Zkušenosti s BMW R 1150 GS a pár postřehů a dojmů ze srovnání R 1150 GS a R 1200 GS
Autorizovaný servis BMW (Autec)
Ale abych jen nepěl chválu, i když stroj samotný si ji zcela jistě zaslouží. Co musím odsoudit – tedy podle vlastní zkušenosti – je přístup značky, respektive přímo Autecu. Po zakoupení motorky (koupil jsem ji na jaře 2001 přímo v Autecu) jsem jezdil na servis pouze k nim. Jednak kvůli záruce a taky jsem si nedovedl představit, že by to někdo mohl dělat lépe než autorizovaný servis, zvlášť, když si nestydí (nestyděli) říct něco kolem 1000 Kč/hod. (a to ještě bez DPH, jestli si dobře pamatuji). Obyčejný servis ještě zvládli. Nějak jim pouze nešlo objednání – například: dělají prý od 8.00, já začínal v práci v 9.00. Tak se objednám na servis na 8.00 a taky tam přijedu. Na tabuli u přijímacích techniků s hrdostí čtu své jméno a hrnu se předat motorku do servisu. Jenže ouha, tenhle pán je prý jen na auta a mám počkat na technika od moto, ten se sice objeví, ale že musím ještě chvilku počkat…..kolem 9.00 už jsem býval poměrně „nervózní“, spíše nasraný…..a to bylo prakticky pravidlo. Taky vždycky slíbili, že motorka bude odpoledne hotová a že zavolají. Nezavolali nikdy, naštěstí motorka byla vždycky hotová.
To je ovšem stále jen to „příjemnější“, co jsem s BMW servisem zažil. Bohužel ani mě se nevyhnula srážka blbem, tedy s blbkou, která seděla (nemůžu říct že řídila, protože bych lhal) v Renaultu 19 a zkušeně mě dvěma „bodychecky“ poslala ze silnice. Nebudu zde rozepisovat podrobnosti, kromě toho, že byla dokonce i policií shledána vinnou….a to je myslím dnes celkem úspěch, i když si kluci raději dali čas na rozmyšlenou.
No, vzhledem k tomu, že motorka poté ovšem udělala v pangejtu přemet a díky tomu dostala celkem pěkný záhul a spousta věcí došla újmy, po zralé úvaze jsem se opravou rozhodl pověřit autorizovaný servis BMW (Autec). Jelikož se to stalo v neděli, zkusil jsem přesto zda ji u Autecu nepřijmou. A hele, přijali. Tím ovšem pozitivní zkušenosti skončily. Hned v pondělí jsem se jal vyřizovat agendu a zajel za nimi. Vše probíhalo relativně v pohodě, platba z pojistky (buď havarijka, jelikož soudruzi od Policie se ještě nerozhodli, nebo povinné ručení té ježibaby co mě sejmula), odhadovaná škoda cca 60 tisíc. Ještě jsem si říkal prima, to jsem se trefil i já, když jsem to odhadoval pro poldy. Prý to odstrojí, udělají soupis dílů – asi 3 dny – pak je objednají – prý jsou do 3 dnů díly tady – a pak tak týden na opravu. Suma sumárum, nejpozději za 3 týdny zase jezdím.
Houby, 14 dní na to nikdo nehrábl, pak jsem začal trochu prudit, tak to odstrojili…..no nakonec jim to trvalo více jak 6 týdnů a to jen díky mým neustálým urgencím. částka se mezitím vyšplhala na 170.000 Kč. Ani jednou mi nezavolali, že se natahuje doba opravy a nebo že se navyšuje částka! Veškeré papíry s pojišťovnou jsem si vyběhal sám, aby se to nenatahovalo a nakonec mi předali motorku, na které evidentně po opravě nikdo ani neseděl. Řidítka totiž byla sice vyměněná, ale asi o 10 cm byla levá ruka dál než pravá, při rovné jízdě. Navíc si ještě drze zaúčtovali zapůjčení náhradního motocyklu (půjčili mi na víkend místo Gsa Scarvera!)
Od té doby mě tam neviděli a ani neuvidí. Vlastně pardon, chtěl jsem si tam koupit helmu a hadry, jelikož ty jejich jsou fakt sakra dobrý, i když jsou taky sakra drahý. Jako pracující člověk jsem tam vyrazil v sobotu ráno, bo inzerovali, že mají v sobotu dopoledne otevřeno. To sice měli, ale na dotaz, zda bych si mohl helmu a hadry vyzkoušet mi bylo řečeno, že příslušenství v sobotu „nepremává“. Katalog mi taky nedají (proč taky, když jim tam za motorku necháte přes 400 litrů a chcete koupit hadry asi za dalších 40….
Je zajímavé, že jinde servis může fungovat i dobře – zase osobní zkušenost – jeli jsme s přáteli na GrossGlockner a po cestě známému přestalo svítit zadní světlo. Vzhledem k atypické žárovce jsme nakonec byli nuceni zajet v Linzi do BMW servisu. Fajfka se už pomalu loučil s výplatou a v zorničkách mu přeskakovaly EURa. Vyběhl maník jak od formule a začal obratně točit šroubováčkem. Zjistil že žárovka je OK a že je to v drátech, tak chvíli hledal, našel a spravil. Při pokusu o platbu prý jen řekli „to je v pořádku, to je BMW, žádná Honda“.
Takže jezdím na servis k p. Žlábkovi v Praze, kde jsem se servisem v zásadě spokojen a u BMW o mě už nikdy neuslyší. Alespoň ne v Čechách. I kdybych se rozhodl o koupi nového motocyklu (přes tyto zkušenosti určitě zůstanu u BMW, motorka za to nemůže), raději věnuju svoje kačky Rakušákům, nebo přímo Germánům.
S tím Autekem je to opravdu drsný. Ad autorizovaného servisu za ty prachy co chtějí bych opravdu čekal něco jiného. Myslím si, že se změní jejich polityka, pokud jim začne na motorkách záležet.
Taky dříve se nedalo v Česku pomalu nikam na servis jet, ale teď se to mění, naštěstí k lepšímu.
Omlouvam se Tomasovi TT, ze jsem dnes omylem smazal se spamem jeho comentar. Zaroven jsem omylem smazal i ten svuj. Jsem to zkratka vul a po ranu nemuzu nic delat.
Vyvracel - jako že jde srovnávat LC8 a standardní 1150GS? No, akčkoliv mě nikdo nemůže označit za nezaujatého majitele vrtule, na tak tenký led bych se nepouštěl
Zdravim Vlka, tedy Radu. Krasne pocteni. Diky tomu ze mam na svem novem R 1150 GS - 04/2003 jen 22 tisic km (koupeno v Nemecku), tak me zrejme cekaji pouze svetle zitrky.
Bubak
R 1150 GS
Přidat komentář
Aby jste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášený.
Taky dříve se nedalo v Česku pomalu nikam na servis jet, ale teď se to mění, naštěstí k lepšímu.