Kolegové z amerického zastoupení Touratech představili nastrojený G650GS Sertao tak, jak si ho představují pro seriózní cestování po všech zemích světa. Vylepšili ergonomii, základní ochranu stroje a uložení zavazadel. Tento stroj v této úpravě je připravený na cestu kamkoliv si vzpomenete.
G650GS vychází z klasického cestovatelského modelu F650GS Dakar - tedy spolehlivého stroje s jednoválcovým motorem, se kterým například v uplynulých osmi letech Lisa Thomas ujela více než 300 tisíc kilometrů na cestě kolem světa (zatím projela 73 zemí). V nedávné době byly jednoválcové stroje u BMW orientované více a více na ježdění po silnici a ty více offroadové z nabídky zmizely. BMW nyní vyslyšelo přání zákazníků a přišli se strojem, který je více orientovaný na ježdění po nezpevněných cestách a s cenou a váhou, která je nižší než dvouválcové stroje řady F800GS nebo dokonce boxery R1200GS. Touratech tento základ vylepšil tak, aby se dal motocykl beze všeho vzít na cestu doslova kolem světa.
Všechny nabízené doplňky na G650GS najdete v online shopu na tomto odkazu)
Na předváděcím stroji mimo jiné najdete:
Padací rámy
Nerezové padací rámy jsou skvělou ochranou stroje při předpokládaném offroad využití. Elektrochemicky leštěný povrch je nenáročný na údržbu a vypadá hezky i po poškrábání (na rozdíl od lakovaných) a nebude reznout.
Ochranné rámy motoru
Nerezové rámy chrání spodní část motoru v případě pádu nebo kolizi s kamenem apod. Povrch je opět elektrochemicky leštěný.
Touringový tankbag s měnitelným objemem
Tankbag je shodný pro modely F650GS i G650GS (jednoválce) a je vhodný na všechny dlouhé cesty. Materiál je Cordura s teflonovou nepromokavou vrstvou z vnitřní strany. Tankbag je dodávaný s popruhy na nošení jako ruksak na zádech.
Hliníkové kufry ZegaPro - systémová sada 31/31l
Na novém stroji pochopitelně nechybí nové anodizované (v tomto případě černě) hliníkové kufry s objemem 2x 31l. Tento objem je vhodný k velikosti stroje. Pochopitelně by bylo možné osadit 2x 38l a nebo 2x 45l ale motocykl s nimi vypadá už příliš mohutně. 31l kufry jsou naprosto použitelné i při ježdění offroad díky minimálnímu vlivu na průjezdní šířku. Anodizace zabraňuje jakémukoliv špinění od hliníku a díky plastovým dílům je možné kufr udržovat ve vynikajícím optickém stavu i po mnoha pádech. Tyto kufry patří k nejodolnějším kufrům sériově vyráběným v Evropě i na světě a již podruhé vyhrály pádový test časopisu Motorrad. V případě předváděcího stroje jsou namontované na nerezových rámech ale je možné dodat i černé lakované rámy. Další varianty najdete pod kódy: 052-3151 až 052-3156,
300-5700 až 300-5702, 300-5710 až 300-5712, 300-5720 až 300-5722
Přídavné dálkové světlo (HID Xenon)
Přídavný xenon z nabídky Touratech je jednou z cest k opravdu nejjasnějšímu osvětlení, jaké lze na G650GS nainstalovat. 22kV zroj dodává spolu s téměř nerozbitnou výbojkou fenomenální jas při spotřebě pouhých 35W. Při zapnutém xenonu není téměř světlo sériových halogenů vidět. V sadě je vše potřebné pro montáž, kterou by ale měl provádět zkušený moto-elektrikář. Pro země kde se jezdí vpravo, se xenon montuje na levou stranu motocyklu a podle omezení ve většině zemí světa, může být přídavné dálkové světlo jen jedno a musí být zapojeno tak, že svítí pouze při zapnutém hlavním dálkovém světle.
Přídavná mlhovka (halogen)
Přídavné mlhové světlo na G650GS přináší především větší bezpečnost a viditelnost. Hodí se při ježdění offroad v noci, protože svítí hodně do pravé strany a těsně před motocykl. S přídavnou mlhovkou je mnohem lépe vidět oči zvěře, která se chystá skočit před motocykl ze tmy a pochopitelně je lépe vidět při jízdě v zamlženém počasí nebo při nočním dešti. V sadě je vše potřebné pro montáž, kterou by měl provádět odborný servis.
ZegaPro Topcase systém
Topcase ZegaPro od Touratechu je skvělým doplňkem jak pro F650GS Dakar, tak pro nový G650GS Sertao. Nový způsob uchycení pomocí nerezové plotny s trubkovým obvodovým rámečkem a upínacím systémem RapidTrap vypadá na motocyklu skvěle i když se jede bez kufru. Montáž a demontáž je otázka vteřiny a není potřeba otevírat víko kufru. Konstrukce nosiče je z nerez oceli s elektrochemicky leštěným povrchem (stejně jako rámy kufrů nebo padáky). Topcase je možné zvolit s objemem 25 nebo 38l a stejně jako kufry z nabídky provedení v běžném hliníku nebo stříbrně či černě anodizovaném. Na předváděcím stroji byl zvolen malý 25l kufr, který je vyplněný pěnou pro uložení profesionální fotografické výbavy cestovatele-fotografa.
Adaptér pro montáž
Tento Touratech adaptér pro montáž GPS umožňuje nainstalovat GPS nebo roadbook do takové polohy, že je přístroj v zorném poli jezdce nad budíky přístrojové desky. Už žádné dívání dolů na GPS a následné úhybné manévry a tancování po silnici! Vždy sledujete kam jedete a nespouštíte zrak z dění před sebou. Pro montáž není potřeba nic vrtat ani upravovat. Na tento adaptér je možné nainstalovat téměř všechny typy držáků GPS z nabídky Touratech určených pro montáž na 12mm tyčovinu.
Stavitelný držák plexi
Stejný princip jako u velmi úspěšného Desierto známého z větších strojů. Nastavitelný sklon i výška umožňuje eliminovat vliv větru i pro velmi vysoké jezdce s využitím sériového plexi.
Duralový spodní kryt motoru (šucplech)
Vyzkoušeno prakticky na všech strojích v historii Touratechu včetně F650GS na rallye Paříž-Dakar. Naprostá nutnost pro serióznější offroad využití. Kryt je vyrobený ze 4mm duralu a je podstatně pevnější než sériová ochrana motoru a skutečně chrání proti proražení vany při kontaktu s kamenem apod.
Plastová ochrana světlometu
Opět vyzkoušený výrobek z adventure cest i rallye - pokud jedete v offroadu za jinou motorku, je riziko poškození světlometu odlétávajícím štěrkem velmi vysoké. Plastový kryt je jednou z možných ochran a je více akceptovaný pokud ho na stroji necháváte i pro jízdu na silnici, i když je ve většině evropských zemí pro silniční využití zakázaný. Nebudí takovou pozornost jako kovová mřížka. Kryt světla na G650GS využívá nový systém upevnění se snadným zajištěním, takže je možné kryt ve vteřině sundat a vyčistit (např. na WC) od much nebo ho prostě sundat v zemích, kde je to zakázané pro přejezdy po silnici. Sundání a montáž jsou otázka vteřiny.
Deflektor na výfukový svod
Montáží tohoto krytu výfukového svodu na G650GS omezíte možnost poškození kalhot spolujezdce o rozžhavený svod. Kryt doplňuje sériově montovaný drátový protektor, který funguje jako ochrana proti podrážce obuvi ale nechrání už kalhoty.
Kryt řetězu
Ochrana proti poškození stroje od přetrženého řetězu nebo vymetenému štěrku. Na rozdíl od sériového krytu na G650GS kovový kryt také pěkně vypadá. 2mm dural je uchycený pomocí 2mm nerez držáků a celková hmotnost krytu je zanedbatelná.
Ochrana proti poškození botou
Kryt chrání nádobku brzdové kapaliny a lak rámu od poškození botou a pochopitelně chrání rám i nádobku proti poškození při pádu motocyklu. Vydřená místa na rámu od boty známe všichni a víme, jak okamžitě začnou reznout. Kryt je namontovaný přes pěnovou gumu a spolehlivě chrání tyto partie.
Kryt zadního senzoru
Zadní senzor ABS je naprosto kritická součástka pro bezpečnost jízdy celého BMW G650GS a je na sériovém stroji naprosto nekrytá. Touratech vyvinul jednoduchou ochranu tohoto senzoru z laserem vyřezávané nerez oceli. Krytka senzoru ochrání proti odlétávajícím kamenům při jízdě offroad a je jistotou spolehlivé funkce této zásadní součástky při adventure dálkovém cestování.
Kryt předního senzoru
Přední senzor ABS je stejně důležitý jako zadní a je na G650GS prakticky nechráněný. Touratech kryt senzoru z laserem vypalované nerez oceli ochrání snímač proti poškození od odlétávajícího kamení apod.
Přední nízký blatník
Vyvinuto na základě zkušeností s testovacím prototypem - ochrana proti sprškám studené a špinavé vody a blátem. Se sériovým blatníkem voda a nečistoty stříkají až na předek kokpitu a běžná jízda po zablácené cestě znamená totální pokrytí jezdce blátem. Tento blatník je navržený tak, aby k těmto negativním jevům nedocházelo a funguje 100%. Je velmi lehký, snadno se namontuje a není na motorce rušivý vzhledem k nenápadné matné černé barvě. Je to naprosto perfektní praktický doplněk.
Přední kryty vidlí
Původně vyvinuté pro F650GS a Dakar - ochrana proti kamení, větvím a dalším vlivům při typické offroad jízdě. Kryty se namontují na pouzdra vidlí v horní části. Vodiče z nerez oceli na spodní části řídí pohyb. Tyto kryty nebrání přístupu vzduchu k chladiči jako velké kryty vidlí známé z MX strojů a chrání i gufera proti vlivu bahna, prachu a špíně z cest.
Touratech centrální stojan
Centrální stojan je obrovskou výhodou při servisu řetězu, zadního kola, výměně oleje apod. Motocykl je stabilnější a také v garáži zabírá méně místa.
Sada pro změnu polohy stupaček
Touto sadou dosáhnete lepší jízdní pozice zejména při jízdě ve stupačkách. Posun o 5cm dozadu znamená zásadní vylepšení a odstranění asi největšího negativa sériového G650GS pro seriózní offroad a adventure využití. Součástí dodávky jsou pravé i levé držáky. Řadička a pedál nožní brzdy jsou odpovídajícím způsobem zkrácené. Součástí dodávky sady jsou i nové stupačky 300-0041.
Kryt chladiče
Stovky cestovatelů a offroad jezdců mají zkušenosti s přehříváním sériového F650GS při jízdě v blátivém terénu a duralový kryt chladiče s voštinovým tvarem se stal jedním z nejpopulárnějších výrobků Touratech pro tyto motocykly. Stejně tak u nového G650GS je tento výrobek opět připravený ochránit chladič před poškozením od odlétávajícího kamení nebo proti zanesení vrstvou bahna, protože díky voštinám zůstává chladič stále funkční na rozdíl od běžných drátěných mřížek. Kryt navíc prakticky nic neváží.
Kryty rukojetí Touratech GD
Tyto kryty rukojetí jsou vyrobené z prakticky nerozbitného plastu, mají moderní tvar, vysokou úroveň ochrany a s využitím montážní sady pro G650GS je instalace velmi snadná. Kryty je možné ještě zvýšit dodávanými nástavci. Na rozdíl od krytů vyztužených kovem Touratech již před lety od těchto kombinací ustoupil - zejména z důvodu série vážných zlomenin zápěstí, které vyvrcholily dvojitou frakturou zápěstí Ch. Boormana na rallye Dakar, které se dalo zabránit použitím krytů rukojetí bez kovové výztuhy. Tyto plastové kryty jsou ideální kompromis ochrany a bezpečnosti a i v případě že vám za nimi zůstanou ruce při saltu přes řídítka, plast povolí a nedojde ke zlomenině zápěstí.
Zvýšení řídítek o 34mm
Asi nejsnadnější metoda jak zlepšit ergonomii ovládání G650GS jak pro jízdu ve stupačkách, tak při normální jízdě. Jízdní pozice je se zvýšenými řídítky mnohem uvolněnější, záda jsou rovnější a únava ramen, zápěstí i zad se dostaví mnohem později. Nemluvě o zásadním vlivu na jízdní pozici při jízdě ve stupačkách, kdy sériová výška řídítek vyhovuje snad jen těm nejnižším jezdcům.