TT opet ti musim oponovat, protoze to tesneni tam nebylo jednoduse nalepene, ale prichyceno pod ohnutou hranou plechu po celem obvodu. A to bez specialniho strojniho vybaveni ( ktere ma jen vyrobce) neudelas. Servsy timto take nejsou vybaveny. Proste popraska tesneni, musis koupit nove dvere nebo rovnou celou lednici v hodnote 12 litru.A to low cost myslim neni. Asi tak nejak...
Upravil bluesbery dne 20.02.2015 06:24
bluesbery napsal:
TT opet ti musim oponovat, protoze to tesneni tam nebylo jednoduse nalepene, ale prichyceno pod ohnutou hranou plechu po celem obvodu. A to bez specialniho strojniho vybaveni ( ktere ma jen vyrobce) neudelas. Servsy timto take nejsou vybaveny. Proste popraska tesneni, musis koupit nove dvere nebo rovnou celou lednici v hodnote 12 litru.A to low cost myslim neni. Asi tak nejak...
Tak nějak s Tebou musím souhlasit. Na jednom ze spravovaných baráků nám přestala chodit sekční garážová vrata. Přivolaný servisák konstatoval, že jsou v haj..u uhlíky u pohonu. Bohužel pohony jsou dělány tak, že uhlíky nelze měnit. Takže - místo výměny uhlíků v ceně pár korun se mění celý pohon za nějakých 25 000,-. Nevím, zda je uhlík kurvítko, ale zkur...é je to pěkně...
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní kretén, který neví, že to nejde a udělá to..
JRM66 napsal:
Sašo a kúpil si tu istu značku chladničky?
Dal jsem přednost Němcům...
A třeba v tom je ten klíč.
Nepochybně to ale nebylo za ty samé peníze co?
Dokud budou lidi chtít ty nejlevnější věci, tak budou výrobci dělat takové řešení jako jsi psal - prostě že to namísto výroby a distribuce náhradních dílů a namísto řešení, které jde opravit, nalepí nebo nalisují natvrdo apod.
Kdyby stála naprosto stejný peníze lednička Samsung a lednička Miele, tak si asi většina lidí koupí Miele. Nejdřív přišli japonci s výrobky levnějšími než z Německa, Anglie, USA apod. Japonské jsou dneska už stejně drahé nebo dražší než ty "západní" a tak přišli logicky další asiati - korea a čína. Vtipné je, když i korejské značky nechávají některé produktové řady vyrábět v Číně, protože to je ještě levnější. Servis - zahoď a kup nový, technické řešení - hlavně aby to bylo co nejlevnější, materiály - neptej se...
A možná bude ještě hůř. Přijde Indie, kde se zdá jsou ochotní dělat ještě levněji než v Číně a kašlou úplně na všechno - jen aby to bylo fakt co nejlevnější.
Dokud bude po tom poptávka, tak se to bude prodávat. A žádný zákon na to fungovat nebude. Tohle musí vyjít od lidí - ne od nějakých komisí nebo úřadů. Když ti v prodejně řeknou, tahle lednička Goddess je za 3 tisíce a neexistují na ní žádné díly, nikdo to neopravuje po záruce a v záruce se to mění kus za kus. A tahle Zanussi je vyrobená v asii a je za 5 tisíc a tahle AEG je za 7 tisíc a vyrobená v Evropě. Tak si můžeš vybrat. Většina výrobců vlastní buď několik výrobních závodů nebo rovnou různé značky, aby mohli na určitých trzích prodávat levné i drahé věci a třeba to všechno patří pod jednu firmu. Nejsem expert zrovna na ledničky a pračky ale říkal mi opravář sušičky (zn. LG, praskl řemen po 5 letech každodenního provozu), že třeba AEG se dělá na stejné lince v Itálii jako Philco ale používají třeba různá ložiska, různé motory ale montují to stejní lidé. A dělají to proto, aby někde mohli prodávat levnější značku a nekazili ceny té dražší. Je to tak skoro ve všech oborech.
Někdo už z principu chce to nejlevnější - i když se to dlouhodobě nevyplácí. Třeba ty vrtačky - budeš to používat denně. Můžeš kupovat každého půl roku vrtací šroubovák z Lídlu za 600Kč nebo profesionální Bosh za 18 tisíc. Asi se dá předpokládat, že na ten z Lídlu se moc náhradních dílů nesežene a že bude mít plastové převody atd. Ale někdo prostě zásadně kupuje to nejlevnější a dokud to lidi budou chtít, tak se to bude vyrábět a nabízet. Všimni si třeba, že u takových běžných věcí už nebývá v parametrech uvedeno, kde je to vyrobené - jestli v PRC nebo v Itálii apod. Rozhoduje jen ta cena a aby na to šlo napsat, že to je v akci se slevou -70%. Ostatní lidi nezajímá.
Upravil TomasTT dne 20.02.2015 09:45
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
je to pravda 2* se mě taky nechce podporovat výrobky z číny apod.
Na druhou stranu úplně nesouhlasím s názorem, že je to jenom o lidech.
Někteří lidé si prostě nemůžou dovolit drahé "kvalitní" věci a slavná EU taky nic nedělá proto aby upřednostnovala vlastní výrobky. Vše je to jenom o businessu a ten tady
každý podporuje včetně mě. Nejsem žádný komanč, ale kapitalismus jako takový dostane brzy na prdelku...
Nedávno byl v televizi, tuším na ČT1, docela zajímavý německý pořad o kurvítkách. Testem dokazovali, že co tiskárna, to sw kurvítko. Ale u takových a podobných výrobků má běžný spotřebitel problém dokázat, že tam to kurvítko je.
Další fikaní výrobci nářadí, aut, moderní motorky atd. používají tzv. ofiko kurvítko v tom, že nechají čip napočítat určitý počet hodin, rosvítí kontrolku a nebo zastaví stroj a šup do servisu na placenou opravu bez ohledu na to, zda ji ve zkutečnosti potřebujete či ne. Výrobce je spokojen, své peníze dostane a vy nemáte jinou možnost, než jim mašinu do servisu dát, protože bez jejich firemního sw se ani nehne (teď narážím na osobní zkušenost s jedním, známým profi nářadím). Jinými slovy, co je Ti platné, že si např. olej vyměníš sám, když stejně musíš do značkového servisu na odblokování servisního intervalu a za peníze...
Šetření ve výrobě není nová věc. To bylo vždycky. Změna je v tom, že dříve se výrobci snažili o maximální životnost. Dnes díky vývoji a technologiím se snaží o životnost ne maximální, ale plánovanou. Bezporuchovost je stále žádaná, ale jen v určitém omezeném intervalu.
Trh je nasycený, proto výrobci potřebují prodávat zákazníkům věci opakovaně.
O této problematice se už začíná otevřeně hovořit. Spirálu spotřeby nejde roztáčet do nekonečna. To bychom si za pár let mohli kupovat pračku každý rok. Problém je, že je naše společnost přesně na tomto postavená. http://technet.id...rdware_kuz
Upravil cibus dne 20.02.2015 11:02
Já myslím, že to nejde házet všechno do jednoho pytle.
Tiskárny - ano, naprosto určitě jsou tam čipy, které i když naplníš inkoustovou patronu, tak tisknout nemůžeš, protože čip nedovolí další použití. Zase ta tiskárna stála relativně pár korun - třeba u Epsonu 3 tisíce. Chceš tiskárnu, kde můžeš tisknout inkoustem z flašky? Fajn - stojí 7 tisíc a můžeš to doplňovat jak chceš.
Já si myslím, že u určitých výrobků se ta dlouhá resp. neomezená životnost předpokládá a výrobci nepočítají s tím, že by se kupoval nový v nějakém pevném časovém intervalu. Může jít skoro o cokoliv - nůž si můžeš koupit levný s tím, že nejspíš nevydrží 10 let nebo si můžeš koupit takový, který asi vydrží a navíc ho i výrobce bude pořád servisovat když budeš potřebovat. Když ti na to dává výrobce 10 let záruku, tak by byl sám proti sobě aby naprogramoval životnost na 2 roky ne?
Jistě - vždycky byly výrobky levné a drahé a něco mezi tím. Dám příklad - nové rámy na kufry na KTM. Touratech je vyráběl pro KTM za nějaké prachy. Standardní rámy - tak jak je známe. Jen je vyráběli pro KTM a ti je prodávali OEM pod značkou KTM. Pak u KTM potřebovali víc peněz takže je nakupovali od jiného výrobce (SW Motech) a dál prodávali za stejnou cenu. Ale v nákladech byly levnější, protože třeba ta trubka nebyla silnostěnná ale tenkostěnná (kromě dalších rozdílů - třeba zemí výroby). A teď - nový tendr, kde vyhrála indická firma, která dodává ty rámy za cenu nižší, než se dá v evropě koupit samotný materiál. Ale oni to za ty peníze mají vyrobené - naohýbané, posvařované, vyvrtané, nalakované, zabalené a dodané tam, kde si to zákazník přeje.
Je to jejich volba - ale zákazníci nadávali už předtím, že ty rámy nevydrží to, co dřív a ohýbají se když jsou kufry naložené a nevěděli, že sice kufry dělá jeden výrobce ale rámy jiný, protože to nabídl levněji. Teď to bude ještě levnější a nevěřím tomu, že kvalita bude stejná. Blbý je, že si člověk kupuje určitou značku a tak nějak předpokládá, že tam takové subdodávky z asie nejsou - protože by si rovnou mohl koupit motorku chung-lang nebo jing-chong kdyby chtěl asii.
Celkem netradičně to dělá třeba výrobce stoliček (trojnožek) Walkstool - mají v nabídce nějaké modely "basic", které jsou vyrobené v číně a rovnou to takhle inzerují. Chceš náš výrobek vyrobený v číně, který vyjde na polovinu - tady je. Chceš nejvyšší možnou kvalitu kterou umíme - tady máš modely vyrobené ve švédsku. A chceš model, který bude stát pětinu toho, co stojí ty naše z číny? Nepochybně je najdeš na alibaba.com ale musíš čekat, že to nebude asi to samé, i když to podobně vypadá.
Takže bohužel argument s cenou u spotřebního zboží je trošku zavádějící - ano nepochybně jsou lidi, kteří si nemůžou dovolit kupovat kvalitní a dražší věci. Tak si kupují ty nekvalitní a levné ale nemůžou se divit, že nevydrží to, co by vydržet měly. Musí s tím počítat. Moje máma má celkem malý důchod a doma sem tam potřebuje něco povolit, tak si těžko koupí sikovky Wurth za 3500Kč ale koupí si ty nejlevnější v hobby marketu, za 150Kč. Na to, aby s nima jednou za půl roku utáhla matici u topení, celkem asi stačí. Ale kdyby je používala v dílně každý den, tak téměř jistě budou po měsíci zničený. Možná ne ale velmi pravděpodobně ano.
Kupuju takovou věc s tím, že asi tuším, že když to stojí dvacetinu toho, co stojí nejlepší výrobek na trhu, tak to nebude to samé. Dřív nic takového nebylo - nebyly ty volby. My jsme chtěli kdysi dávno koupit domů vrtačku. Koupili jsme sadu Narex - vrtačka, přímočará pilka, stojan - v takové dřevěné skříňce. Stálo to dvě výplaty mého táty v té době - a dodneška to všechno funguje - i ta vrtačka. Dal by dneska někdo za tyhle věci třeba 30-40 tisíc? Asi ne. Nebyla tady ta nabídka super levných výrobků. Prostě nebyla alternativa. Před 100 lety - když jsi byl truhlář a potřeboval koupit hoblík, tak kolik výrobců hoblíků bylo? Možná pět a v okolních zemích dalších pět. A ceny nejspíš byly podobné a nebylo to levné ale bylo to kvalitní a vydrželo to celé desítky let. Pořád mám dláta od mého pradědečka. Netuším, jak starý vlastně jsou - můj děda je používal a můj táta je používal a broušením se sice maličko zkracují ale pořád jsou super. Děda mi jednou říkal, že nejlepší hoblíky na světě se dělaly v anglii ještě před víc než 100 lety. Stál doslova jmění a dědily se z generace na generaci. Dneska asi nic takového není - prostě hlavně aby to bylo levné. Dal bys za hoblík veškerý příjem třeba za půl roku? Asi ne. I kdyby ti zaručili, že bude perfektně fungovat dalších 200 let? Prostě takové věci už "lidi" dneska nechtějí. Málokdo řeší opravdu kvalitu.
A ten trend prostě takový je. Podívej se na "finskou" Rukku. Ještě vloni byla většina výroby v EU, a letos? Celá výroba přesunutá do Číny. Evropských výrobců je fakt málo, v určitých oborech skoro žádní nebo vůbec nikdo.
Upravil TomasTT dne 20.02.2015 13:56
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
strndy napsal:
je to pravda 2* se mě taky nechce podporovat výrobky z číny apod.
Na druhou stranu úplně nesouhlasím s názorem, že je to jenom o lidech.
Někteří lidé si prostě nemůžou dovolit drahé "kvalitní" věci a slavná EU taky nic nedělá proto aby upřednostnovala vlastní výrobky. Vše je to jenom o businessu a ten tady
každý podporuje včetně mě. Nejsem žádný komanč, ale kapitalismus jako takový dostane brzy na prdelku...
Já teda souhlasím s tím, že EU nedělá na podporu EU výrobců moc. Nebo takhle - v některých zemích dělají ale aby to šlo tak, daleko, že třeba bude veškerý export pro drobné zákazníky z celého světa zadarmo, jako to dělá Čína, tak to asi nebude nikdy. Oni umí jen ty dotace a kam to vede je vidět na příkladu té slavné Jawy...
Kapitalismus jako takový už myslím dávno nehraje roli. Myslím tím kapitalismus tak, jak se to učilo dřív. Dneska to je už trošku někde jinde a je to spíš tržní systém než opravdový kapitalismus - ekonomický systém.
Problém je v tom, že ty trhy nejsou svobodné a na jedné straně se deformují dotacemi, úlevami na daních, pobídkami a na druhé straně daně atd. Žádné úřady nedokážou pořádně řídit ekonomiku. Všechny centrálně řízené ekonomické modely nefungují nebo brzy fungovat nebudou, protože to prostě fungovat nemůže. Já osobně si myslím, že jediný smysluplný systém je absolutně liberální - s minimálním vlivem vlády na lidi. Bohužel pokud ale na jednom trhu někde fungují pokřivené dotace a pobídky, tak to dost dobře nejde. Ale myslím, že nepotřebujeme aby vlády přijímaly nařízení, že výrobci nesmí prodávat tiskárny za dumpingovou cenu, které používají pouze jejich tonery, které se nedají doplňovat nebo že výrobci aut nesmí používat systém, který bez servisu nepovolí další provoz. Klidně - ale v tom případě ať zruší povinné záruky. Chceš auto, které nijak nehlásí že nebyl provedený servis v místě, kde garantují že je udělaný správně? Fajn - tady je ale je bez záruky. Dělej si s ním co chceš - lij do něj třeba vyjetý olej z lokomotiv - to je tvoje věc. Ale nechtěj nahrávat nový SW, nechtěj po nás nic měnit. Nepotřebuješ žádnou servisní knížku (předchůdce těch kontrolek) - je to jen na tobě. Chceš po nás 3 roky záruku na auto? OK ale budeš jezdit na servis do servisů, které ti řekneme. Na formě pak už moc nezáleží. Kdyby se nefalšovaly servisní knížky, mohlo to u nich zůstat. Celý ten princip toho odblokování servisního hlášení je beztak jen v tom, že se do nějakého centrálního systému výrobce, nahraje informace že to auto bylo na servisu tehdy a tehdy a dělalo se s ním tohle a tohle. Ale měla by být možnost vzít tu odpovědnost na sebe - zrušit tím pádem u toho auta všechny záruky a kulance a taky by to nijak neotravovalo. Blbý je, že lidi chtějí většinou to, co jde proti sobě - nízkou cenu, nekonečnou záruku a nekonečnou životnost. Zvykli si na to, že věci můžou být levné a chtějí ty kvalitní, aby stály to samé, co ty nejlevnější. Ale to žádné nařízení žádné vlády nezmění.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Blbý je, že lidi chtějí většinou to, co jde proti sobě - nízkou cenu, nekonečnou záruku a nekonečnou životnost. Zvykli si na to, že věci můžou být levné a chtějí ty kvalitní, aby stály to samé, co ty nejlevnější. Ale to žádné nařízení žádné vlády nezmění.
Přesně tak!Každej chce všechno zadara,dokud ovšem sám ty věci nevyrábí a neprodává
Mám pocit,že za tohle může právě to,že čím dál míň lidí něco vyrábí a každej "dělá" někde přes PC,internet atd.
Ve výrobě,je díky strojům a zefektivňování výroby nebo jejím přesouváním na východ,míň lidí a všichni ostatní si myslí,že to asi roste na stromech nebo že to dělaj lidi za nocleh a chleba.Prostě zdegenerovaní de.menti.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
bluesbery napsal:
Tome, kdyz obrousis gumy na motorce budes kvuli tomu kupovat novou motorku ?? Kdyz odejde pryzove tesneni lednicky v cene 50 korun, vse ostatni je v perfektnim stavu je pitomost nutit zakaznika koupit novou.
Možná to je tím, že si to trošku usnadňuje místí dovozce/zastoupení nebo je to model, určený pro low-cost trhy nebo tak nějak.
Protože jinde těsnění nabízejí:
Kapitalismus jako takový už myslím dávno nehraje roli. Myslím tím kapitalismus tak, jak se to učilo dřív. Dneska to je už trošku někde jinde a je to spíš tržní systém než opravdový kapitalismus - ekonomický systém.
špatně vyjádřeno máš recht , ale stejně ...........
Chceš auto, které nijak nehlásí že nebyl provedený servis v místě, kde garantují že je udělaný správně? Fajn - tady je ale je bez záruky. Dělej si s ním co chceš - lij do něj třeba vyjetý olej z lokomotiv - to je tvoje věc. Ale nechtěj nahrávat nový SW, nechtěj po nás nic měnit. Nepotřebuješ žádnou servisní knížku (předchůdce těch kontrolek) - je to jen na tobě
dobrý nápad, myslím , že by do toho spousta lidí šla
Vím, že byl článek o profi UPSkách pro servery (v cenách 100vek tisíc...), kde je záruka třeba 3 roky, a např. kondenzátory o kterých se ví, že vydrží cca 4-5 let, tak je kupují na sklad, rok je drží a pak teprve používají... většinou se ta UPSka obmění za novou, ikdyž opravy jsou v řádu stakorun...