Pátek 4. prosince 2009 – Nekonečná drncačka Po snídani ještě naposledy tak na dvě hoďky všichni tři projíždíme bizardní sopečné skalní město. Některé kaňony jsou naprosto neprůjezdné tak se musíme vracet a vybíráme další ze stovek možností jak mezi obrovskými skalními sloupy projet. Nepamatuji si, že bych na motorce něco podobného někdy zažil.
Cesta zpět je už taková monotónní. Snažím se ji zpestřit tím, že se ztratím v dunách, za což mi pak kluci pěkně, a přiznávám že po právu, vynadají. Zatvrzuji se a nejedu už dál než 20 metrů od auta. Je to nuda. Ale jsem zatvrzelý.
Před Sardalas opět najíždíme na asfaltovou silnici, která bohužel bude dnes naší společnicí dalších více jak 300 km. Cesta je to naprosto šílená. Pukliny v asfaltu, zřejmě z letních veder, dávají do našich zadnic pravidelné rány. Zkoušíme někdy s Jirkou jet po pistě okolo silnice, ale to taky není ono. Celá naše pětičlenná kolona jede rychlostí přes 100 km/h a když chceme takhle rychle jet i po pistě, tak terénní nerovnosti a vyschlá říční koryta pěkně hází a je to chvílemi dost nebezpečné. Ale vždy tak po deseti km na chvíli na pistu sjedeme.
Po pár hodinách nevím, jak si mám na motorce už sednout, nebo mám stát. A pořád stejný obrázek. Za celých téměř 300 km žádná vesnice, prostě nic. Jen na levé straně na obzoru písečné duny, na pravé černé skály a vedle silnice sloupy vysokého napětí. Čas od času nás míjí nějaké auto. To je vše. Blahořečíme si k našemu rozhodnutí nejet na 5-ti denní track k vulkanickým jezerům, který měří cca 1400 km a téměř polovina z toho je po asfaltu a zbytek po kamenité hamadě.
10 km před městem Ubari mi dochází benzín. Tušil jsem to a tak se snažil ještě předjet auta přede mnou. Jakmile jsem však přidal plyn, motorka zhasla a já viděl, jak se mi celá kolona vzdaluje. Ještě, že za mnou jede ještě Jirka. Přijíždí až za pár minut a rovněž bez benzínu. Posledních pár kapek získal naklápěním motorky před pár set metry. Tak čekáme, kdy Honza a auta zjistí, že za nimi nejedeme. Po dvaceti minutách zastavujeme právě projíždějící cizí auto a škemráme benzín. Za půl dináru dostáváme každý litr a půl a jsme připraveni pokračovat dál. V tu chvíli se objevuje Šukri, který se nás vydal hledat. Na kraji Ubari vidíme Honzu, kterému došel benzín taky a dostává svou dávku.
Nejdelší naše etapa končí pozdě večer v kempu v Tikarkibě a spíme v našem karavanu. Šukri nám připraví výborný kuskus se zeleninou.
Přijíždíme k našim autům a vysvětluji průvodci, co se stalo. Evidentně jej to vyvádí z míry. Kluci mi dávají motorku na picka-up a já svlékám motorkářský mundůr. Chrániče co neuchránili. Nebo možná uchránili ještě od horšího poranění. Nevím. Nahmatávám levou klíční kost a snažím si vsugerovat utopistickou myšlenku, že to snad zlomené přeci jenom není. Ostatní problémy, jako naražené levé koleno, levá kyčel nechávám bez povšimnutí. Chodím a to je hlavní. Ostatní neřeším. Při jízdě v autě si na levé spánkové kosti nahmatávám obrovskou bouli.
Paji diky za pekny pocetni a krasny fotky. Dobre srustej Mimochodem, pokud planujes dalsi takove lety se sedla, doporucuji jeste prikoupit neckbrace, ja uz bez nej nevyjedu
Páji tak zase jsi měl trocha smůly,ale myslím,že nevadí,co?Užily jste fakt něco co mnoho z nás nikdy neuvidí tak jsme rádi,že prostřednictvím vás jsme si to užily taky.Sice bez potu,dřiny v písku,ale užily.Super počtení a moc krásný fotky.Těším se na celou galerku fotek a nějaký to videiko.Přeju rychlý srůst a klidný Vánoce.
Ahojda, vyčerpávající moc pěkný článek, dobrá volba stroje a paráda poježdění to muselo být Přeji krásný svátky, těším se že na malejch pojezdíme tak nespěchej a řádně to vyzdrav
Krása, dík za zprostředkování zajímavých zážitků. Toho ramena je škoda, hlavně že to nebylo nic horšího. Co chladič...fungovalo vše jak mělo nebo tě na KTM 690 něco zradilo.
A nedá mi abych se tě nezeptal .....teď si do lesa vezmeš radši 690 nebo 1100.
Brzo vyzdrav Robert.
Dík. Chladič vydržel i díky tvojí skvěle udělané opravě. KTM fungovalo naprosto skvěle a nebyl na motorce jediný problém. Jen jsem dotáhl šrouby na koncovce.
A v terénu u nás: No přeci GS1100. Co jiného?
Přidat komentář
Aby jste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášený.