Historie modelu BMW R 1150 GS Adventure (2002 až 2005)
Modelový rok 2002
V březnu 2002 začíná prodávat BMW R 1150 GS Adventure. Tím rozšiřuje nabídku modelů GS. Adventure disponuje stejně jako R 1150 GS novými brzdami EVO. Má oproti standardní verzi větší kotouč, který se ale také hodí na normální GS a tento model může jím být vybaven jako náhradním dílem.
BMW R 1150 GS Adventure se v roce 2002 vyrábělo v barvách diamant - stříbrná metalíza a noc - čerň. Sedadlo je u stříbrného GS podle volby v černé nebo šedočervené barvě a u černého GS lze vybrat sedadlo černé nebo černožluté. Modelový rok 2003
V modelovém roce 2003 disponuje GS novým ABS - integrál. Pro zapálení směsi je použité dvojité zapalování. Lze také vybrat blinkr v bílé barvě. Vedle toho buduje BMW ještě s gelovou baterií, která nevyžaduje ošetřování. Všechny 1150ky mají EVO mechanizmus, který nabízí až o 20% více brzdné síly. Tento mechanizmus je avšak na jaře příčinou problémů, kdy může v nejhorším případě úplně blokovat kola.
BMW Motorrad v září 2003 svolává všechny majitele motorek, kteří mají nový systém dvojitého zapalováním. Problém s EVO mechanismem byl v tom, že docházelo k elektrickému rušení cizím signálem zapalovacího impulsu do signálního vedení lambda sondy. Tento bylo způsobeno blízkým vedení kabelů od lambda sondy a kabelu zapalování. V rámci kontroly BMW bylo upraveno uložení těchto kabelů.
Barvy diamant - stříbrná metalíza a noc - čerň zůstaly v Adventure beze změny.
V září 2003 byla sice dominantní produkce motocyklu BMW R 1150 GS, na jaře 2004 se však objevil nový model R 1200 GS, který předchozí základní verzi úplně nahradil. BMW R 1150 GS Adventure ale zůstává ve výrobním programu. Modelový rok 2004
Od modelového roku 2004 BMW prodává R 1150 GS Adventure a základní model byl nahrazen inovovaným R 1200 GS. Barvy diamant - stříbrná metalíza a noc - čerň zůstaly beze změny.
ABS III integrál, který je zabudovaný v motocyklech BMW R 1150 GS od modelového roku rok 2003 a také v novém modelu R 1200 GS, může určitých okolností dojít k vypadnutí posilovače brzd (BKV). Problém: Plné brzdění na hrbolaté jízdní dráze může vést ke krátkodobému sejmutí a blokování zadního kola a ABS III otevře brzdu předního kola. Modelový rok 2005
V modelovém roce 2005 zůstává R 1150 GS Adventure naposledy ve výrobním programu. K barvám diamant - stříbrná metalíza a noc – černá, lze vybrat i bílou Alpin barvu u modelu k výročí 25 let fenoménu GS. Produkce je zastavena v létě 2005.
Ještě jsem si všimnul drobné inovace - ročníky 2005 (nevím jestli už 2004) mají na levé straně kontakty pro připojení nabíječky nebo startovacích kabelů, 2003 je ještě nemají. Užitečná drobnost...
Přidat komentář
Aby jste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášený.