Zkušenosti s BMW R 1150 GS a pár postřehů a dojmů ze srovnání R 1150 GS a R 1200 GS
Na závěr pár postřehů a dojmů ze srovnání R 1150 GS a R 1200 GS
Měl jsem možnost vyzkoušet „dvanáctku“ hned po sesednutí ze svého GSa, takže dojmy byly opravdu bezprostřední.
Musím říct, že jsem byl trochu rozpačitý z počáteční „sebekontroly“ u nového GSa. Na můj vkus to trvá dost dlouho a trochu mi to připadlo, že jsem si sedl na PCčko na kolech. Po startu se však ozval velmi příjemný zvuk, linoucí se ze sériového výfuku. Motorka na mě působila subtilnějším dojmem než předchozí model, posed byl příjemný a níže položené stupačky jistě při delší cestě potěší a zvýší pohodlí. Úspora delkarovaných 30 kg je opravdu znát a manipulace na místě se rázem stává přeci jenom výrazně snadnější. Také jízdní dynamika je lepší, 30 kilo dolů a 15 kobyl nahoru je opravdu znát.
Na druhou stranu mi 12ka přišla oproti mému „stařečkovi“ trochu nervóznější v zatáčkách. Tady jakoby (alespoň pro mě) ty kila naopak chyběly a přišlo mi, že starší model dokáže zatáčku projet tak nějak ladněji. Další věc která mě zklamala je přístrojová deska. Nemůžu nic vytknout přehlednosti a čitelnosti, jen na mě působila takovým hodně laciným dojmem, stejně jako řidítka bez hrazdičky a laciné plastové kelímky u brzdové a spojkové páčky. Tady bych možná nějaký ten kilogram oželel a zůstal u staršího provedení. Je to ale čistě můj názor, třeba se to někomu líbí víc.
Paralever v novém provedení je ovšem paráda, zkrutná vzpěra umístěná nad tělem ojnice kardanu jistě potěší hlavně ty, kteří zamíří do terénu, stejně jako delší servisní intervaly (v případě kardanu by se mělo jednat o celoživotní náplň). Převodovka je proti staršímu modelu také výrazně lepší. Jednak by měla být kazetová, a také řazení je lehčí a přesnější. Tedy vyžaduje menší sílu, falešný neutrál se mi za tu dobu co jsem měl možnost se na ní svézt, nepodařilo najít…
Celkově bych řekl, že se jedná o velmi povedený motocykl a rozhodně je zase krokem vpřed. S odstupem času ovšem nevím, zda bych spěchal do jeho koupi a opustil ten svůj starý dobrý ingot, ten poctivý a spolehlivý kus železa.
Pokud ale někdo zvažuje nákup 12ky, určitě by ho neměla zklamat, naopak. Škoda jen, že jsou (tedy minimálně v mém případě) tak špatné zkušenosti se servisem BMW. To je myslím největší skvrna na kráse, i když za ní samotný motocykl nemůže. Třeba se jednou ale někomu rozsvítí a i tento nedostatek bude u BMW v Čechách odstraněn.
S tím Autekem je to opravdu drsný. Ad autorizovaného servisu za ty prachy co chtějí bych opravdu čekal něco jiného. Myslím si, že se změní jejich polityka, pokud jim začne na motorkách záležet.
Taky dříve se nedalo v Česku pomalu nikam na servis jet, ale teď se to mění, naštěstí k lepšímu.
Omlouvam se Tomasovi TT, ze jsem dnes omylem smazal se spamem jeho comentar. Zaroven jsem omylem smazal i ten svuj. Jsem to zkratka vul a po ranu nemuzu nic delat.
Vyvracel - jako že jde srovnávat LC8 a standardní 1150GS? No, akčkoliv mě nikdo nemůže označit za nezaujatého majitele vrtule, na tak tenký led bych se nepouštěl
Zdravim Vlka, tedy Radu. Krasne pocteni. Diky tomu ze mam na svem novem R 1150 GS - 04/2003 jen 22 tisic km (koupeno v Nemecku), tak me zrejme cekaji pouze svetle zitrky.
Bubak
R 1150 GS
Přidat komentář
Aby jste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášený.
Taky dříve se nedalo v Česku pomalu nikam na servis jet, ale teď se to mění, naštěstí k lepšímu.