Můžete mě, obyčejnému mudlovi, vysvětlit, na co ten "karnet" slouží? To je pouze v případě, že si motorku vezu někam na vleku? Nebo to musím mít i v případě, že na motorce jedu?
Fojtik Design napsal:
Můžete mě, obyčejnému mudlovi, vysvětlit, na co ten "karnet" slouží? To je pouze v případě, že si motorku vezu někam na vleku? Nebo to musím mít i v případě, že na motorce jedu?
To platí pro oba případy, na hranicích nikdo netuší jestli a kdy dopravní prostředek zase vyvezeš zpět. Bez Karnetu by jsi musel platit clo. Více níže: https://www.autot...karnet-cpd
Upravil mahomaho dne 08.02.2021 18:35
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
Tak si to přečti ještě jednou
To je pouze záloha, ze který platí případný pokuty, za nedodržení celních pravidel... zjednodušeně řečeno.
Tím nechci obhajovat tu nesmyslnou výši té zálohy... tam je motivace jasná. Když si člověk uvědomí, ze každý dostane zálohu o 8 měsíců, a víc, později, než by měl + měsíce předem, kdy to zařizuje před cestou, tak ti to ve výsledku dá někdy i rok. A když si to vynásobis počtem karnetu ročně a všechno to dáš do banky jenom na úrok, tak je jasný, na čem vázne návrat zálohy a i to, proč tak vesele záloha narůstá. Ještě tak 8 let zpět, stal carnet cca 23tis. Dneska 68.
Na termínovanými vkladu dneska dostanes i přes 3% rocne. Když si o karnet zažádá jenom 1000 lidi, což je hodně málo, tak máš dva míče jenom na úrocích... a nestojí je to víc, než pár lidí trochu nasrat, ale stejně přijdou příště zase, protože musi a nemají kam jinam...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Na druhou stranu třeba Írán, ještě před kovidem, šel udělat bez karnetu s nějakým tranzitním vízem (nutnost vstoupit a vystoupit z jiné země - např. vstup Arménie, výstup Turecko).
No, jasně, ale tranzitní vízum je časově omezený. Já bych teda nejel do Íránu s tím, že za 3 dny musím být pryč...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
No to není tak úplně pravda. Před kovidem jsem se o to zajímal. Dokonce jsou tu někde nebo na motorkářích diskuze, které mě navedly. Jednoduše pokud do Íránu vstoupíš z Turecka, tak je platnost dočasného carnetu 7 dní, pokud z jakéhokoliv jiného státu např. z Arménie, tak dočasný karnet trvá po dobu tvého víza v pase.
Já to chci s otcem po Kavkaze 2019 podniknout. Doufejme, že svět bude brzy v pořádku a snad v roce 22.
Jsou dva borci co to zajišťují ("dvě agentury" oba se teda jmenují Hossein ale dle diskuzí je na toho staršího větší spoleh.
Neříkám, že to je jednoduchá cesta. Pro někoho může být obtížné vykomunikovat si s Hosseinem na FB podmínky a informace. Na druhou stranu je to fajn alternativa k mafiánským praktikám autoklubu při vracení vlastních záloh.
Peťo tento chtěl cca 10 tis/motorka. Je to nacenění při dvou motorkách. Kdyby jelo více lidí byla by cena o nějaký peníz menší, on si do toho započítal i cestu k hranicím s Armeníí a cestou tam i zpět musí někde přespat... Je to víc než platba autoklubu, ale říkal jsem si, že odpadá to tahání zálohy za karnet.
Výhodu vidím i v tom, že už na hranicích s Iránem máte místního "kámoše", který by nás provedl celým procesem. Na druhou stranu, průser je, když by se nedostavil nebo bůhví co vymyslel. Proto jsem byl rozhodnutý neplatit předem. Jinak oba Hosseini umí dobře anglicky a jak jsem již psal, ten starší (někde zde na foru se o něm píše) je podle všeho spolehlivější než ten mladší.
Já bych to asi riskl přes toho staršího. Jasně, může to být oser, kdyby se to někde zadrhlo ale podporovat autoklub fakt nebudu. A mít plán B jako Arménii, Gruzii a zpátky přes vnitrozemí Turecka... Nebo fakt zjistit kolik stojí karnet třeba v Německu.
A poslední věc, na kterou zrovna tebe nemusím upozorňovat, zjišťovat aktuální info. Do Íránu byl několik let zakázán vjezd velkým motorkám. Ale tyto informace má Hossein asi nejaktuálnější, když se tím legitimně živí.
Můžu potvrdit, že na staršího Hosseina je větší spoleh a mladšímu rozhodně neposílejte žádné peníze předem!
"Jel" jsem přes Írán v létě 2019, zrovna v době, kdy začali vymáhat zákaz vstupu velkých motorek. Řešil jsem to nejdřív přes mladého, sliboval mi tranzitní vízum, a že na celnici pořeší, aby mě pustili i přes zákaz a skutek utek. Asi ne jeho vinou, v tu dobu tam opravdu nepustili nikoho, ale komunikace s ním byla extrémně pomalá a nespolehlivá. Já jsem mu naštěstí žádnou zálohu neposlal, ale potkal jsem na hranicích kluky z Nizozemska, kteří ano a těžko se to z něj snažili dostat a nevím jestli se jim to nakonec povedlo.
Tak jsem oslovil staršího Hosseina a ten mi do druhého dne vyřídil náklaďák, který mi alespoň motorku přepravil na hranici s Turkmenistánem, takže jsem mohl pokračovat dál v cestě (a Írán si projet jen hromadnou dopravou a stopem). I kdykoliv jsem pak něco musel řešit, tak stačilo vytočit staršího Hosseina a předat telefon a on to domluvil.