Copak je to vlastně za motorku ... Pro někoho univerzální stroj, jež vás prakticky nikdy nenechá na holičkách – ať už na cestě domů, na každodenní cestě do práce nebo na víkendovém výletě, kdy se mohou objevit i místa se štěrkovým povrchem. Pro druhého životní styl – ta správná mašina na každou vyjížďku, může to být týdenní výlet ve dvou po motorkářském revíru nebo splnění životního snu tisíce kilometrů od domova: Motocykl “GS” vás nikdy nezradí, je na to přímo stavěný. A toto spojení hravého ovládání, naprosté vhodnosti na různé druhy vyjížděk, potenciálu v terénu a komfortu pro řidiče a spolujezdce je ve srovnání s jinými motorkami jednoduše nepřekonatelné – to říkáme nejen my, ale i nezávislé testy na celém světě.
A přece: Ve své aktuální verzi má ještě další výhodu – výkon dvojválce, jež je nejen ve své kategorii těžko srovnatelný s jinými. Důvodem je nový motor DOHC*, jež u legendární HP2 Sport poprvé předvedl své podmanivé vlastnosti. U modelu R 1200 GS byl točivý moment po zkušenostech upřednostněn před nejvyšším výkonem. A to určitě pocítíte. Vrchol točivého momentu 120 Nm při 6.000 ot/min už mluví za sebe, ale výrazně pocítíte především vyšší úroveň točivého momentu v relevantním rozmezí do 5.000 ot/min. Výkon se zvýšil na 81 kW (110 koní) při 7.750 ot/min. Dokonalé potěšení z jízdy je dokresleno silným soundem nového výfukového systému s klapkou výfuku, jež nadchne každého. V kombinaci s novými barvami, rozmanitou doplňkovou výbavou, jakož i jedinečnými funkcemi ESA v terénu nebo ASC a obsáhlou výbavou motocyklu prakticky neexistuje jediná situace, pro níž by model R 1200 GS nebyl vhodný. A to pro každého – tedy vzhůru na zkušební jízdu!
* DOHC = Double OverHead Camshaft, dva vačkové hřídele u každého válce