Plnokrevník Enduro Vám ukáže, jak funguje moderní vrcholový sport: usedneš, cítíš, že vše je na správném místě – poloha sedadla, řídítka, západky, vše prostě sedí. Pak se podíváš dopředu: tak štíhlé řídítka neměl ještě žádný. A ta geometrie! Skoro rovné trubky rámu – ostatně z nejlepší oceli – až dolů po ložisko kyvné vidlice. A hned najdete další perličku: kyvná vidlice a pastorek na jedné hřídeli; koaxiální v žargonu. Efekt: napjatý řetěz, nezávisle na způsobu jízdy, ať už zcela napružený nebo odpružený. A to znamená: pohon v každém momentě! A teď odhaluješ celý princip této jedinečné konstrukce: ušetřený odstup mezi ložiskem pastorku a kyvné vidlice je velikou výhodou pro délku kyvné vidlice a to znamená: ještě více pohonu! Více délky v zadní části umožňuje prudčí vidlici v přední části: dobře ovladatelný, při současně nejlepší směrové stabilitě! A ten motor: injektor, skoro rovný sací systém, nejvyšší výkonnost v souladu s jednolitým uspořádáním. Neboť také zde najdete inteligenci BMW: spojka na klikové hřídeli! Proto je tento motor tak krátký!
A tak bychom mohli pokračovat do nekonečna – klíčová slova jako nízké těžiště díky nádrži umistěné pod sedadlem, probarvené díly montované k motocyklu, nejjemnější součástky, v souladu s normou EU-3 a schválené pro jízdu na silnici. Ale to vše teď zapomeňme – nasedni konečně, a budeš chtít už jenom jezdit. A všimneš si, proč inženýři tolik přemýšleli. A pak si vyzvedni startovací číslo, neboť kvůli tomu byl sestrojen. Prostě nezadržitelný!