U motorů boxer a čtyřválec sází společnost BMW Motorrad při přenosu síly důsledně na karda. Kardanový hřídel jako sekundární pohon mezi spojkou a zadním kolem se vyznačuje mimořádně dlouhou dobou životnosti a stálým výkonem. Proto nejsou třeba nákladné práce údržby. Kardanový hřídel je veden uvnitř systému Paralever. Paralever s nahoře umístěným zachycením momentu, využitý např. u R 1200 ST a K 1200 R, kombinuje sportovní design s důsledně lehkou konstrukcí. Redukce hmotnosti na základě nepatrné neodpružené hmoty zajišťuje vysloveně citlivé chování pružin zadního kola.
Systém Paralever, který sjednocuje vedení zadního kola a přenos síly, přitom do značné míry eliminuje síly indukované pohonem kardanu, které vy jinak při zrychlení vedly k tvrdosti pružin. Tento momemt je účinně vyrovnáván – dosavadní kyvná vidlice by musela mít délku více než 1,4 m. V zásadě se jedná o paralelogramové zachycení momentu mezi převodem zadní nápravy a rámem, ke kterému u modelů boxerů do 1150 ccm a podélně uložených čtyřválců dochází pod kyvnou vidlicí. U systému Paralever nové generace boxerů a čtyřválců je zachycení kloubově uloženo nad kyvnou vidlicí. Výhodou nové konstrukce je výrazné zvýšení odstupu od země v prostoru zadního kola. Zadní dráha pružiny činí u R 1200 GS např. 200 mm bezpečných proti průrazu.
Skříň převodovky zadní nápravy z lehkého kovu je pomocí kloubu spojena s jednoramennou kyvnou vidlicí Paralever, odlitou rovněž z lehkého kovu. V bodě otáčení tohoto kloubu přenáší doplňkový křížový kloub kardanu sílu na převodovku zadní nápravy, jejíž skříň se opírá o tlačnou vzpěru na rámu. Kardanový hřídel je v bodě otáčení kyvné vidlice spojen rovněž křížovým kloubem s hnací hřídelí převodovky. Kinematika je u systému Paralever navržena tak, že nedochází k žádné změně délky a není tedy nutný posuvný prvek. Pro větší komfort je do kardanového hřídele integrován torzní tlumic. V bodě otáčení rámu – jak u rámu z lehkého kovu u modelů K, tak i u ocelového podvozku boxeru – je kyvná vidlice Paralever uložena v kuželíkovém ložisku s možností seřízení a nevyžadujícím údržbu. Podle typu motocyklu převádí kuželové soukolí vhodným způsobem točivý moment pohonu na zadní nápravu. Větší kuželové kolo – tzv. talířové kolo – je uloženo uvnitř v radiálním kuličkovém ložisku, vně ve válečkovém pouzdru. Celá větev pohonu se opírá proti rámu o centrální pružicí jednotku uloženou na kyvné vidlici. Větev pohonu nevyžaduje u žádného z motocyklů společnosti BMW Motorrad – boxerů nebo čtyřválců K – údržbu, provádí se pouze předepsaná výměna oleje v rámci inspekčních prací. U nových modelů boxerů a čtyřválců má Paralever poprvé plnění oleje převodovky zadní nápravy Lifetime.
Kromě systému Paralever byla u nových boxerů a čtyřválců změněna i zbývající část větve pohonu a byla drastickým způsobem zredukována hmotnost. Celá jednotka je výrazně tužší. Kuželíkové a talířové ložisko převodovky zadní nápravy byly z důvodu vyššího výkonu nových modelů výrazně zesíleny. Celkově je převodovka zadní nápravy menší a lehčí. Spolu s konstrukcí kyvné vidlice s optimalizovanou hmotností a otvorem o velikosti 50 mm v osové trubce skříně pohonu to znamená značné zmenšení neodpružené hmoty na zadním kole. Podvozek proto reaguje rychleji a citlivěji na nerovnosti. Otvor v osové trubce navíc zajišťuje efektivní odvádění tepla ze skříně zadní nápravy.