no co by to asi tak bylo... NASTAVUJE TO UTLUM (tj. intenzitu TLUMENI).
NENECHAVAT V KRAJNI POLOHACH.. cca otacku zpet, mozna otacku a pul pro jistotu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Stanly napsal:
Trošku konkrétněji prosím tě,spíše k H nebo k S ?
Hard -- vetsi utlum -- taky je to PO smeru hodinovejch, ne?
Soft -- mensi utlum... snadneji to promacknes... podle mych predstav se tim UVOLNI kanalek kudy tlumic protlacuje olej.
---
na ty krajni polohy bacha... tim si zrasis tlumic a dost mozna i poskodis moto... prestane to byt zmacknutelny... teda IMHO
Upravil hicks dne 03.06.2011 21:04
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Stanly napsal:
Jj H je po směru hodinovejch.Jinak díky,už jsem v obraze.
nz. tohle je pomerne dulezite nastaveni.. doporucuju si o tom neco precist.
To same predpeti...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak nějak. Hard-tvrdý Soft-měký
Princip sroubu, když přitahuješ zmenšuješ průtok, tím se pochopitelně tlumič ,,zpomalí"
-ztuhne. Ale to není automaticky vždy dobrá volba. Chce to laborovat, a stavět podle terénu- což stejně nikdo nedělá.
Kvalitní asfalt, malé nerovnosti, sportovní jízda= přitvrdit. A naopak.
To neovlivňuje odpor pružení jak zmínil Hiicks (,,snadněji to promáčkneš" )
na to je tam nastavení tvrdosti pružiny , navíc by to střeva toho tlumiče asi dlouho nevydržely to tlakování váhou motorky) ale intenzitu útlumu tj jak rychle se vrací tlumič do ,,roztažené" pozice
Upravil kim dne 18.09.2018 17:44
akym76 napsal:
Mám R 1150 GS. A nejde mi tím šroubem, kterým se nastavuje tuhost zadního tlumiče otočit.
Poradíte.?
to uz se tu nekolikrat resilo.. zkousel jsi WD...?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
akym76 napsal:
Tak že povolit ten šroubek nahoře, sundat ten plastový kohout a tam to prostříknout.
Forum jsem prohledával, ale děsí mě info typu, hnul jsem s tím a mám pod motorkou louži, nebo výměna tlumiče.
tak se nediv.
Jaký ,,nahoře" myslel sem že se bavíme o tom malým cca8mm červíku dole na tlumiči to je na útlum ; To velký plastový rádlo nahoře je na stlačování a povolování pružiny (tuhost pružení)