení servismana pana Žlábka. Ne vždy se mi ji ale dařilo dodržet. Spotřeba je u PD vyšší než u 1100, rozdíl v objemu nádrže je 11 litrů ve prospěch PD, ale dojezd jen o 100km delší. Zadní brzda u 1100 má asi tak stejný brzdný účinek jako přední a zadní u PD současně. Rám se kroutí, přední vidle v originálu je vhodná tak pro jezdce do 60kg (já mám oblečenej tak 140), ale naštěstí se dá za rozumný peníz zlepšit sadou pružin od WP. Světla u PD jsou horší než u 1100. Alternátor při zapnutém vyhřívání heftů nestíhá a tak si můžete přitopit jen když už to fakt jinak nejde, nebo musíte držet otáčky přes 4.500. Rozbitý to nikdy nebylo, zkrátka altík na PD má asi jen třetinový výkon než na 1100. Pravda, měl jsem ve předu dvě světla Touratech po 55W, ale i takto navýšený odběr (+55W) již stačil k překročení výkonu altíku. Takhle bych mohl psát dál, ale lepší by bylo si o tom pokecat.
Zajímavé, ale čekal jsem to. Na PD jsem se jen krátce svezl, na 1100/1150 jsem nahopsal 110.000km, takže srovnávat nemůžu. PD se mi moc líbila a na tak "starou" motorku jela fakt dobře, ale je tam vidět generační rozdíl. Přesto bych PD rád viděl stát v garáži...
Na druhou stranu co se týká podvozku, tak mezi 1100 a 1200 takový rozdíl není, takže 1100 bude ještě dlouho v pohodě "stíhat". Ivan
PD vs. 1100GS !?!
Moje asi 1,5roční dilema, zda neskočit do staršího modelu, vyvrcholilo
hledáním testů, ptaní se majitelů atd...a výsledek:
Nakonec právě kvůli výkonu,designu,spotřebě,brzdám,podvozku a nakonec i bezpečnosti, spolehlivosti a nároků na údržbu zůstává v garáži právě1100GS.
PD pro mě zůstává klasikou číslo 1, ale já potřebuju jezdit a PD není na dnešní provoz stavěné a je to spíš jen krásná součást nábytku.
1100 nastoupilo svým designem do skupiny retro kultovních bajků a nyní jsem pyšný na první 4ventilový cesťák a ve své době obsahově největší enduro na světě,které dokáže ještě prohnat moderní enduristy.
Pánové,já to vidím asi takto:BMW R100GSPD mám 10let a mám na něm najeto 140000km.Je to velmi dobrý stroj.Vloni jsem přikoupil R1100GS abych mohl zodpovědně provést srovnávací test.Zatí jsem na 11ctce najel 10000km a vidím to takto: 11ctka má vyšší výkon,větší krouťák,lepší brzdy,jiízdní vlastnosti na asfaltu,menší spotřebu atd.R 100vka je lepší mimo asfalt a má jednodušší servis (i když častější) no tak kdybych se měl rozhodnout jakou motorku bych si nechal kdybych mohl mít jen jednu,bez zaváhání řeknu YAMAHA XT600 Ténéré 3AJ.Možná si myslíte (co myslíte,Vy to víte) že mi hráblo ale XT je opravdu jednička jako motorka pro život.Jako vždy: nakonec je nejlepší ten Japonec. jen tak pro info jsem tu 11ctku letos prodal,bo ta 100vka je fakt lepší
Přidat komentář
Aby jste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášený.
Na druhou stranu co se týká podvozku, tak mezi 1100 a 1200 takový rozdíl není, takže 1100 bude ještě dlouho v pohodě "stíhat". Ivan