Ahoj vsem.
mam problem s prehrivanim motoru v nizkych otackach. Jsem na ceste do Mongolska (nyni v Iranu meste Mashad).
projevuje se to tak, ze pokud vjedu do mesta, kde jsou zacpy a tedy jedu pomalu, sepne se vetrak chladice a za chvilku stoupa teplota az do cerveneho vykricniku na display. Musim zastavit a pockat cca 1/2 hod a pak rychle nekam na volnou silnici. Kdyz jedu mimo mesto, tak se motor uchladi sam, i bez vetraku.
To same se deje kdyz sjizdim z kopcu dolu na vonobeh.Take zacne stoupat teplota. Zacalo to cca 3 dny zpatky a trochu me to desi!
Bohuzel se s tim po meste skoro neda jet.
Muze to asi byt:
-zavzdusneny system chlazeni.
-slaby vykon vodni pumpy
-spatny termostat
Co si o tom myslite pls?
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Jeste dodam ze to nezalezi na okolni teplote.
Deje se to pri 20 i 30 stupnich, akorat pozdeji.
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
dufino napsal:
Jeste dodam ze to nezalezi na okolni teplote.
Deje se to pri 20 i 30 stupnich, akorat pozdeji.
a toci se ti vubec vetrak?
jeho zasekavani je u osmikila dost bezne (bordelem).
pripadle hladina chladici kapaliny? tos pocitam kontroloval...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jasne, toci....sepne ale neuchladi to. Vypada to jako kdyby se chladicem nedostatecne hnala voda.
Pri prehrati je chladic docela studeny oproti motoru a hadickam k nemu
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Tipl bych termostat. Je v pravém rohu (dolním) chladiče z pohledu jezdce. Šáhni na obě hadice u chladiče. Když ti to vystřelí nahoru a před chladičem bude studená, asi termostat. Vytáhnout, buď ůplně nouzově jet bez něj, anebo kouknoout a spravit. Tedy pokud to bude on. Hodně štěstí.
Větrák bych vyloučil, vzhledem že se ti sepne, jak píšeš. Ještě ze srandy vytáhni a nasaď svorku na snímači teploty. Foto zde.http://www.bmwgs....rowstart=0
Příspěvek 1- foto 2
Nora napsal:
neprotáčí se vrtulka vodní pumpy na hřídeli? Nebo nemá očehlané lopatky?
+ zkusit overit propustnost chladice?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
to jsem jeste nerozebiral.
Mam obavu kdyz do toho sahnu, tak apk to treba prestane uplne davat tlak.
Potrebuji dojet alespon do hlavnich mest na ceste kuli doprave dilu DHLkem
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Nora napsal:
neprotáčí se vrtulka vodní pumpy na hřídeli? Nebo nemá očehlané lopatky?
+ zkusit overit propustnost chladice?
jak pls?
na vstup strčit hadici a pustit do toho vodu a uvidíš jak bude protékat
jj.. je to jednodussi test nez se pustit do te vodni pumpy mi prijde.
Jak vyloucis prekazku na cirkulaci, muzes se pustit do pumpy.
sorry.. nejak mi nedoslo, ze jses nekde v tahu.
MAS SERVISNI MANUAL??!
Je to windows aplikace, jestli ji chces tak PM.
Jsou tam presne postupy...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Prosimtě jestli chceš testovat postupnost chladiče tak odšroubuj obě hadice a nálij vrchem vodu, nejprve jednu, teče? OK pak druhou- teče? OK
Nemáš jen v p..li snímač teploty? Zkoušel jsi ho rozepnout ? Co s tím odvzdušněním?
Nedělal jsi s tím předtím něco?
Mimochodem, mé ženě s z otvoru pod vod. pumpou tlačí voda- čož je signalizace propouštějícího gufera, a tím pádem ložiska v ohrožení- nepozoroval jsi něco podobného?
Odvzdušni si to, nebo si testni ten chladič, ať víš jestli tam máš vůbec nějakou vodu!
Podle expanzky se neřiď.
súhlas s Waltrom, najprv poriadne odvzdušni - zadná horná skrutka na vodnej pumpe, je pri nej šípka. Sprav to na bočnom stojane , radšej viac krát po sebe a stisni pri tom trochu hornú hadicu do chladiča. Ak odpustíš veľa vody povoľ uzáver chladiča a trošku nadvihni aby mohla z expanzky do chladiča dotiecť kvapalina.
mozna s tim odvzdusnenim mate pravdu.
Vcera jak jsem vracel zpet ten termostat, tak jsem pochopil ze jen dolit vodu do nadobky nestaci. Samo se to neodvzdusni. Tak jsem povolil zatku u chladice a pulka nadobky tam zmizela.
Jeste se podivam po tom odvzdusnovacim sroubu u pumpy, jak psal kolega zde.
Pak jsem s tim pokracoval a uz se to nestalo, zda se se to funguje, ale setrim to. Ve mestech (dnes Aschabat - Turkmenistan) je cca 32 stupnu a radsi to na semaforech vypinam a mimo to zenu na vyssi otacky. Uz to ani neseplo vetrak dnes..
Uprime dostalo to zaber dole na Jihu Iranu kde bylo misty az 47 a v jednom mestecku se to prehralo a mozna zavzdusnilo. pak samo mi to parkrat spadlo na miste pri parkovani jak to mam tezky a to tomu mohlo take pomoci.
nebo take pomohlo to vyndani termostatu, promazani ho a vraceni. Co ja vim. Kazdopadne tam ted mam pitnou vodu. Nic jineho jsem na miste nesehnal. Snad krome mrazu to nevadi???
zitra jedu do Darvazy (horici krater metanu v pousti) tak tam to dostane nafrak
Ozvu se jak jsem dopad.
Diky za info.
Upravil dufino dne 23.05.2011 17:09
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
tak to bylo opravdu asi tim zavzdusnenim. Promackal jsem hadicky a vyslo jeste dost bublinek a od te doby mam pokoj. Chladi to jako pred tim a i ve mestech se uz nespina vetrak, staci jen chladic.
Od te doby jsem ujel cca 2tis km a vse OK.
Dnes mam uz 12tiskm z Phy od 1.5
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
dufino napsal:
tak to bylo opravdu asi tim zavzdusnenim. Promackal jsem hadicky a vyslo jeste dost bublinek a od te doby mam pokoj. Chladi to jako pred tim a i ve mestech se uz nespina vetrak, staci jen chladic.
Od te doby jsem ujel cca 2tis km a vse OK.
Dnes mam uz 12tiskm z Phy od 1.5
...
tak to gratuluju
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2