má žena momentálně sedlá Hondu XL700V Transalp. Odjezdila na něm jednu sezónu a zjistila, že by chtěla něco lehčího a hlavně o něco nižšího. Z Transalpa dosáhla na zem na jednu nohu, k tomu váha nějakých 220kg a prostě je to na ni moc.
Moc se ji líbí G650GS, papírově je nižší i o něco lehčí než F650GS. Je tahle motorka dobrá volba? Má nějaké význačné opakující se závady?
Našel jsem ještě G650 XChallenge. Váhově by byla parádní, ale je hrozně vysoká. Dá se snížit na tlumičích? Dá se ze sedla ubrat něco přešitím? Nemáme žádné velké offroad ambice, maximálně nějaká šotolinka a hodně pomalu, takže světlá výška nemusí být velká.
Co si o těchto možnostech myslíte? Nebo je ještě i jiná motorka, která by byla vhodnější?
Motorka bude využívána nejvíc jako cestovní stroj. Nějaké výlety a pojížďky po okolí samosebou taky, ale musí se na tom dát rozumně pohodlně cestovat.
Případně je tady někdo z Ostravy,Opavy nebo okolí kdo má tyto motorky a byl by ochotný nechat mou ženu posadit?
spis Xcountry, ne?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Na Xchalla rovnou zapomen, je to vysoka koza a ze sedla neuberes nic, ma to lavici. Na tlumicich mozna trochu (ma to vzduchovy podvozek) nebo pres kosti.
Radeji doporucim F650GS nebo pozdejsiho twina, ale to uz je mozna mimo rozpocet. Starsi F650 koupis za ty prachy luxusni a jeste ti zbyde na benzin na celou sezonu. Ta motorka je hodne spolehliva. Zlobi obcas palivova pumpa, nebo vodni. Ale to jsou veci za par tisicikorun a muzes je pro jistotu vzdy pribalit. Nalozit se da taky slusne a s lehkou holkou bude pelasit hodne rychle.
vojta přiložený následující obrázek:
F650GS je ve hře taky, pokud by nevyšlo G650GS. Ono F650GS je o něco těžší i vyšší. Jinak Honda CRF250L i Rally je poměrně vysoká, z toho by nedosáhla na zem.
Upravil Drfik dne 21.01.2018 19:23
https://www.youtube.com/v/NPBxVT8uuBo
Dá se snížit. Kouba link to řeší. Sám jsem teď snižoval i 701ku a Superenduro a tam jsem dal dolů dokonce 6 cm /sedlo plus tlumiče/ - takže mi je ten problém blízký Každopádně to CRF je docela lehký, což se může hodit.
pod trvalým dohledem
Díky za link na Koubu, o tom jsem netušil. Váha CRF250 Rally je super, ta by byla perfekt. Otázka jestli nebude i s kouba kitem vysoká. I tak to vychází nějakých 865mm. Záleží taky jak široké to sedlo je. Budem to muset vyzkoušet. Jestli jsem správně pochopil toho Koubu, tak jejich kit sníží motorku o 1,5 palce.
Kolik měří slečna? Za ty peníze bych si fakt vzal nekonfliktní Hondu s přiměřeným výkonem, navíc jsou kity na zrychlení motorky ale i tak to jede 120 tuším, což v pohodě stačí...
ta Rally verze je sexy, kdyby do toho dávali třeba motor z CB500X tak neváhám ani na chvilku...
Kouba link plus nižší sedlo a při té hmotnosti nebude vadit, když nedošlápne oběma a celýma nohama...
pod trvalým dohledem
Ja se budu na jare zbavovat F650GS rocnik 2004 takze tak za polovinu tvyho rozpoctu :-).
Je dokonce snizena, vyzkouseni by nebyl problem, akorat Praha zapad.
Dnes probehla zkouska G650 Gs. Pro zenu pocitove super, ale je to cinsky plastovy vozitko,takze jeste chceme vyzkouset stary dobry F 650Gs.
Dost mozna se ti ozvu. Jezdime ku praze za rodicema, takze bychom se mohli stavit. A jestli planujes prodej, tak bychom se treba i domluvily, pokud bude zene sedet.
Upravil Drfik dne 22.01.2018 20:06
Ale G:
- menší nádrž
- k baterce se dostaneš stejně blbě jako u F
+ nájezd skoro odpovídá věku (ne jak u většiny efek - aneb "jezdil jsem s tím jednou za dva roky"
+ G má jinak řešenou trubku na olej která nevede pod spojkovým víkem, ale nad ním (jednoduchý fix u F, ale málokdo to podniká)
+ pokud má abs, má ho odlišné od F (snadnější údržba). Jestli novější abs lépe funguje si netroufám tvrdit. Dnes kdybych kupoval znovu, koketoval bych s myšlenkou, zda nevzít motorku bez abs (-3~ kg)
+ má vypínací páku spojkového lanka dál od rámu (celkově řešení na p., ale lepší než u F)
+ MYSLÍM že má rozdělené spojkové víko/víko vodní pumpy (hodí se)
+ přístrojovku má sice stále zbytečně velkou, ale už se nejedná o takový clusterfuck jako u F
Jinak jsou ty motorky skrz na skrz stejné a nedomyšlenosti u F se projevují i u G s tím, že u G se snad i najdou nějaké další helmutovské výmysly které nepotěší.
F je fajn, ale G je zásadně mladší. Rozdodně by ale pro mě nebylo faktorem výběru, jestli montovali motor žluté, snědé, černé, zelené nebo bílé ruce.