Zdravim vsechny.
Jelikoz se blizi koupe meho vysneneho BMW(1200GS),tak se chci zeptat snad na posledni vec kterou sem tady na foru primo nenasel.Jedna se o rozdil v ABS u modelu do roku 07 a po roce 07.Jaky je zasadni rozdil mezi temi ABS a jestli radsi koupit rocnik 05 nebo 06 a za usetreny penize procestovat nebo za ne koupit doplnky a nebo radsi koupit rocnik 07 a doplnky dokoupit pozdeji.
Predem dekuji a preju hodne stastnych kilometru
Do 06 mají GéeSa s ABS elektrický posilovač, který je potenciálním zdrojem problémů – hlavně proto, že odebírá relativně dost proudu, což se někdy může vymstít. Například když se někde potácíš na místě (třeba v blátivé louži), máš po zimě unavenou baterku a pět nebo deset minut víceméně nepustíš brzdu...
Stalo se to mně i spoustě dalších lidí. Pokud můžeš, kup MY07. O starost míň.
Tak chlapi kdo vi jak pracuje ABS na GS do roku 07 a jak ho panove ze zapadu vylepsily po roce 07,Cerv sice napsal ze do roku 07 elektricky posilovac bere vic proudu nez je zdravo,ale to neni ta odpoved kterou sem ocekaval.Tak kdyby byl nekdo od te dobroty a vysvetlil mi to troch podrobneji prosim.
Diky
Co je na tom nejasného? Model 07 nepoužívá zmíněný posilovač a potřebný tlak nahradili vylepšením hydrauliky - představ si to jako větší resp. výkonnější pumpu ovládanou tlakem na brzdovou páčku. Modely s posilovačem používaly něco jako elektrickou pumpu, která vytvořila silnější tlak. Nevýhodou elektrického posilovače byl větší odběr energie než byl v určitých momentech schopný dodat alternátor. Tím pádem docházelo k větší zátěži baterky a pokud se nedobíjela a neudržovala, stávalo se že CanBus z bezpečnostních důvodů nedovolil nastartovat částečně vybitou baterku (při poklesu pod určité napětí) protože pak by nemuselo správně fungovat ABS. To je všechno. Subjektivně prý modely 07 brzdí ještě ostřeji než ty s el. posilovačem. Mě to ale přijde všechno slabota, protože kdo jednou zažil jak brzdí K1200LT s full integral a el. posilovačem, tak ví....
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Že by mě elektronika nedovolila nastartovat s polovybitou baterkou to nevím, ale projev byl takový, že začalo lupat relé starteru, ale k nastartování už nedošlo.. prostě takové crrrrrr jak plechový budík a prd...
Nejblbější vlastnost ele. posilovače je, že je dost situácí, kdy startuješ a potřebuješ mít zabrzděno a tím pádem je baterka značně ždímána, pokud se ti ještě předtím povedl zdechnout motor, tak ti dotoho svítí i světla.... a to už je na tak malou baterku hodně velké sousto, né že by to baterka v dobrém stavu nezvládla..ale dostává pokouřit pořádně
Za normálního provozu se to nijak negativně neprojevuje, jen to prostě bzučí.. v noci je nižších otáčkách vidět efekt proudového nárazu sepnutíá čerpadla, takže bliknou světla....
Čeho sem si všiml až časem je, že pokud se pořádně zašlápne zadní brzda, tak posilovač natlakuje a vypne.. takže při delší stání na místě není problém s vybitím baterky
Co je asi nejmín příjemné překvápko, že s vypnutým zapalováním to brzdí brutálně mizerně a taky když se to pokazí tak je to sakra drahé
Otasek: hmm, co říkají lidi, kterým se to stalo (po upgrade software v servisu), tak typicky ráno nastartovali, dojeli na benzínku, natankovali a potom už nic, vůbec to nešlo nastartovat, žádné lupání nic....
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Otasek: hmm, co říkají lidi, kterým se to stalo (po upgrade software v servisu), tak typicky ráno nastartovali, dojeli na benzínku, natankovali a potom už nic, vůbec to nešlo nastartovat, žádné lupání nic....
Hmm tož to bude asi tím mojím NOupgrade..anebo nevím o tom, že by se tam nějaký dělal.... r.v. pozdní 04... když sem měl kaput baterku, tak třebas pootočila motorem do komprese a pak crrrr.. mám dost silnou nabíječku (1kW trafo s usmernovačem), takže připojím káblíký a hned start a už bafotá....
Baltazar: moc ne, protože problém není v kapacitě baterky ale ve výkonu alternátoru. Silnější (s větší kapacitou) jen problém oddálí a znamenalo by to neustále dobíjet nabíječkou, protože alternátor by silnější baterku nedobil nikdy. Navíc v tom rozměru se moc alternativ nenabízí.. Úplně v prvních sériích dělali tuším jen 12Ah a teď tam dávají silnější. Stálo by za to zjistit, co tam kdo má a u těch fakt slabých to vyměnit za tu silnější ale to by měli vědět v BMW.. Týkalo se to myslím jen prvního roku výroby a ještě ne celé série. Nicméně dřív (starý fw) to umožnilo nastartovat s částečně vybitou baterkou ale v USA byla řada bouraček, kdy lidem baterka odešla za jízdy (napětí kleslo ještě víc) a neubrzdili to. Každý si to asi zkusil jak to brzdí bez posilovače. Fakt to je špatný. Tak pak přišli s tou pojistkou že to nenastartuje když napětí na baterce je pod určitou úrovní.. Podle mě je to vlastnost a ne závada a chce to prostě přijet domů a okamžitě zapojit na dobíječku.
Otasek: přesně tak se normálně projevuje vybitá baterka. Ale jak říkám - s tím novým softwarem by to vůbec nemělo zkoušet nastartovat. Tím že nastartuješ ze zdroje sice dojedeš ale tam pak může být situace stejná, protože se ti baterka cestou třeba tak nedobije, aby pak nastartovala. Proto lidi říkají že obvyklý scénář je že ráno nastartovali, dojeli na první zastávku a tam už to nechytlo. Je otázka, co je lepší - jestli ten nový sw je dobrý nebo nechat starý ale nejspíš při prohlídce v BMW nahrají nový automaticky.. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomášTT: Byl sem 3x na záruční garančce v Renocaru a nikdy nic o nahrávání SW neříkali.. možná tam je, ale spíše ne.
Mám ten pocit, že je tam 14Ah... a s dobíjením problém nemám.. když delší dobu nejezdím tak to na nabíječku dám, jináč pokud aspon 1-2x za měsíc vyjedu tak to stíhá dobíjet a to tam mám lampionu víc než dost. Základ je OK baterka..jak je nějaká načatá tak to smrdí průserem. Pokud je úplně KO, tak je dobré aspon hodku jet bez přílišného zastavování.. to baterce většinou stačí aby se trochu vzpamatovala.
Naposledy se mě to stalo na jaře, že sem nastartoval na káble, dojel do Brna a tam při startu se zmáčklou brzdou jen štuk a crrr... chvilku sem jí dal pokoj, pár nadávek, modlení a podruhé už bez brzdy chytla....pak sem ujel asi 2km a měl sem zas chcípat..takže sem raději 5minut kroužil za1okolo Globusu než to odstavil, chvilku klidu a chytla na tuk.. je sfině nějaká náladová.....
Jináč autové alternátory mají minimální výkon při cca 2000ot a jmenovitý cca při 6000ot, nevím jaký je převod u bawa (u aut většinou 2) tipuju tak 1,5..takže z toho lze asi tak usuzovat kolik altik dává... na volnoběh sem odpozoroval že stihne utáhnout standartní světla + ještě 2x55W (viz napětí na GPS), pochopitelně při zmáčknutí brzdy to nestačí ani náhodou...
Otasek: třeba ten firmware funguje jen u novějších typů, fakt nevím ale zeptal bych se na to až budeš příště na servisu. Taky nevím jestli vůbec Renocar má možnost nahrávat nový software, pokud vím, tak už nejsou autorizovaný prodejce BMW moto... tak jim to možná nedávají. Zeptej se a uvidíš.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Letos sem k nim už nešel...vyměnit olej a překontrolovat ventily zvládnu sám... ale předchozí 2roky sem tam chodil, bo to bylo ještě rok v záruce... a 2006 autorizovaní mám dojem že byly.... ale kdo ví.... ale pokud to funkuje, tak si dotoho štárat nenechám...
ADV ma silnejsi alternator, ze jo? mam 06 a zatim bez problemu, v zime na elefantech jsem rano jen dyl startoval ale baterka tocila, jen motor okolo 0°C hur chyta, ale to jsem pozoroval i v Rumunsku pri ranich startech v horach. Mam posilovac a spis mi vadi ze nemam cit pri brzdeni v terenu, nez ze to bzuci a neco vybiji....
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz