Zdarec pánové a dámy,
dejme tomu,že se mi sejde jistý obnos peněz a budu si chtít pořídit auto.A jelikož se mi líbí jak "jedničková" Octávia v kombíku,tak se mi i tuze líbí VW Passat (B5,B6) a nějak nevím,jak se rozhodnout. V tento moment neřeším obsah,palivo ani výbavu.jde mi o to,který z těchto vozů je ehm,dejme tomu "lepší" ( poruchovost,ceny dílů)
Podotýkám,že se zatím jen orientačně ptám,až by to bylo aktuální,řešil bych ostatní...
Dík za rady a odpovědi
Upravil Kubrt dne 07.12.2010 17:57
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Nejlíp nic od koncernu VW - strašně se to pořád krade. Asi před měsícem ukradli mýmu mechanikovi nádhernou B6ku. Zmizela během 3 hodin a to byla hodně dobře zabezpečená. Pojištěný to samo neměl a uvnitř byl kočárek a sedačka pro prcka za 40 Vzhledem k tomu, že staví barák, tak si koupil Volvo V40 a má svatej klid. Jinak za mě 1 Octavia TDI v 66kw - neskutečnej držák - jenom liju naftu a měnim spotřebáky. Zrovna minulej měsíc jsme byli na Slovači a ve 3 lidech v pohodovym tempu 3,7l/100km S passatem moc zkušenosti nemám, ale vzadu je víc místa a údajně se na tom sero. pření nápravy.
Kompletná sada origo ramien na prednú nápravu vyšla na 240,- € takže žiadna raketa.
Passat - bezpečné ( otestované ) , poholné auto. Ceny ND sú zhruba na rovnakej úrovni ako škoda ( ak nekupuješ origo nd ). Osobne by som bral asi skôr B6.
Glock-plastik fantastik :-)
MALI napsal:
Nejlíp nic od koncernu VW - strašně se to pořád krade. Asi před měsícem ukradli mýmu mechanikovi nádhernou B6ku. Zmizela během 3 hodin a to byla hodně dobře zabezpečená. Pojištěný to samo neměl a uvnitř byl kočárek a sedačka pro prcka za 40 Vzhledem k tomu, že staví barák, tak si koupil Volvo V40 a má svatej klid. Jinak za mě 1 Octavia TDI v 66kw - neskutečnej držák - jenom liju naftu a měnim spotřebáky. Zrovna minulej měsíc jsme byli na Slovači a ve 3 lidech v pohodovym tempu 3,7l/100km S passatem moc zkušenosti nemám, ale vzadu je víc místa a údajně se na tom sero. pření nápravy.
plně souhlasím-škodulu Na B6 je ramínek na nápravě víc jak v šatníku,jdou sice koupit přes poláky v sadě za cca 7500,-ale od ceny se taky odvíjí kvalita,takže aby se nestalo,že po našich skvěle udržovaných silnicích skoro bez výmolů se ti tato výměna ramínek stane každoročním koníčkem
Vzhledem k osvědčený spolehlivosti 1 Octávky bych volil jí. Pašík má poměrně dost složitou přední nápravu a moh by si do ní pěkně zahučet, záleží kolik má najeto. Já bych šel do Octávky.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
Nazdar anděli.Můžu porovnat oboje,jedničkovou oktávku jsem měl od nova,na nich je největší problém turbo u motoru 1,9 tdi 66 Kw.Mě odešlo na 60000,naštěstí jsem to ukecal na výrobní vadu,protože se to stávalo dost často.Jinak to bylo auto,který jsem měl rád,spotřeba kolem 5,3l,prostě i padne do ruky.Passata mám novýho a to je úplně jiná třída,víc místa,jinej motor,podvozek atd.Nevím jak je to s cenama.Jestli jsou u těhle modelů srovnatelný.Na tvým místě bych šel do oktávky,protože tu máš šanci koupit přímo od majitele z baráku,nejlépe prvního a se serviskou.Bazaru se vyhni.Mám dobrýho známýho v Kolíně u Loudy,bylo by možné to tam nechat prohlédnout,nebo by mohli mít něco zajímavého po výkupu.
Když je hlad,je i husa dobrá.
DO b6 už bych v životě nešel....za cca rok a půl jsem do ní nasypal 45 000kč a to dělam v autodílech....jinak by to bylo asi za 90 000kč....Rozhodně bych šel do ochcávky....znam asi 10 lidí co jí maji 66 a 81kw a naprosto bezproblémové auto....pak znam asi dalších 7 co mají b6(tzn.01-) a pořád se něco sere....spojkou,turbem začínaje...palivovou soustavou konče....takže za mně jednoznačne Octavii....i ty díly jsou na to za super ceny.....!!! toť vše
zalezi, jak se chces svezt... Mrkni na vw-club.cz, tam se to resi porad. U auta jde hoodne o stesti na kousek
I cesta je cíl!
Dračice F800GS a obývák s postelí VW Sharan
HTC - HSPL,flash ROM, odemykani map TT
Asi by bylo vhodný si ujasnit na co to auto chceš - pokud plánuješ jezdit ve více lidech, tak Octáva má vzadu opravdu málo místa a moc vhodná ma to asi nebude. Jinak abych byl spravedlivej, tak jsem závadu měl - hned po koupi jsem musel vyměnit dvouhmotovej setrvák, kterej byl KO, ale jezdilo to. Když už se to dělalo, tak šla i nová spojka a přítlačák, ale od tý doby 70000km klid - musim zaklepat. Myslim, že i palivo by jsi si měl dobře rozmyslet - v benzínu bych fakt nic z toho nechtěl. 1,6 nejede a 1,8T baští, ale lítá fakt zle s 2.0 zkušenost nemám. Kdyby jsi se chtěl v 1 Octávce povozit, tak cinkni a domluvíme se. Nebo kdyby jsi se chtěl povozit ve 2ce Fabce 1,6 16V v ukrutný výbavě, tak taky můžu zajistit
jak píše Zetor,brát ochcávfku 81kw měl jsem osobně, nebo passat B5 81kw super motor jede super bere cca 6l,díly za směšnou cenu.Jinak B6 nebrat přední náprava nepřežije 100tis km a oprava se motá kolem 80tis kč.Jinak souhlas s inspektorem Malim má recht jsem z koncernu vyléčenej po A6,passat,superb vše v Práglu vykradeno,zaplatpánbů neukradeno,jsem na to neměl nervy a koupil jsem omegu poslední model mám již druhou a ještě se jí nikdo nevšimnul,jinak prej nikdo nekrade,volva,mazdy,saab....přeju dobrej kup pokud chceš helfnou mám souseda,dělá šéfa v áčkách a pro sebe se tam dá vyzobnout pěknej kousek po 1maj.z čr jsou to vonavky co nejdou vůbec na krámkdyž tak Kubrte přez P.M.
Hmmm, čtu tu na své autíčko samou chválu. Octavi 1 combi, 66KW FOREVER!!
Jinak turbo je asi bolístkou všech motorů tdi od koncernu VW, mě odešla regulace turba ve 150 000, repase vyšla na cca 7000kč. Ted zase jezím jako vítr.
Octavii a Passat nejde srovnávat, každé auto totiš patří do jiné skupiny...octavia je nižší střední třída a passat je střední třída stejně jako Superb.
To Bob: inspektor MALI - koukám, že jsem si s tim vláknem pěkně nasr..
Čórovaní můžu taky potvrdit - osobně mi auto 2x vybrali a jednou se pokusili ukrást (během 3 let). Jinak servismen v tom měl tajnej vypínač i alarm na mobil a všechno prd platný. Tohle mě na koncernu WV štve. Na druhou stranu pokud nejsi na auto moc náročnej a máš to jako já jenom na to aby Tě to co nejlevněji a spolehlivě dopravilo z bodu A do bodu B, tak Octáva Ti bude stačit.
Jako u passta bylo super povození....octávka je postavená na golfu takže vzádu opravdu moc místa neni...ale na to u mě sere pes....teď jsem si koupil fabii 2001 rok 1.4 a mam to v pí*i....motor z felcky,rozvod řetězem a je to...!! jinak závady u B6 byly-vakuová pumpa(10000kč),setrvačník+spojka(28000kč),rozvody-což to je normal (8000kč),homokloub (2000kč),ramena-když chceš něco kvalitnějšího 13000kč daji se i pšonský za 4000kč,palivová soustava-pod půlkou nádrže to nestartovalo.A turbo už bylo docela načatý když jsem se toho před měsícem zbavil.Suma sumárum jdi do tý octávky...
podle me auto funguje tak, jak se k nemu clovek chova. Kategorizovat, ze tohle se sere se neda. On si kazdej mysli, ze kdyz si koupi Passika, tak muze jezdit jak borec, sedne do studenyho auto a rozjizdi se na plnej kotel. Kazdej se pak divi, ze mu odchazi turbo, praskne hlava nebo buhvi co. Ja uz se temahle radama neridim
I cesta je cíl!
Dračice F800GS a obývák s postelí VW Sharan
HTC - HSPL,flash ROM, odemykani map TT
Ahoj
mám 1octávku 1,8T 132kw první majitel najeto 100 000km v klidu, průměrná spotřeba 7,2litrů na 100, musím zaklepat - jedinná závada ložisko na pravém předním kole, za mě naprostá spokojenost
nemít GS, stojím tam ještě dnes https://www.motor...uid=344094
Musím se přidat a na tohle téma napsat svůj názor.Mám Octavii I a nebral bych pasata ani za nic,můj soused má B6 a před 3 roky měl B5,je to na stejno,trochu jiný design,pro někoho pěknější než octavia ale to je asi všechno,no je tam o trochu víc placu v zadu ale jinak pasat bere nad 6 litrů a octávka do 6 bavíme-li se samozřejmě v naftě.já mám dlouhodobou spotřebu 4,6-5,2 litrů a to se nijak neloudám,další věc jsou ceny náhradních dílů,škoda servisi jsou téměř v každé dědině a jsou velmi dostupné náhradní díly a na předu uděláš čepy a silembloky na ramenech,které přelisuješ za pár kaček kdežto na pašounu to stojí mega peněz oproti octávce a v neposlední řadě u combi je to na stejno ale komu se nelíbí combi tak jednoznačně octávku,protože má 5 dveře kdežto pasat je limuzína a tím otvůrkem do kufru který může být velký jak chce nestrčíš ani televizi na odvoz protože je tam dírka jen tak na kufírek a sako,kdežto do octávky když sklopím sedadla a otevřu zadek naložím sanad i postel,nic proti názorům jiných ale za mě octavia na prvním místě.Já mám 1,9 TDI 66 kw,čiplou na 85 kw,dovoz Itálie,výbava ambiente a paradox je že výbava ambiente u vozidel na vývoz je daleko rozsáhlejší než pro naše lidi např.4 okna v elektrice,vyhřívaná zrcátka v elektrice,ABS,ASR,palubní počítač a jiné,to už asi stačí,mějte se Travex.
to kubrt:co se týče kvality a dobré spotřeby,tak za mně bych ti doporučil,spiś staré modely octavia1 a passat B5 max B5 facelift a to s motorem 1.9tdi 81kw
V octavii pokuď nékoho povezeš vzadu tak málo mista,což Passat je větší.
Spotřeba max 5-6l/na spotřebu a hlavně ti umí spolknout ty sračky,co ne nazívaji naftou na našich pumpách.
U Passata byl problém s hliníkovými rameny,na přední nápravě,byla to docela drahá záležitost!Ale konkurence a druhovýroba ceny stlačily dolu
U passata B5 facelift 96kw,už jezdíš za 8l/100km.
Problém je,že jestli budeš chtít karu s málo KM tak není moc na výběr.Čas totiž letí jako krávaZbývá jedině od néjakého dědy nebo komu by si mohl duvéřovat.
U škody si ověříš kilometry podle Vin karoserie v autoriz.servise.
Octavia2 1.9tdi je ještě celkem držák motor,ale za to 2.0tdi praskaji hlavy,odchází turba.
Passat B6 problém z elektronikou,problém se vstřikama,tady tuto kunduti za mně vubec nedoporučuju.
Celkově VW-lidový automobil bych ti nedoporučoval!!!
Takže za mně Škoda
Nevím proč tady srovnáváte Oktávku a Passata?
Auto středí a vyšší třídy ?Oktávka určitě držák co vadí mě moc plastový ve vnitř a ty pedály plyn a brzda moc blízko u sebe (klasickej nešvar škodovek)vzadu si normální člověk nesedne
Ja bych spíš srovnával oktávii a Golfa3 stejnej podvozek -ceny náhr.dílů a když kombajn tak variant tam toho naskládáš daleko víc jak do oktávky a nebo 4 variant -trochu složitějsí přední náprava ,ale ceny taky solidní