kdo poradi jak odvzdusnit ABS u 12tky jeste k tomu s posilovacem? Chtel jsem vymenit kapalinu a cely jsem to zpackal a ted se z toho nejak musim vylizat... a to co nejrychleji neb potrebuji jezdit... staci nejaky odkaz kde je to popsany, moc dekuji za jakoukoliv pomoc.
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
no tohle je na delší povídání. Nejdříve popis jak to funguje:
1) Evo brzdy maj pro každou brzdu 2 hydraulické okruhy
-přední brzda: 1 okruh je od páčky na řidítkách do centrální abs jednotky pod nádrží, 2.okruh je od ABS jednotky k přednímu brzdiči
-zadní brzda obdobně, první okruh od nožní šlapky k abs jednotce, druhý od abs jednotky k zadnímu brzdiči
První okruh pouze ovládá brzdící jednotku, která rozhoduje jak poslat (rozdělit) brzdný účinek do druhých okruhů.
Odvzdušnění je celkem easy, jede se každý okruh zvlášť.
1) odvzdušníš první okruh (je jedno jestli první udělám zadní brzdu, nebo přední, ale nikdy najednou!) - oboje se odvzdušňuje pod nádrží. Nákres nemám a z hlavy si nepamatuju ale uvolní se jeden z odvzdušňovacích šroubů, příslušný k danému okruhu, dále se otevře zásobník brzdové kapaliny na řidítku (na boku motorky pro zadní) mačká se páčka přední brzdy (zadní brzdy) a jak kapalina ze zásobníku utíká, tak se dolívá nová. Nezapomeňte na odvzdušňovací šroub nasadit hadičku a odvést starou kapalinu někam do petky, ať si nezaděláte motorku. Po výměně prvního okruhu uzavřete odvzdušňovací šrouby, a zásobníčky na brzdovku.
2) Odvzdušním druhé okruhy (je jedno jestli první udělám zadní brzdu, nebo přední, ale nikdy najednou!) :
-otevřu odvzdušňovací šroub na předním (zadním) brzdiči
-pod nádrží otevřu nádržku na brzdovou kapalinu na jednotce ABS pro přední (zadní) okruh
-a teď přijde zábava - připravím si mraky brzdovky a trychtýř, abych mohl rychle plnit jednotku ABS a nedostal se do okruhu vzduch, otočím klíčkem a zmáčknu přední (zadní) brzdu - posilovač začne makat a čerpá tekutinu z jednotky ABS do brzdiče. Jak tekutina mizí, tak se snažím dolévat. A to je celé kouzlo.
-nezapomeňte na odvzdušňovací šroub nasadit hadičku a odvést starou kapalinu někam do petky, ať si nezaděláte motorku
-Po odvzdušnění uzavřete odvzdušňovací šrouby a zásobník v centrální jednotce.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Taky mě to zajímá, chystam se na to v zimě, ale nevim proč na tom ABS pod nádrží je 6 odvzdušńovacích šroubků. Jestli se musí udělat všechny, nebo jenom některý a jak poznam který.
moc diky, zitra se pokusim, ale nejak se mi nepodarilo najit nadobky z brzdovkou na druhy okruhy, ty pod nadrzi, ale treba je to co si myslim ze by to mohlo byt, je to bud to z ceho vedou dratky a otvira se to imbusem, nebo to co je jakoby v prostred motorky a otevrit mi zatim nejde, takovy dva vystupky, nebo jak to nazvat? pokusim se to prozkoumat a zjistit... v kazdem pripade je tam 6 ventilku, tak pokud by nekdo vedel jaky je ke kteremu okruhu budu vdecny.... ale uz tomu trochu zacim rozumet...tedy v principalne chapu jak no to, praxe opet ukaze a tremy se odvzdusnuji asi az uplne naposled, ne?
Upravil Pardal dne 04.09.2008 20:35
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
adventure73-pardal napsal:
moc diky, zitra se pokusim, ale nejak se mi nepodarilo najit nadobky z brzdovkou na druhy okruhy, ty pod nadrzi, ale treba je to co si myslim ze by to mohlo byt, je to bud to z ceho vedou dratky a otvira se to imbusem, nebo to co je jakoby v prostred motorky a otevrit mi zatim nejde, takovy dva vystupky, nebo jak to nazvat? pokusim se to prozkoumat a zjistit... v kazdem pripade je tam 6 ventilku, tak pokud by nekdo vedel jaky je ke kteremu okruhu budu vdecny.... ale uz tomu trochu zacim rozumet...tedy v principalne chapu jak no to, praxe opet ukaze a tremy se odvzdusnuji asi az uplne naposled, ne?
Brzdovka se leje sem: [img][/img]
BIGR přiložený následující obrázek:
[289.5Kb]
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
adventure73-pardal napsal:
jo jeste kolik znamena pripravit si hafo brzdovky... staci pul litru, nebo vice?
Záleží jak budeš šikovnej. Na první okruh pumpa na řídítkách-ABS je to v pohodě jako u klasickejch brzd,ale druhej okruh ABS(posilovač)-třmen je to hoňka dolejvat a k tomu ještě odvzdušňovat a mačkat páčku. Je lepší to dělat ve dvou jeden se stará o dolejvání a druhej mačká a odvzdušňuje. Pokud nemáš ten přípravek na obrázku. Já to dělal sám a bez přípravku a vím o čem mluvím.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Ahoj,
vcera se mi stala neprijemna vec. Pri brzdeni pred zatackou najednou predni brzda uplne mekka, po 3x zmacknuti se chytla, ale pak se mi to stalo jeste jednou
Pocitam, ze asi brzdy potrebuji odvzdusnit
Otazka je :udelam si to doma jednoduse sam u 12GSA 2010? A hlavne jak se muzou zavdzdusnit?? 2 roky jezdim bez problemu a najednou tohle...Díky
Aktualne 1250 GSA HP
To udelas normalne packa-trmen... ale jesi mas mit v nadobce tu hupku a neni tam tak dyz tam mas min brzdofky tak jak to sploucha tak to mohlo nasat zduch...
Kupredu spatki ni krok...