Zdravím pánové,
nemáte někdo představu, jaký proudový odběr má integral ABS, když vrčí posilovač?
Proč se ptám - v červnu mi klekla po 7 letech baterka (prakticky za jízdy). Dal jsem novou (znovu Exide GEL 19Ah), vyčistil váznoucí pastorek startéru (na kompletní rozebrání jsem bohužel neměl vybavení).
Motor chytá na drc za tepla, studený nejhůř na druhé otočení.
Minulý týden jsme jeli Alpy a málem jsem zůstal viset s vypráskanou baterkou v 2500 m.n.m.. Tomu předcházel výjezd na Stelvio (několik zastávek po cestě nahoru), sjezd (takřka pořád lehce na brzdách) a zase několi zastávek při výjezdu nahoru.
Chápu, že cca 10 startů do hodiny není pro baterku ideál, ale i tak mě to zaskočilo.
Moje domněnka je, že jsem nevhodným stylem jízdy s téměř neustále vrčícím posilovačem brzd a motorem na volnoběhu vyprásklal baterku, čemuž přispěly i časté starty, vyhřívky, výstražné blinkry atd.
Pro další pokračování cesty jsem upravil styl jízdy, motor víc točil, víc brzdil motorem, míň brzdami a celkově jsem jel větší kochačku. Po nějakých dvou hoďkách jízdy byla baterka zase nabitá a zbytek výletu byl bez problémů.
Další mojí domněnkou je, že startér by si zasloužil kompletní vyčištění, neb může brát větší proudy, než by měl, což baterce opět neprospěje a v extrémním případu, který jsem jí připravil, se může dostat na hranici.
Má cenu se hrabat ve startéru? Točí pěkně, ale mohl by třebas i lépe...
Díky za názory.
Upravil ficus dne 07.08.2013 22:00
______________
R1150R 2004
kdyz jedou obe serva tzn kdyz brzdis predni tak to dokaze vylezt az k 30A.
A spis bych ti doporucil brzdit tim motorem,nic to nezere,dobiji se baterka a setris brzdy.
Upravil cechi dne 07.08.2013 20:41
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
Mám dvanáctku s posilovačem a přesně na tohle sem byl upozornován. Mlhovky,vyhřívání, brzdění .motor na vlonoběh a dole nenastartuju . no takže sem svítil,netopil a nebrzdil a dobrý Mám tam baterku asi už fakt dlouho a chystám se na preventivní výměnu abych měl klid.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
U 1150GSA bych řekl že není problém. Baterka odchází pravidelně po 2-3 letech. Používám originál BMW, i když je příšerně drahá.
U 1200GS u prvních ročníků to byl problém, alternátor nebyl schopný dodávat proud který si posilovač bral. 1150GSA (nevím jestli není rozdíl mezi alternátorem 1150GSA a GS) to zvládá naprosto v pohodě. Jezdil jsem léta s xenonem a mlhovkou, nabíjel za jízdy foťáky z 12/220V měniče - naprosto žádný problém nikdy...
1200GS tuším 2004 ty problémy byly, kamarád takhle sjel z Grossglockneru a už nenastartoval..
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ty jo, 30A je teda ještě víc, než jsem čekal (15-20A). Pro brždění je posilovač příjemný, ale nepřijde mi, že by motorka bez posilovače (konkrétně CBFko) brzdila nějak hůř.
Nicméně je jasné, že altík všechno na volnoběh neutáhne - posilovač (30A), vyhřívání (5A?), světla (10A?). motronic (10A?), tj cca 55A (?) - když je to max. proud.
______________
R1150R 2004