Čtvrtek 3. prosince 2009 – Kamenný les Magadeth Opouštíme pohoří Acacus a po kamenité pistě míříme na sever do města Sardalas. Nejdříve se tu a tam ještě objeví vysoký erozí opracovaný skalní pij Acacusu ale pak už jen rovina a kamenitá cesta. Nic moc. V poledne konečně přijíždíme do prvního města po pěti dnech naší cesty. Naši průvodci, stejně jako Jiří, vyměňují olej v motorech svých strojů.
Překládáme věci jen na jedno auto, tankujeme u benzínky za městem benzín do motorek a kanystrů a vydáváme se nejprve po asfaltové silnici na východ ke hranicím s Alžírem. Po 20 km odbočujeme na písečnou pistu a jedeme dalších 50 km naprostou rovinou okolo velkých písečných dun. Ráz krajiny se mění. Podklad pod našimi koly začíná tmavnout a na povrchu písku jsou čím dál tím více malé černé kameny. Láva.
Jedu mezi Honzou a Jirkou a auta máme před sebou. Pak najednou za sebou už nikoho nevidím. Jedu ještě tak 2 km na pahorek uprostřed pustiny, abych měl co největší rozhled. Před sebou v dálce vidím prach od Honzovy motorky a od aut. Za sebou nic. Vracím se hned pár km zpět a hledám Jirku. Pak jej vidím klečet u motorky. Naštěstí se mu nic nestalo, jen motorka za jízdy zhasla a našla nastartovat. Čistí karburátor, profukuje palivové hadičky a daří se mu nastartovat. Nicméně po několika km kvůli stejné závadě zastavujeme znovu a pak opět. Pak Honza přijde na závadu. Nefunkční odvzdušňovací ventil nádrže.
Kamení a balvanů přibývá a na obzoru se začínají tyčit velké černé skály – cíl naší cesty. Cesta vede v hlubokém rozježděném písku mezi dunami a skalisky a já si blahořečím kvůli volbě motorky. Tohle bych na těžkém GSu asi fakt nedal. Už chápu, co naši průvodci hledali při zastávkách kvůli opravě motorky pár desítek km v poušti. Kamenné vulkanické kuličky. Celá oblast musela být v dávné minulosti jednou velkou gigantickou sopkou a bizardní černé skalní sloupy všude okolo nejsou ničím jiným, než sopouchy se ztvrdlou lávou kdy se masiv sopky časem rozpadl a lávové sopouchy zůstaly. Něco podobného jako Trosky u nás. Jenže na mnohotisíckrát větší ploše.
Hledáme místo na dnešní tábor a já pak se zapnutou kamerou projíždím toto bizardní skalní město.
Večeře opět úžasně dobrá díky Šukrimu. Snad i proto, že nedaleko od nás se usadila výprava s auty a velbloudy vedená Tuaregy, se oba naši průvodci po večeři dávají do zpěvu zřejmě arabských lidových písní doprovázených vydatným bubnováním na barel s vodou a další improvizované nástroje. Mohutné sklaní sloupy okolo a právě vycházející měsíc jen potvrzují, že jsem na správném místě ve správný čas.
Levé rameno a hlava bolí, ale jedu. Na nějaké výjezdy a sjezdy dun ale nemám ani pomyšlení. Chci se co nejdříve, nejbezpečněji a hlavně co nejméně bolestivě dostat zpět dunovým polem k našim autům. Pomalu mi mysl začíná normálně fungovat. Vím už kdo jsem a kde jsem a co zde dělám. Sice pořád nevím co se stalo, ale zejména palčivá bolest v levém rameni při každém pohybu či otřesu motorky dává jasně najevo, že právě projeté duny jsou pro mne letos asi posledními. Tuším, co bude.
Paji diky za pekny pocetni a krasny fotky. Dobre srustej Mimochodem, pokud planujes dalsi takove lety se sedla, doporucuji jeste prikoupit neckbrace, ja uz bez nej nevyjedu
Páji tak zase jsi měl trocha smůly,ale myslím,že nevadí,co?Užily jste fakt něco co mnoho z nás nikdy neuvidí tak jsme rádi,že prostřednictvím vás jsme si to užily taky.Sice bez potu,dřiny v písku,ale užily.Super počtení a moc krásný fotky.Těším se na celou galerku fotek a nějaký to videiko.Přeju rychlý srůst a klidný Vánoce.
Ahojda, vyčerpávající moc pěkný článek, dobrá volba stroje a paráda poježdění to muselo být Přeji krásný svátky, těším se že na malejch pojezdíme tak nespěchej a řádně to vyzdrav
Krása, dík za zprostředkování zajímavých zážitků. Toho ramena je škoda, hlavně že to nebylo nic horšího. Co chladič...fungovalo vše jak mělo nebo tě na KTM 690 něco zradilo.
A nedá mi abych se tě nezeptal .....teď si do lesa vezmeš radši 690 nebo 1100.
Brzo vyzdrav Robert.
Dík. Chladič vydržel i díky tvojí skvěle udělané opravě. KTM fungovalo naprosto skvěle a nebyl na motorce jediný problém. Jen jsem dotáhl šrouby na koncovce.
A v terénu u nás: No přeci GS1100. Co jiného?
Přidat komentář
Aby jste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášený.