Ze sedel terénních motocyklů BMW a KTM (listopad – prosinec 2009)
Nepamatuji si ale vůbec nic. Vlastně jen to, jak zřejmě najíždím na rovině ve wádí mezi dvou set metrovými horami písku na asi půlmetrovou terénní vlnku, kterých jsem za těch osm dní na motorce v libyjské poušti přejel desítky, možná stovky. A pak už nic. Nevím co se stalo. Mám absolutní okno. Prvně v životě.
Přípravy na cestu Naši cestu do Libye jsme připravovali téměř 3 měsíce. Není to zase tak jednoduché. Zajistit dopravu motorek, visa do Tunisu i Libye, detailní itinerář, místní cestovku s průvodcem a spoustu dalších věcí motorkářským vybavením počínaje a patřičnou švestkovou dezinfekcí konče. A hlavně čas a finance. Možná i proto z vcelku velké skupiny zájemců o cestu jsme zbyli nakonec my tři. Jirka, Honza a já.
Původně jsme z Jirkou chtěli jet na velkých motorkách. On na Africe a já na BMW GS1100. Když jsme ale naši trasu studovali detailně v Googolu Earth a bavili se s kamarády, kteří pouště v Libyi projeli před námi, padlo rozhodnutí jet jen na lehkých motorkách. Honza i tak stejně chtěl jet na BMW 650 Xchallenge. Jirka místo Afriky vytáhl z garáže svůj terénní speciál KTM 530 EXC, ale já takovou možnost neměl. Mohl jsem manželce uzmout její GS650, ale to by byl stejná blbost jako si třeba do pouště pořídit starší karburátorovou LC4. Nakonec padla moje volba na nové enduro KTM 690 R. Volba se pak následně ukázala po počátečních problémech jako velmi zdařilá.
Na tu terénní vlnu jsem najížděl poměrně rychle, ale ne rychleji než na několik podobných vln v ten samý den. Trochu mě to vyhodilo a dopadl jsem nejdříve na zadní kolo. Po několikahodinovém marném přemýšlení, co a hlavně proč se to vlastně stalo, jsem si uvědomil, že jsem zřejmě zapomněl před dopadem pořádně přidat plyn. Osudová chyba.
Paji diky za pekny pocetni a krasny fotky. Dobre srustej Mimochodem, pokud planujes dalsi takove lety se sedla, doporucuji jeste prikoupit neckbrace, ja uz bez nej nevyjedu
Páji tak zase jsi měl trocha smůly,ale myslím,že nevadí,co?Užily jste fakt něco co mnoho z nás nikdy neuvidí tak jsme rádi,že prostřednictvím vás jsme si to užily taky.Sice bez potu,dřiny v písku,ale užily.Super počtení a moc krásný fotky.Těším se na celou galerku fotek a nějaký to videiko.Přeju rychlý srůst a klidný Vánoce.
Ahojda, vyčerpávající moc pěkný článek, dobrá volba stroje a paráda poježdění to muselo být Přeji krásný svátky, těším se že na malejch pojezdíme tak nespěchej a řádně to vyzdrav
Krása, dík za zprostředkování zajímavých zážitků. Toho ramena je škoda, hlavně že to nebylo nic horšího. Co chladič...fungovalo vše jak mělo nebo tě na KTM 690 něco zradilo.
A nedá mi abych se tě nezeptal .....teď si do lesa vezmeš radši 690 nebo 1100.
Brzo vyzdrav Robert.
Dík. Chladič vydržel i díky tvojí skvěle udělané opravě. KTM fungovalo naprosto skvěle a nebyl na motorce jediný problém. Jen jsem dotáhl šrouby na koncovce.
A v terénu u nás: No přeci GS1100. Co jiného?
Přidat komentář
Aby jste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášený.