BMW představuje nové R 1200 GS Adventure
Některé informace byly čerpány z oficiálních propagačních materiálů BMW AG.
Rysy a hlavních změny
BMW Motorcycles pyšně uvedlo na trh BMW R 1200 GS Adventure, které je poslední verzí cestovního endura pro světoběžníky a dobrodruhy.
Nehledě na jedinečnou syntézu dynamiky cestovního motocyklu a off-roadu vlastností tak charakteristické pro "základní" model, BMW R 1200 GS Adventure nabízí ještě vyšší standard pro dálkové jízdy s jedinečným komfortem všestranného cestování.
Adventure v podstatě nevyžaduje další doplňky, tento nový model z BMW Motorcycles dává jezdci všechny tyto jedinečné vlastnosti v plném rozsahu přímo z továrny.
Ve srovnání s jeho předchůdcem, BMW R 1150 GS Adventure, nový model vstoupil na trh s četnými vylepšeními a daleko širší řadou standardního vybavení. Jeho rysy přidají další potenciál k jedinečným vlastnostem BMW R 1200 GS Adventure a zřetelně se odlišuje od základního provedení, které přirozeně zůstává v nabídce.
Mnoho doplňků, které v předchozím modelu bylo dostupné jako zvláštní vybavení, jsou nyní standardem. Mezi takový standard patří například 33 litrová palivová nádrž, nové čelní sklo se zvětšenou ochranu před větrem a počasím, sedadlo s nastavitelnou výškou, robustní padací rám motoru a palivové nádrže, stejně jako široké nožní opěry jezdce v kombinaci s nastavitelnou řadicí pákou a brzdovým pedálem.
S novým Adventure, které je vychází z BMW R 1200 GS, má jezdec také výhody z významně větší síly a kroutivého momentu: maximální výkon je 74 kW/100 k v 7000 otáčkách (72 kW/98 k v 7000 otáčky v německé verzi), nejvyšší točivý moment je 115 Nm v 5500 otáčkách.
Další technické údaje a hlavní změny BMW R 1200 GS Adventure jsou shodné se základním modelem. Jsou použity lehčí součástí na motoru, přenosu a tlumiči výfuku, stejně jako celková váha - optimalizované součásti jak rámu, brzd a kol. Nové BMW R 1200 GS Adventure navzdory širší řadě sériového vybavení, neváží o moc víc než předchozí základní model.
V neposlední řadě zaujme nová šestistupňová převodovka, nejposlednější verze Paralever a Telelever technologie, nové prostředky v digitální technologii a síť s datovými sběrnicemi CAN technologie představuje významný krok do budoucnosti ve srovnání s bývalým BMW R 1150 GS Adventure.
Nové BMW R 1200 GS Adventure pokračuje úspěšnou koncepcí konstrukce představenou bývalým modelem. Nabízí jedinečnou kombinaci dynamiky a robustních jízdních vlastností. Vysoce kvalitní materiály a povrchy jako nerezová ocel a hliník zajistí jedinečnou image, v již tak vysoce vyspělé technice. A v závislosti na jeho osobních předvolbách, si zákazník může zvolit dvě úplně jiná barevná schémata.
Motocykl lze objednat s ABS Integral (částečně integrovaný, na požádání i antizamykací brzdovou soustavou), offroad pneumatikami, dodatečnými světlomety a palubním počítačem.
Nad toto příslušenství, které je dostupné hned z výrobní linky, BMW Motorcycle dealeři také nabízejí novou řadu příslušenství z hliníku, BMW Motorrad Navigator, stejně jako řadu dalších praktických doplňků umožňující zákazníkovi přizpůsobit jeho stroj osobním požadavků a specifickým potřebám.
Nové BMW R 1200 GS Adventure je velmi pyšný následník bývalého BMW R 1150 GS Adventure a zlepšilo se ve všech oblastech a v každém ohledu. Adventure, založený na "standardní" verzi R 1200 GS, tento nový stroj je nejen enduro motocykl pro světoběžníky, dobrodruhy a cestovatele, ale také profesionální stroj pro smělé jezdce, kteří se účastní expedicí.
A jistě v neposlední řadě, nové BMW R 1200 GS Adventure se odvolává k náročnému zákazníkovi, hledajícímu působivé vlastnosti a pozoruhodný vzhled.
Palivová nádrž
Bezpochyby jeden z nejviditelnější a významný nový rys na BMW R 1200 GS Adventure je velká palivová nádrž s užitečnou kapacitou 33 litrů včetně přibližně 4 litrů rezervy.
Toto znamená, že jezdec má výhodu o 13 litrů víc než na standardním modelu a zvýšení obsahu palivových nádrží je také přibližně
tři litry více, než u bývalého BMW R 1150 GS Adventure, kde větší palivová nádrž byla k dispozici jen jako volba.
Při rychlosti 90 km/h, BMW R 1200 GS Adventure má teoretický dojezd 750 kilometrů. V praxi toto znamená, že jezdec nového BMW R 1200 GS Adventure může dosáhnout větší vzdálenosti mezi zastavením pro tankování, než na jiném konkurenčním modelu, který je na trhu.
Čelní sklo
S jeho pečlivě koncipovaným designem, nové čelní sklo odvádí proud vzduchu hladce mimo jezdce se skoro žádnou turbulencí a tak efektivně braní obvyklým silám působícím na jezdcovu hlavu a horní části těla, zvláště ve velkých rychlostech.
Čelního sklo je nastavitelné pro různé úhly a toto nabízí jezdcům prakticky libovolné velikosti vynikající ochranu před větrem a počasím ve všech případech.
Palivová nádrž, motor a ochrana vík ventilů
Stabilní a robustní padací rám z nerezové oceli chrání efektivně palivovou nádrž a motor při off-roadu nebo při havárii. A zároveň vysoce kvalitní hliníkové kryty výborně chrání víka ventilů.
Nosič
Robustní a praktická upevňovací místa s podporou pro jezdcovy tašky jsou absolutně podstatné pro cestovní terénní motocykl s vlastnostmi opravdového globálního cestovatele. Přesně to je důvod, proč nové BMW R 1200 GS Adventure má velkoryse navržené a stabilní nosiče na zavazadla, která jsou zhotovena z nerezové oceli.
Nastavitelné sedadlo
Pro zajištění optimální polohy při sedění za všech podmínek, lze využít dvou různých úrovní výšky sedadla v řidičově oblasti.
V jeho horní poloze s výškou sedadla 915 milimetrů, nabízí sedadlo jezdci celé pohodlí absolutně ploché sedadlové oblasti, což garantuje volnost pohybu jezdce zvláště mimo vyjetou cestu.
V jeho nižší pozici se sedadlo pohybuje dolů k úrovni 895 milimetrů. Toto umožňuje i jezdcům o něco nižšího vzrůstu, aby dosáhl na cestu a držel stroj bezpečně na svém místě. Toto je také vylepšeno specifickým tvarem a designem sedadla, které je zřetelně úzké na přední straně.
Řídítka hliníku s ochranou rukou
Vysoce kvalitní, kuželovitá řídítka jsou zhotovená ze světlé slitiny a spolu s ochranným prvkem pěny, vloženým do zvláštního plastického materiálu, tvoří nedílnou součást. Praktická ochrana rukou je také standardní součástí nového BMW R 1200 GS Adventure.
Široké nožní stupačky, nastavitelná rychlostní páka a brzdová páka
BMW přemýšlelo jak zlepšit off-road jízdní vlastnosti. Nové BMW R 1200 GS Adventure má již široké nožní stupačky jezdce, což vylepšilo bezpečnou pozici a pomáhá jezdci především na hrbolatých silnicích a při jízdě ve stupačkách.
Nastavitelná rychlostní páka a brzdová páka umožňuje nastavit všechny druhy měnících se požadavků, přizpůsobuje se různým jízdním stylům nebo třeba pro různé druhy bot. Výška páky nožní brzdy se může přizpůsobit nejpohodlnější variantě sklápěcím se mechanismem a řadicí páka je přizpůsobena přes výstřední kinematickou jednotku.
Kola a podvozek
Podvozek R 1200 GS Adventure je dokonale připravený pro nejtěžší off-road požadavky. Adventure má o 20 milimetrů větší zdvihy pružin předních vidlic oproti standardnímu BMW R 1200 GS.
Pro optimální vedení kola nové Adventure používá stejné osvědčené prvky z lehké kategorie, které byly použity již v BMW R 1200 GS.
Nejdůležitější hlavní změny nového BMW R 1200 GS Adventure versus standardní BMW R 1200 GS:
33 litrová palivová nádrž
Větší čelní sklo
Ochrana palivové nádrže, motoru a vík ventilů
Nosič z nerezové oceli
Nastavitelné sedadlo s off-road ergonomikou
Nastavitelná řídítka z hliníku s ochranou proti větru
Delší zdvihy pružiny pro lepší off-road vlastnosti
Paprsková kola
Zvláštní široké nožní stupačky jezdce, nastavitelná rychlostní páka a brzdová páka
Výkonný 720 W alternátor
Nejvýznamnější technické hlavní náměty nového R 1200 GS Adventure versus bývalý R 1150 GS Adventure:
Značné snížení váhy
Významné zvýšení výkonu motoru (plus 15 procent) a točivého momentu (plus 17 procent)
Nová šestistupňová převodovka
Nový Evo - Paralever s TDD pružicími jednotkami s vinutou pružinou a teleskopickým tlumičem
Nový Telelever
Nové prostředky v digitální technologii s Info-flat-screen
Na palubě jednovodičová síť, používání datových sběrnic CAN technologie
Telelever na předním kole měří v průměru na jeho fixované trubce 41 milimetrů, zatímco Evo - Paralever v zadní části se chlubí centrální svinutou pružicí jednotkou s pružinou a s teleskopickým tlumičem.
Nové BMW R 1200 GS Adventure je jak u standardní verze BMW s paprskovými koly. Jejich vlastnosti jezdec ocení zvláště v extrémních podmínkách nebo ve vysoké off-road rychlosti a pod vysokým stálým zatížením. Motocykl může být vybavený bezdušovými pneumatikami.
Rám
Maximální tuhost a síla je výjimečným rysem dvoudílného rámu z ocelových trubek.
Přední strana a hlavní rám je shodný z BMW R 1200 GS, zadní část rámu byla mírně upravená v jeho geometrickém uspořádání a na výztuhách, hlavně v postranní částích. Dodatečná lehká trubkovitá struktura integruje celou jednotku jako nosný prvek, pomáhání redukovat váhu nového BMW R 1200 GS Adventure oproti jeho předchůdci.
A v neposlední řadě je upravená konstrukce tak, aby jezdci umožnila zvednout a zaparkovat stroj dokonce snadněji a pohodlně než předtím.
Výkonný alternátor
Možnost používání různých elektrických spotřebičů, potřebuje spolehlivou dodávku energie. Toto je zabezpečeno zvětšeným výkonem alternátoru na 720 W. Je to o 120 W víc než u standardní verze.
Šestistupňová převodovka
Klidný chod nové šestistupňové převodovky se šikmým ozubením byl úspěšně ověřen již v BMW R 1200 GS.
Design
Na první pohled nové BMW R 1200 GS Adventure působí dynamicky a robustně pro Enduro požadavky. Vysoce kvalitní materiály a povrchy jako je ošetřená nerezová ocel na palivové nádrži a motorové ochraně vík válců dává celému stroji nadřazený vzhled technické a funkční elegance. Zároveň zdůrazňuje vysokou úroveň kvality, tak charakteristickou pro nové BMW R 1200 GS Adventure.
Zajímavý je barevný design a silný znak, který zřetelně demonstruje pokrok učiněný přes bývalý model. Zákazník si může vybrat ze dvou barevných schémat: Alpine White - jezdec se bude těšit z klasické barvy. BMW GS lze mít v kombinaci se sedadlem v černé a červené barvě.
Barva matného hliníku je doplněna sedadlem v černo šedé a olivové barvě. Tato kombinace vyzařuje dotek chladné technické elegance a ladí dokonale s dalšími kovovými součástmi.
Každopádně ukáže až čas, jestli 12ka jde správným směrem. Designově se mi celkem Adventure líbí, i když plast moc nemusím.
Na co jsem opravdu zvědavý, je použití CAN busu a celkové odlehčení. Snad to není až moc poddimenzované.
Kamarád ze Slovenska si teď 1200 Adventure koupil a má tam už takové vychytávky jako kontrolu tlaku v pneumatikách (mj.nabízí to nově i Touratech) a protiprokluz... Ivan
Přidat komentář
Aby jste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášený.
Na co jsem opravdu zvědavý, je použití CAN busu a celkové odlehčení. Snad to není až moc poddimenzované.