Po úspěšném ukončení mé cesty po Austrálii nadešel čas na uskutečnění další části mé cesty kolem světa. Následující destinací se stala Asie. Nezbývalo než poslat mé milované GS z Austrálskeho Cairnesu do Singapuru. V plánu jsem měl jinou destinaci, ale bohužel poslat motorku na Bali bylo nemožné neboť Indonéské úřady mi nepovolili dovoz motorky. Jedinou alternativou by bylo získání zvláštního povolení od ministra sídlícího v Jakartě. Úkol více než nadliský!
Singapur
Po více než deseti hodinách přistáváme s mou novou přítelkyní Veronikou v kouzelném městě Singapuru. Bagáže jsem neměl mnoho, jelikož jsem téměř všechny věci poslal společně s motorkou z Austrálie. Během dvou dnů se nám podařilo vyřídit veškeré celní formality, dohodnout kontrolní servis na BMW R 1100 GS. Touha na tento kontinent neznala mezí. Stejné pocity jsem zažíval při cestě do Afriky. Nejvíce jsme se těšili na bohatou kultůru, překrásnou přírodu, přátelské úsměvy obyčejných lidí a v neposlední řadě na romantické pláže a malebné ostrůvky. Informace které jsem získal mi stále ležely na srdci. Překrásné thajky, bohatá kuchyně v Malajsii, drogová pole v Burmě, chudí lidé v Laosu, špatné silnice v Kambodže a samozřejmě vidět pravé Vietnamce. Asijské dobrodružství právě začíná. Po kapsách jsmě měli přibližně 6.500,- tisíc tvrdé americké měny. V kufru poskromnu oblečení dále novou digitální zrcadlovku a přípravek proti píchnutí Ultraseal. Ještě než se vrhnu na další pokračovaní musím představit mou Veroniku, slíbil jsem jí to! Veronika křehká dívka, tmavé pleti, v nejlepších letech a hlavně s touhou po cestování. Když už jsem u těch žen tak vám řeknu že jsem projel několik kontinentů a pokaždé s jinou ženskou. Doufám, že Veronika je tou poslední.
Klid, pořádek a tolerance
Singapur je velice zajímavé místo. Rychle se rozvíjející ekonomika a smysl pro pro preciznost jsou vidět na každém kroku. Singapurské hospodářství stojí především ze strategické polohy přístavu, který je hlavní reexportní a transitní přístav v této části světa. Zákon, pravidla a policie zde mají velkou moc. Tvrdé postihy za vyhození papírku na ulici, či žvýkání žvýkačky jsou tvrdě postihovány. Hlavu jsme složili v jednom z levných hotýlků u Čínského majitele. Motorku jsem zaparkoval venku na ulici a neřešil nějaké trable neboť Singapur patří k nejbezpečnějším a nejčistějším městům světa. Dokonce přechod pro chodce vám ukazuje zbývající čas k volnému přechodu. Všechny věci jsou dělány na 101 procent.
V singapurském autoklubu jsem obdžel čipovou kartu, kterou jsem samozřejmě zaplatil tvrdou měnou, abych mohl jezit na mé motorce. Podle tohoto čipu vědí o vás úplně vše. Znají cestu, rychlost atd. Uředník vás má totálně na háku. Taxikáři mají bežně najeto na svých Toyotách od 380tis kilometrů až přes milión km. Cifra je to ohromná neboť celý Singapur je malý ostrov. Práce si zde každý váží. Na jeden taxík jsou bežně tři taxikáři a střídají se po osmi hodinách. Auta jezdí téměř nonstop. Na servis jezdí cirka po deseti dnech. Tisíce kilometrů najetých za týden jsou opravdu udivující.