PALUBNÍ DENÍK Z GASTRO, PIVNĚ, VODKOVÉHO, SRAZOVÉHO, TROCHU ŠOTOLINOVÉHO A JINAK SILNIČNÍHO VÝLETU „TELEBLBIES“ PŘES SK, H, RO, BG.
Už loni nás náš bulharský kamarád motorkář Pavko zval na motosraz do bulharské Staré Zagory. Loni to nějak nevyšlo, ale letos, když byl Pavko na návštěvě u nás, tak jsem se rozhodnul a slíbil mu, že se tam s kámoši zase podíváme. Byli jsme tam naposledy v roce 2005, a tenkrát to bylo moc fajn. Můj plán cesty je kamarády odsouhlasen, od manželek a přítelkyň dostáváme výjezdní povolení, takže nic nebrání tomu, abychom na týden zmizeli z domu.
Chceme projet co nejrychleji přes Maďarsko, stavit se v Rumunsku v Banátu, přejet do Bulharska, projet se v pohoří Stará planina, navštívit motosraz , přejet do Rumunska na Fagaraš a nakonec tranzit přes Maďary domů. Samosebou nesmíme vynechat dobré jídlo a pití.
Účastníci zájezdu: Tonda a R1100GS, Zdenál (Puk) a R1150GS, Zdenál a V-strom 650, Marek a Bandit 1200S, Ríša a Bandit 1200N
1.den (29.7.2008). Vyrážíme po práci v 15h z Oslavan směrem na Hustopeče, a pak po dálnici na Bratislavu, Budapešť. Cesta je nezáživná, ale aspoň vcelku utíká. Po 19-té h sjíždíme za Budapeští z dálnice do městečka Ócsa, kde hned na kraji nacházíme“zimmer frei“ za 12€ na osobu. Hned kousek vedle je nálevna. Hážeme do sebe 5 kousků místního piva a jdeme na kutě. Najeto cca 390km.
2.den. Vstáváme v 7h. Něco málo jídla, sbalit se a odjezd. Zpět na dálnici do Szeged. Pak směr Makó . Před ním odbočujeme na hraniční přechod Kiszombor – Cenad. Hranice H-RO v pohodě. Valíme dál na Timisoaru. V dědině Sandra je moc pěkná hospoda – dáváme výbornej oběd – nějaký plněný řízky a kapusty z mletým masem – super. Timisoara – klasickej dopravní chaos. A jedeme dál na Moravitu, doleva na Oravitu a směr Moldova Noua. Kousek za Oravitou to beru doleva zkratkou přes národní park CHEILE NEREI – BEUSNITA. Je to kousek po asfaltu a kousek šotolina – celkem cca 40km přes vesničku Sasca Montana. Je sucho, takže klukům na Banditech šotolina nevadí. Krásná krajina, čistej potok. Míjíme odbočku do české vesnice Gernik a za chvíli už vjíždíme v Moldova Veche na silnici okolo Dunaje. Po pár km odbočujeme do Svaté Heleny. Spaní si domlouváme u Peků. Po sprše a večeři jdeme k Pepsimu na pivo. Najeto cca 490km.
3.den. Budíček v 7h. Snídaně, rozloučení a…….Markovi nechce startovat Bandita. Diagnóza – baterka KO (loni takhle vyčichla v Černé Hoře Ríšovi). Startujeme přes startkáble, měříme dobíjení – OK. Pokračujeme okolo Dunaje na Orsovu. Rumuni se rozhodli opravit celej úsek cca 90km, takže cesta je místy jedno velké staveniště. Fotíme se před Orsovou u hlavy Decebala Rexe. Orsova, Drobeta-Turnu Severin – zde nacházíme prodejnu autodílů a akumulátorů. Vhodnou bateku pro Bandita skladem nemají, ale šéf obchodu je motorkář a vidí, že máme problém a ochotně nám poskytuje baterku ze své Hondy VF750C Magna. Výborně. Pokračujeme dál na hranice s BG Calafat – Vidin. Před Calafatem obědváme v motelu – výborný čevapčiči.V Calafatu při čekání na trajekt do Vidinu na nás zkouší místní cigánská tlupa, že stojíme na jejich místě a chtějí po každém 10€. Po vysvětlení, že jim nic nedáme, a že jestli chtějí po hubě, tak že to problém není, se dávají na ústup. Na trajekt čekáme asi hodinu, kterou si krátíme kecánim s mladým rakousko-českým párem, kteří jedou s obytňákem do Řecka. Svěřují se nám, že těm „snědorumunům“ dali 20€ - mysleli si, že jim nějak zařídí rychlejší nalodění – naivky. Jsme naloděni a za chvíli jsme v BG. Frčíme směrem na Sofii . Po 19-té h nacházíme kousek za Montanou chatový kempink s výbornou restaurací – dáváme si kuřecí maso s kaškavalem a smetanou a opékanej chleba. Pivo do nás padá jako Němci do krytu – celej vejlet nás provází slušný vedro. Jdeme spát až po půlnoci. Najeto cca 360km.