no to je přece jasné to máte v brožuře chce to svírat je hodně pevně až kolena bolej,ale řidítka držet bez křeče a opírání o ně,je to dobrý trenovat v mírnym terenu jízdu jednou rukou,to mě hodně dalo
Základní postoj při jízdě po rovině má být hrudník nad řídítky. Ruce mírně pokrčené. Kolena svírají asi to, kam je člověk napasuje - někomu to vyjde na nádrž, někomu na přední část sedla. Každopádně motorka se řídí pohybem těla, takže pozice musí být pevná ale člověk musí mít možnost vynášet váhu do stran, takže to nesmí být toporný postoj. Při jízdě do levé zatáčky se váha přenese na pravou stupačku a naopak. V normálním výjezdu na GS a podobně těžkých mašinách se váha přesouvá výrazně dopředu (na rozdíl od lehkých endur nebo MX, kde se naopak zatěžuje zadní kolo). Ve sjezdu se váha přesouvá radikálně dozadu, třeba zadek až nad zadní sedátko ale nesedá se, ruce jsou naprosto napnuté. Ve štěrku nebo písku se ruce musí napnout a váha je taky vzadu, ruce pak fungují jako "tlumiče" rázů řídítek. Když tak koukněte na pár fotek z Hechlingenu, kde jsou ty postoje pěkně vidět:
http://www.ultimad.net/Foto-Hechlingen-05/index.htm
Jinak člověk by měl být v normálních podmínkách v terénu schopný řídit motorku i jednou rukou nebo při postoji jen jednou nohou. Opravdoví machři to zvládnou i v písku. To je opravdová kontrola nad chováním stroje: *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Doufám že jste pochopili ten vtípek - na fotce je jeden z účastníků tréninku (Vlastík), desetinu vteřiny na to letěl směrem doleva hlavou do písku.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Máš nějaký tipy, kde jsou dobrý podmínky pro učení??
Třeba nemocnice blízko a tak
Fakt bych se to chtěl naučit, vloni jsme si zbytečně ustlal a nesrovnal ani tohle:http://www.bmwgs....oto_id=378
Rozlítalo (ONO ha ha) se to a pak jsem z toho nebyl a z toho kopce, co je na fotce "za lesíkem", se mi fakt nechtělo. Nevím jak bych to vytáhl - byl jsem tam sám asi 60 km v rezervaci od lidí http://www.bmwgs....oto_id=369
V principu ta enduroškola učí ty samé základy, co učí všechny další BMW enduro školy (ve španělsku, německu, anglii atd). Jen pochopitelně podmínky jsou u nás jiné ale taky to je za jiné peníze. Na základy je to perfektní a pro někoho možná i lepší, protože třeba hechlingenu to je jen německy nebo anglicky. Ale je fakt, že tam mají na trénování fakt všechno - výjezdy všeho druhu, písek, jemný štěrk, kamení, řečiště, úzké stezky, hupíky, brody, šotolinové silnice atd..
tento týden nevím, jsem ultra nachcípanej, tak buď koncem týdne nebo to odložím. Chtěl bych to dělat jako dřív - každou středu od 17h.
Konzultace kdykoliv, to chce individuálně. O co jde? Nějaká expedice?
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Já se na enduroškolu chystám. (Byl jsem na Hrochiádě a byla fakt super), ale bohužel mám čas až v červenci a to Milan ještě nemá termíny.
Ale myslím, že něco jako enduroškola by mělo být součástí autoškoly.