Zdravím pánové. Chci se zeptat, zda máte nějaké zkušenosti s něčím, co by ošetřilo/zakonzervovalo korodující ocel. A mám teď na mysli čistě chemickou cestu. Ne broušení. Potkal jsem na internetu tento přípravek: https://nhoilunde...
Bohužel na evropském trhu to není dostupné. Neznáte něco podobného?
U nás jsme našel třeba toto: https://www.forme...29136.html
Zajímají mě vaše osobní zkušenosti.
Ahoj, používáme AFC 50 - krásně to motorku vyleští a udělá ochranný film. Nic nerezne, zda to je zásluha AFC 50 nebo je motorka na posouzení moc nová (2017) těžko říci. Každopádně tím leštíme moto po nějaké delší cestě, před prodejem nebo na zimu. Můžeš tím vzít i plasty.
Na FB jsem ale objevil srovnání a podle všeho je ještě lepší přípravek XCP. Samozřejmě jsou to všechno relativně dražší spreje ale zase to vydrží, on to tím člověk nepatle pořád.
prosteoff přiložený následující obrázek:
Nj ale jak to čtu tu funkci toho Brunoxu tak to jaksi ,,zapouzdří" tu rez možná nějak penetruje ale nezlikviduje. Mám určitou zkušenost s běžnými odrezovači dnešní doby které po natření rzi(samo že nahrubo očištěné ocel.kartáčem) to jaksi ,,zalakují" moc se mi to nelíbí protože po letech to opět rezaví. Za nejlepší odrezovač -který opravdu odrezuje a ne jen překryje- považuji klasický historický odrezovač T býval v červené plastové půllitrovce později ve světlé na bocích vroubkované -ten opravdu tu rez chemicky sežere a odstraní (zčerná to a setře hadrem -bezoplachový)
kim napsal:
Nj ale jak to čtu tu funkci toho Brunoxu tak to jaksi ,,zapouzdří" tu rez možná nějak penetruje ale nezlikviduje. Mám určitou zkušenost s běžnými odrezovači dnešní doby které po natření rzi(samo že nahrubo očištěné ocel.kartáčem) to jaksi ,,zalakují" moc se mi to nelíbí protože po letech to opět rezaví. Za nejlepší odrezovač -který opravdu odrezuje a ne jen překryje- považuji klasický historický odrezovač T býval v červené plastové půllitrovce později ve světlé na bocích vroubkované -ten opravdu tu rez chemicky sežere a odstraní (zčerná to a setře hadrem -bezoplachový)
tento jsem myslelhttps://encrypted...p;usqp=CAU
Ten z tvého odkazu nevím jestli má stejný obsah i když nápis souhlasí -dnes se ty chemikálie dost ekokurví tak aby to fungovalo -nevím neměl jsem jej.Tento starý jsem uviděl na sběrném dvoře tak šel hned do chaloupky
Upravil kim dne 10.03.2021 18:10
Odrezovač záleží na co to chceš a co potom s tím budeš dělat?.
Pokud máš něco menšího tak to lze dokonale odrezit chemicky HCL
namočením štětkou nebo větší kus smetákem.
Ale odrezování HCL je trochu nebezpečné poleptání smrad prožraný oblečení.
Tenhle odrezovač funguje na slabší rez, nějak to rozpustí a pasivuje povrch. https://www.zbozi...achovy-1l/
Potřebuje akorát docela teplo aby to fungovalo.
Stejně na to musíš dát nějakou povrchovou úpravu aby to dlouhodobě vydrželo.
Pokud to nebudeš nikdy natírat tak tohle funguje dobře jenom to z toho co s tím natřeš nikdy nedostaneš dolů je to furt mastným vyzkoušeno. https://www.zbozi...-ml-950-g/
kim napsal:
Nj ale jak to čtu tu funkci toho Brunoxu tak to jaksi ,,zapouzdří" tu rez možná nějak penetruje ale nezlikviduje...
Brunox je kombinace odrezovače s epoxidovým lakem a korozi skutečně likviduje, poznáš to podle fialového nádechu po reakci. Brunox nefunguje na čistém kovovém povrchu s důkladným mechanickým odstraněním rzi, pro chemickou reakci a navázání se na ošetřovaný povrch jisté množství oxidů potřebuje. Nejlepší výsledky mám po hrubém oloupání, pak běžným okartáčováním ne do kovového lesku a nanesení dvou-třech vrstev Brunoxu. Koroze dál nebují ani po osmi letech na spodku auta nebo na lemech blatníků. Základem práce je odlít si potřebné množství ze skladovací lahve a nenamáčet štětec přímo do ní, prach oxidů přeneš štětcem, zreaguje s obsahem lahve a při pozdějším použití již Brunox nefunguje tak dobře jako čistý.
Upravil Francis dne 10.03.2021 19:08
Kratkej napsal:
Pokud máš něco menšího tak to lze dokonale odrezit chemicky HCL
namočením štětkou nebo větší kus smetákem.
Ale odrezování HCL je trochu nebezpečné poleptání smrad prožraný oblečení.
Odrezování pomocí HCL je nebezpečné, musíš to hlídat a pak neuztralizovat zbytky HCL, jinak zbytky HCL v pórech povrchu budou dál železo "rozpouštět".
Bezpečnější je 30% roztok kyseliny fosforečné. Nemusíš to hlídat, "rozpouští" pouze oxidy železa a ne železo samotné, nejde do hloubky železa. Na povrchu čistého kovu se vytvoří fosforečnan železa, tenká vrstvička bránící další korozi a bránící pokračující reakci se železem = po vytažení z lázně jen oklepeš jak na WC :-), necháš oschnout a ihned lakuješ. Mechanickým čištěním bys vrstvu fosforečnanu porušil. Rychleji to reaguje s přídavkem lihu, míchám to na třetiny kyselina-voda-líh. Úmyslně píšu lázeň, za dvoustovku máš litr 86% -ní kyseliny a tedy 3 litry směsi a např. brzdič jen sundám z auta i s hadicí, nahrubo mechanicky očistím, vytáhnu jen prachovku u pístku a za hadici to pověsím do nádoby se směsí. Dokud šumí, nechám pracovat, třeba přes noc. Pak vytáhnu, nechám okapat a oschnout, stříknu zinkovou základovkou a teprve pak měním pístek s těsněním, odvzdušňovák a hadici za nové.
Upravil Francis dne 10.03.2021 19:21
Francis
Je to nebezpečný ale mnohokrát vyzkoušený od nádrží a všeho možného
Je to nutné neutralizovat, ale ****ová kyselina je zatím ještě dobře dostupná.
Teroson VR625 trochu pasivuje, ale primárně mi to spíš přijde jako bezbarvý epoxy lak. Preventivně asi dobrý, já si s ním před lety takhle vystrikal Q7 když už jsem jí měl odstrojenou, ale pokud řešíš něco co už je ohnile tak prostě Brunox. Odzkoušeno při citlivé restaurovani od Velorexe přes E-type po Testarossu.
Pořád tedy nevíme co a jak konkrétně řešíš, ale pokud bys chtěl třeba menší díl vyloženě odrezit chemicky bez práce, existuje starý dobrý recept za pár korun - kyselina citronová ze sámošky a tepla voda.
Používám odrezovač od firmy Worko - měl by mít stejnou recepturu, jako původní T (s taninem). Pozor, je na trhu dost odrezovaču, které jako že tanin mají taky, ale jsou na bázi kyseliny fosforečné.
Dále používám Hostagrund Blokator rzi - polyuretanový základ. Vytvoří transparentní film a za několik let od prvního použití řez znovu bujet nezačala.
Na podvozek jsem zkusil (nyní 3. Zima) Fluid film a navrch Perma film - za mě naprosto nejlepší s čím jsem se setkal. S vosky a asfaltovými nátěry neporovnatelné, Fluid film dokonce vcelku hezky voní a neobsahuje rozpouštědla. Co je mastné, nezrezne.
______________
R1150R 2004