BMW má několik patentovaných technologií používaných v motocyklech. Jednu znich BMW nazývá Paralever.
BMW Paralever - zavěšení zadních kol na BMW R 1150 RT
Revidované zavěšení, obrácený Paralever na BMW R 1200 GS Adventure
Paralever je u BMW inovační technika zavěšení zadních kol. Paralever byl původně představený v roce 1988 na motocyklech BMW R 80 GS a BMW R 100 GS. Výhoda pro tuto techniku zavěšení je zmenšení efektu zvedání motocyklu při prudké akceleraci.
Počínaje BMW motocykly v modelového roku 2005, se využívá obrácený Paralever. Posunem jeho spony nad rourou kloubového hřídele se zlepšilo čištění povrchu. Jako nevýhodu bych viděl nestandardní tvar manžety, která po čase netěsní tak, jak by měla a může dojít k znečištění celého mechanizmu.
Paralever byl vyvinutý kvůli objevení tvaru rovnoběžníku mezi čtyřmi položkami skládající zavěšení zadních kol (zadní pohon, kardanová hřídel, přenos, a spodní nebo horní spona). Další výrobci motocyklů začali kopírovat tuto BMW inovaci, znatelně to modeluje Moto Guzzi v jeho Griso 1100.