Ahoj drazí kolegové,
má někdo z vás na motorce úpravu ABS podle postupu odtud z tohoto článku ? http://www.bmwgs....icle_id=85
Můžete mi prosím popsat polopaticky zapojení
Psaný postup tam sice je ale neumím holandsky a anglicky s bídou
Dík
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
já to budu řešit v nejbližší době. Předběžně jsem se domluvil s Tomassinem. Teď jen upřesnit termín a jdu do toho. Nebudu nic pokoušet a nechám si to od něj předělat. Ještě si nechám upravit bawora , aby mi nechcípal na bočním stojánku a budu mít konečně klid.
Jedu? Jedu!
R1150GS
...ono to předrátování ABS nevypadá zas tak složitě, jen se v tom po prohlídnutí všech těch tří fotonávodů nějak ztrácím ( o přeložení textu jsem se se svou znalostí angličtiny ani moc nepokoušel) připadne mi, joko by to pokaždé bylo řešeno trochu jiným způsobem.
1. rozplést zelené káblíky ?
2. najit knim pozici v dlouhém konektoru ABS ??
3.další relé ???
4.????
POMÓC
Kluci, kdo jste to dělal, popište postup prosím Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Mara napsal:
Ahoj drazí kolegové,
má někdo z vás na motorce úpravu ABS podle postupu odtud z tohoto článku ? http://www.bmwgs....icle_id=85
Můžete mi prosím popsat polopaticky zapojení
Psaný postup tam sice je ale neumím holandsky a anglicky s bídou
Dík
Co ti na tom není jasný? Vždyť je to tam popsaný česky a docela srozumitelně... Prostě ten zelenej kabel dáš přes relátko,který sepne až alternátor začne dobíjet. A vše se to dá ještě navíc vypnout obyčejným vypínačem podle potřeby. Jestli nejsi zběhlej v elektrice,tak někomu v okolí řekni,ukaž mu ten obrázek,vytiskni povídání a on ti to zapojí. Nebo přijeď a spácháme sto spolu. ale to máš asi trochu z ruky...
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Mara napsal:
Ahoj drazí kolegové,
má někdo z vás na motorce úpravu ABS podle postupu odtud z tohoto článku ? http://www.bmwgs....icle_id=85
Můžete mi prosím popsat polopaticky zapojení
Psaný postup tam sice je ale neumím holandsky a anglicky s bídou
Dík
Co ti na tom není jasný? Vždyť je to tam popsaný česky a docela srozumitelně... Prostě ten zelenej kabel dáš přes relátko,který sepne až alternátor začne dobíjet. A vše se to dá ještě navíc vypnout obyčejným vypínačem podle potřeby. Jestli nejsi zběhlej v elektrice,tak někomu v okolí řekni,ukaž mu ten obrázek,vytiskni povídání a on ti to zapojí. Nebo přijeď a spácháme sto spolu. ale to máš asi trochu z ruky...
tak jsi mě pěkně popíchnul, že se mi začíná vyjasňovat
ono je to vlastně docela jasné
1.rozmotám zelenej svazek, najdu drát do RELE ABS - na obrázku ZELENÝ drát
ke svorce "30" na přidaném rele.
2.druhá část drátů zeleného svazku - k pinu "15" konektoru ABS na obrázku ČERVENÝ drát přidané relé svorka "87" tam mohu dát vypínač.
3. přikostřit přidané relé svorka "85"
4. modrý drát z přidaného relé svorka "86" na modrý u altíku
PROSÍMTĚ, KDYŽTAK MI TO OPRAV.
DÍK máš u mě panáků co je na relé kontaktů
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Takže dnes jsem to ABS modifikoval
Všechno maká podle mého záměru, po otočení klíčem svítí horní kontrolka.
Rozbliká se s společně s druhou až po nastartování a nakrmení relé alternátorem.
po rozjezdu ABS zachrochtá a funguje. Při jízdě vypnu ABS a po zapnutí a zpomalení na jízdu "krokem" ABS zachrochtá a aktivuje se.
Jsem to ale šikula
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Tak modifikace proběhla úspěšně, vše funguje tak jak má. Nakonec předěláno a zapojeno dle návodu od Mary. Zatím neodzkoušeno při jízdě neboť čekám na nové brzdové hadice. Trochu mne potrápilo nefunkční nový relátko a to že jsem si spletl konektory motroniku a abs. To se pak blbě hledá ten správný pin :-) No holt měl jsem minulej tejden nejak vygumováno. Když jsem si všiml toho správnýho konektoru tak bych se v pr.... viděl a hambou jsem se málem propadl do východního něměcka (jěště že ho zrušily). Konečně to nebudu muset pořád chcípat před každou polnačkou. Od té doby co jsem skončil v potoce o 3 metry dál než jsem chtěl zastavit vím, že zapnutý abs i v lehkým terénu není moc vhodný.
Tímto chci poděkovat Márovi a Tomasinovy za pomoc a radu.
Kubicek přiložený následující obrázek:
[334.5Kb]
Upravil Kubicek dne 10.08.2010 01:59
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Počas uprav moto som spravil aj túto modifikáciu a nemôžem si to vynachváliť!!! Vedel som o tom od kedy GS mám takže dobrých 5 rokov ale stále nebol čas...
Tak som si ABS upravil aj ja. Teda nie ja osobne ale dal som to spraviť kamarátovi ktorý sa v elektrika vyzná. Celý návod naštudoval pokrútil nad ním hlavou a vyhodil ho. Po odtiahnutí nádrže potom iba obnažil káble vedúce z toho veľkého konektora z ABS jednotky, tam preťal zelený káblik a napojil naň jednoduchý prepínač. Žiadne relátko v obvode, žiadne hľadanie pinu15 na slepých zelených koncoch..... nuž a funguje to akurát sa mi ABS neaktivuje stále pri štarte motorky (na to tam vraj ide to relátko). Problém to ale nie je lebo: 1. Pri štarte dám prepńač ABS do polohy off 2. Naštartujem motorku, svieti horná kontrolka (ABS by po rozjazde nešlo) 3. Prepínač prepnem do polohy on, rozsvietia sa oba kontrolky (ABS sa po rozjazde aktivuje).
Potom je to už len na mne kedy si ABS zapnem alebo vypnem. Včera som sa to skúšal už aj v teréne a funguje to. V podstate to ide ako s relátkom ibaže ak naštartujem a mám ABS prepínač v polohe on (ten ktorý sa domontoval nie ten ktorý je na GS pôvodne) nemusí sa stále aktivovať (tak ako to je pred úpravou) stačí však len prepnúť on do off a späť a ABS pôjde.
No a klasická věta na závěr- moje maličkost nenese odpovědnost za případné škody které si sami případným špatným zapojením napácháte na svém stroji, případně na svém zdraví...
sú autá, sú motorky a nad nimi je BMW
Feri napsal:
Tak som si ABS upravil aj ja................................ Problém to ale nie je lebo: 1. Pri štarte dám prepńač ABS do polohy off 2. Naštartujem motorku, svieti horná kontrolka (ABS by po rozjazde nešlo) 3. Prepínač prepnem do polohy on, rozsvietia sa oba kontrolky (ABS sa po rozjazde aktivuje).
Potom je to už len na mne kedy si ABS zapnem alebo vypnem. Včera som sa to skúšal už aj v teréne a funguje to. V podstate to ide ako s relátkom ibaže ak naštartujem a mám ABS prepínač v polohe on (ten ktorý sa domontoval nie ten ktorý je na GS pôvodne) nemusí sa stále aktivovať (tak ako to je pred úpravou) stačí však len prepnúť on do off a späť a ABS pôjde.
...................
To je zajímavé a jednoduché ..nikdo to tu nekomentoval ? feri nenarazil jsi na nějaký problém...uvažoval jsem o relátku, ale když jsem čet tvojí úpravu, tak mi připadá logická...relé opravdu slouží jen kvůli tomu, aby zpozdilo start ABS a šetřilo baterku ?
Napíše někdo ? Díky
No jasně to je taky řešení, já šel cestou relátka a rozpletení palce(svazku zelených drátu). Nechtělo se mi stříhat původní drát z abs. Přepínač mám az na tom novém co jde od palce z drátu (na pinu 15). Je to urcitě jednoduchý řešení co jsi udělal, ale hlavní pro mne bylo abych odložil start abs a to nešlo do zbytečně do chyby. Takhle to musíš pořád přepínat, relátko to dělá automaticky a nemušís na to myslet. Jinak to funguje stejně. Těch 50 korun za relé není žádný problém a těch pár drátů taky ne. Elektrikáři se asi nechtělo makat :-) protože pracovně by to bylo tak na dalších 10 minut práce. :-)
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS