zdravím a mám dotaz na enduristy :-)
... jak je to s homologací pro silniční provoz u některých endur (s RZ).
např. Honda XR400 nebo XR600 .. nemají blinkry, nemají osvětlenou RZ, kryt řetězu, budíky atd.
dík
š.
Upravil chstepan dne 09.02.2016 13:08
(ch)stepan
pokud máš technickou,tak můžeš.Na technický by tě neměli nechat projít,pokud nemáš cokoliv,co mít musíš,to je snad jasný
Blinkry mít nemusíš...ale pak musíš ukazovat rukou,jak na kole
budíky a kryty...to je úplnej nesmysl.Nic takovýho mít nemusíš
ale tu osvětlenou RZ bys mít měl...leda by na to byly nějaký vyjímky
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Asi záleží na tom, jestli ta motorka je s normálním TP a byla nějak schválená pro provoz na silnici nebo jestli má jen sportovní technický průkaz.
Kamarád tohle řešil s XR650 a nakonec se na to kvůli problémům s papíry vykašlal, tuším že ten model ani oficiálně nebyl dovážený atd. Prostě kupa problémů.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
I u těch sportovních TP tam bývá celá řada vyjímek a doplnění. U silniční předpokládám taky ale bez osvětlené SPZ, houkačky ti to asi technickou teď prostě neprojde. Jsem si téměř jistý, že tam musí být věci, které jsou na té motorky z výroby - takže když měla z výroby blinkry, musíš je mít taky. To samé zadní stupačky, zrcátko, tachometr ...
Blinkry, tacho, zrcátko jsme z toho důvodu schovávali i třeba na WRku, protože s tím na technický prudili, takže bylo potřeba namontovat zadní blatníček s SPZ, blinkry, zrcátka, přezout na silniční pneu...
Upravil TomasTT dne 09.02.2016 13:31
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ja mam XR250R,kdybych mel projit stk legalne,tak bych musel sundat vyfuk,namontovat kryt retezu,zrcatka,blinkry,zasterku,odrazku,lekarnicku,...to me bylo receno.Takze pokud tam tyto veci doplnis tak by nemel byt problem projit stk.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
TomasTT napsal:
Jsem si téměř jistý, že tam musí být věci, které jsou na té motorky z výroby
Tak to je samozřejmý...vycházel jsem z toho,že napsal,že to ty motorky nemají.Nenapadlo mě,že to někdo sundá a pak se bude ptát,jestli to tam musí být
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Nazdárek , minulí týden jsem byl na technické s ktm 690enduro , panáček přišel , podíval se na moto letmo , na 5min. odešel (na počítači se podíval jak moto vypadá), když se vrátil tak to začlo , máte špatně umístěné zadní blikny , máte poznávací značku pod špatným sklonem k vozovce a nemáte osvětlenou RZ , děkujeme nazhledanou do 1měsíce odstranit a přijedte znovu , byl jsem z toho trošku vedle sebe zrcátka musejí být obě , na ladáku musí být viditelná homologace , zadní stupačky neřešil ani drapáky, vše se fotí a hned odesílá někam na ustřednu
LeoMi napsal:
Nazdárek , minulí týden jsem byl na technické s ktm 690enduro , panáček přišel , podíval se na moto letmo , na 5min. odešel (na počítači se podíval jak moto vypadá), když se vrátil tak to začlo , máte špatně umístěné zadní blikny , máte poznávací značku pod špatným sklonem k vozovce a nemáte osvětlenou RZ , děkujeme nazhledanou do 1měsíce odstranit a přijedte znovu , byl jsem z toho trošku vedle sebe zrcátka musejí být obě , na ladáku musí být viditelná homologace , zadní stupačky neřešil ani drapáky, vše se fotí a hned odesílá někam na ustřednu
Odesílá se to na magistrát. Než zahájí prohlídku, tak mu to tam někdo musí povolit atd. Je to docela masakr.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
LeoMi napsal:
Nazdárek , minulí týden jsem byl na technické s ktm 690enduro , panáček přišel , podíval se na moto letmo , na 5min. odešel (na počítači se podíval jak moto vypadá), když se vrátil tak to začlo , máte špatně umístěné zadní blikny , máte poznávací značku pod špatným sklonem k vozovce a nemáte osvětlenou RZ , děkujeme nazhledanou do 1měsíce odstranit a přijedte znovu , byl jsem z toho trošku vedle sebe zrcátka musejí být obě , na ladáku musí být viditelná homologace , zadní stupačky neřešil ani drapáky, vše se fotí a hned odesílá někam na ustřednu
Ahoj, mam podobnou zkušenost teď v lednu s lehkou EXC, přihlášenou k provozu, když jsem dělal evidenčku. Pán na STK fotil motorku mobilem, minimum prý 8 fotek, včetně štítku a typu motoru a hned se to přes Bluetooth ukládalo na PC, co měl vedle. Říkal, že bez blinkrů a značky přidělané kolmo k vozovce ať na technickou už vůbec nejezdím.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Tak podle mě, pokud to je na papírech a ty věci tam z továrny nebyly, tak tě nemůžou donutit je tam dát, pochopitelně s nějakými vyjímkami, které jsou fakt povinné. Vzpomínám si, jak jsme doma dodělávali zadní mlhovku na Š100 - vrtalo se to do nárazníku...
Možná je to už teď zase jinak ale vozidla schválená podle předpisů určité doby jsou podle mě technicky způsobilá podle těch původních předpisů. Viz zpětná zrcátka na autech. Dneska musí být seřiditelná z místa řidiče bez otevírání oken. Dřív to pochopitelně nebylo ale starý auta tak jezdit smí. Tohle by měla být stejná situace. Proč nezavoláš na technickou a nezeptáš se? Měli by ti to říct a napiš, co ses dozvěděl, tohle bude zajímat víc lidí myslím.
Upravil TomasTT dne 09.02.2016 15:05
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Nebo kontaktuj místního člena Radoška.Ten na technický dělá.Třeba by nám sem k tomu něco napsal
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
LeoMi napsal:
Nazdárek , minulí týden jsem byl na technické s ktm 690enduro , panáček přišel , podíval se na moto letmo , na 5min. odešel (na počítači se podíval jak moto vypadá), když se vrátil tak to začlo , máte špatně umístěné zadní blikny , máte poznávací značku pod špatným sklonem k vozovce a nemáte osvětlenou RZ , děkujeme nazhledanou do 1měsíce odstranit a přijedte znovu , byl jsem z toho trošku vedle sebe zrcátka musejí být obě , na ladáku musí být viditelná homologace , zadní stupačky neřešil ani drapáky, vše se fotí a hned odesílá někam na ustřednu
Ahoj, mam podobnou zkušenost teď v lednu s lehkou EXC, přihlášenou k provozu, když jsem dělal evidenčku. Pán na STK fotil motorku mobilem, minimum prý 8 fotek, včetně štítku a typu motoru a hned se to přes Bluetooth ukládalo na PC, co měl vedle. Říkal, že bez blinkrů a značky přidělané kolmo k vozovce ať na technickou už vůbec nejezdím.
chstepan napsal:
... šlo mě o to , že třeba blinkry a kryt řetězu třeba na XR650R už z výroby nejsou ..
Záleží pro který stát se máša vyráběla, první XR650R se měl z Rakous a chránič řetězu měla origu, na kyvce přivařeně dva držáky pro něj a pochybuju ze to tam potom někdo dovařoval byl k tomu i orig. manual a máša se dělala v několika verzích. Nyní mám poslední 2007 pro Californii a ta je uplně holá,jenom chcípák na řidítku a světlo který svítí pořád...
Standartně mají všechna endura homologační příbal (zrcátka, blinkry, kryty řetězu, atd.), takže když chce člověk na veřejné komunikace a mit STK, musí to tam navěsit...a nebo jezdit bez STK na uzavřené trati......nebo v Africe
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Třeba WRko dovezené z US a "homologované" v Itálii. Druhý majitel s tím zajel na STK, aniž by tušil, že motorka nemůže nikdy normálně projít. Výpis závad mám v originále .
Následoval rozvod elektriky, blinkry, potkávačka, dálkové (k tomu kontrolky), obrysovka se světlem na značku a brzdovkou a samozřejmě tlaková čidla na páčku a nožní brzdu.
Půlku jsem z toho už orval, ale až pojedu na STK, tak to bude všechno zpátky.