Nazdar lidi,na vaše stránky mě zavedlo pošilhávání po F800GS,zvažuju výměnu Afriky,za něco modernějšího a tohle by byla rozumná alternativa...Píše se toho tady docela dost...a moc mě to nepřesvědčilo můžete mi tady nějak stručně shrnout hlavně poruchovost,na kolik je to podle vašich zkušeností vhodné na dlouhé cesty(i mimo cesty) ve dvou..A taky by mě dost zajímala spotřeba,kvůli dojezdu,bo bych na tom rád podnikl i delší výlety..
Ď.
MiraXRV napsal:
Nazdar lidi,na vaše stránky mě zavedlo pošilhávání po F800GS,zvažuju výměnu Afriky,za něco modernějšího a tohle by byla rozumná alternativa...Píše se toho tady docela dost...a moc mě to nepřesvědčilo můžete mi tady nějak stručně shrnout hlavně poruchovost,na kolik je to podle vašich zkušeností vhodné na dlouhé cesty(i mimo cesty) ve dvou..A taky by mě dost zajímala spotřeba,kvůli dojezdu,bo bych na tom rád podnikl i delší výlety..
Ď.
Nazdar člověče. Musíš si uvědomit, že jsme ty nejtvrdší testeři, co existují. Mlátíme motorkama o zem, nutíme je jezdit pouští a prérií, a to hned po záběhu a tak. Za sezónu nalítáme přes 10 tisíc. Že si pak stěžujem, že nám rychle odchází řetězovka, nebo že plasty na boku jsou málo chráněný je jasný.
Ke srovnání afriky a F800 jsem toho napsal už dost, například tady: http://mototrip.i...
Já sám rozhodnutí vyměnit R1150GS za F800GS nelituji ani trochu a za Afriku bych neměnil. Co se kvality týče, pak pokud u afriky vyměníš pumpu, regulátor dobíjení a ložiska, je asi stejně kvalitní jako když u F800 vyměníš hadice u chladiče a ještě pár drobností.
Co se výbavy týče tak je potřeba na delší cesty vyměnit plexi a motorku okovat padáky a šusplechy.
Jízdní vlastnosti BMW vítěz, spotřeba - BMW je proti africe perpetum mobile. Afrika je podle mně pohodlnější. Po 1000 km deně nás ale prdel bolela jak na africe tak na BMW
mám na 800 gs najeto necelých 10 000 km, počáteční problémy s elektronikou přestaly (byla to nakonec řídící jednotka), akorát to chce ještě dokalibrovat palivoměr a bude to OK. Ve dvou jsem najezdil asi 400 km ale v menších vzdálenostech a na pohodlí spolujezdce nebyly námitky. Hicksův baťůžek strávil při naší cestě do Alp na zadním sedadle osmistovky 2 dny po sobě 13 hod v kuse a taky bez řečí.. Spotřeba je suprová. dá se s tím jezdit pod 4 litry, takže tu 400ovku ujedeš, pokud nebudeš divočit. Vyměnil jsem přední plexi za větší, takže i na delších cestách jsem v reativním závětří,pohodlí v sedle mi taky plně vyhovuje , takže za sebe F 800GS DOPORUČUJU !!!
Mě zajímají hlavně poruchy zásadního rázu,teda především elektronika...pokud je to,tak jak píšete,je to pro mě O.K. jen ty měkké ráfky ani nekomentuju....Ale nechce se mi věřit,že by to bylo míň pohodlné než Africa,ale budiž,to mě zas tak netrápí...už jsem si zvykl na to že mě pořádně bolí prdel
JInak potřebuju aby to uměl jezdit pokud možno fakt všude,viz třeba tady http://xrv.rajce.idnes.cz/Zakarpatska_Ukrajina/
MiraXRV napsal:
Nazdar lidi,na vaše stránky mě zavedlo pošilhávání po F800GS,zvažuju výměnu Afriky,za něco modernějšího a tohle by byla rozumná alternativa...Píše se toho tady docela dost...a moc mě to nepřesvědčilo můžete mi tady nějak stručně shrnout hlavně poruchovost,na kolik je to podle vašich zkušeností vhodné na dlouhé cesty(i mimo cesty) ve dvou..A taky by mě dost zajímala spotřeba,kvůli dojezdu,bo bych na tom rád podnikl i delší výlety..
Ď.
hele mame nalitano mozna 6 tisic ve 2 a v pohode, napisu jeste detaily, ted jsem dead.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
.....když jsem přemýšlel co koupit na tvrdší (ne moc silniční) cestování tak mi přímo v KTM řekli, že ty mašiny na nějaké dlouhé výlety nejsou moc stavěné, protože jsou náročné na servis a žerou jako svině... F800GS jezdí jako šlak a žere poskrovnu, ty ostatní věci o kterých se na fóru psalo (výjimkou je palivová pumpa - ale to už je vyřešené) jsou naprosté ****viny, které nemají zásadní význam pro motorický chod mašiny... V kategorii 2 válců enduro si stejně nejde nic lepšího vybrat.... tolik za sebe
Emilio neboj se nic zadny problem nebude.Letos mam nalitano 15 tisic bez zavady(zatim)A takovy ty kecy jako,ze zere jak svine a je nepohodlna to uz mne fakt zacina srat.Jezdim normalne kolem 6 litru pri rychlosti 140Km/h.V terenu kdyz dam max.dvojku jde spotreba k 8 litrum.Vic jsem jeste nezvladl po sto km spotrebovat.Takze uz se Chlapci proberte a neposlouchejte kecy lidi co KTM nemaji a jen jako,ze nekde slyseli.Ale i 800GS je velice zajimava motorecka.
viajero napsal:
.....když jsem přemýšlel co koupit na tvrdší (ne moc silniční) cestování tak mi přímo v KTM řekli, že ty mašiny na nějaké dlouhé výlety nejsou moc stavěné, protože jsou náročné na servis a žerou jako svině... F800GS jezdí jako šlak a žere poskrovnu, ty ostatní věci o kterých se na fóru psalo (výjimkou je palivová pumpa - ale to už je vyřešené) jsou naprosté ****viny, které nemají zásadní význam pro motorický chod mašiny... V kategorii 2 válců enduro si stejně nejde nic lepšího vybrat.... tolik za sebe
Něco takového,jsem asi chtěl slyšet...protože si to taky začínám myslet....takže uvidíme když někdo koupí AT bude asi BMW
MiraXRV napsal:
Nazdar lidi,na vaše stránky mě zavedlo pošilhávání po F800GS,zvažuju výměnu Afriky,za něco modernějšího a tohle by byla rozumná alternativa...Píše se toho tady docela dost...a moc mě to nepřesvědčilo můžete mi tady nějak stručně shrnout hlavně poruchovost,na kolik je to podle vašich zkušeností vhodné na dlouhé cesty(i mimo cesty) ve dvou..A taky by mě dost zajímala spotřeba,kvůli dojezdu,bo bych na tom rád podnikl i delší výlety..
Ď.
hele mame nalitano mozna 6 tisic ve 2 a v pohode, napisu jeste detaily, ted jsem dead.
Loni jsem mel LC8 spolecne s GS,LC8 je dobra motorka,zrala mi 7litru,podvozek parada,dost se to pri brzdeni potapi a brzdy nemaji zdaleka takovej nastup jako GS-jde o zvyk,problemy nejaky vazny nebyly,jen drobnosti,ty jsou i na GS,ale zjistil jsem,ze do terenu je prece jen tezka a na cestovani mi stejne vic vyhovuje GS,tak jsem prodal 12GS i LC8 a ted mam 1150GSA ....je to o preferencich jednotlivce,kazda masina ma svoje mouchy(12GS jich melo na muj vkus uz dost) na 800GS jsem nejel,mozna je to idelani pomer vykon vaha -nevim,zatim mne ale netahne.
lc8 je uplna katastrofa, kazdy s tym ma problemy.... je to motorka nespolahliva a uz aj dost dizajnovo zastarala. kamos sa nedavno vratil z ruska, k afganskym hraniciam jednoducho nedosiel, tiekol mu olej a ine detaily... ktm by som kupil iba na trat alebo do lesa, aj to nie, vsak japonske motorky su lepsie a lacnejsie, preto jazdim motokros na zuze...
800ka je vahovo to najlahsie co je na trhu s vykonom, ktory celkom postacuje. Vpredu mam karoo a vzadu tkc80 a ide to aj v terene. ak chces si vymen sekundar o zub mensi, budes mat kratsiu jednotku este ale mne to nechyba, reakcia na plyn ujde, je to celkom zive. s prislusnou vybavou mozes ist kam chces, podvozok je vysoky dost, rafiky si vymen za excel, dopln kryt motora, padaky, 12V zasuvku, kufre, vyfuk za lahsi a si rdy.
marekxxx napsal:
lc8 je uplna katastrofa, kazdy s tym ma problemy.... je to motorka nespolahliva a uz aj dost dizajnovo zastarala. kamos sa nedavno vratil z ruska, k afganskym hraniciam jednoducho nedosiel, tiekol mu olej a ine detaily... ktm by som kupil iba na trat alebo do lesa, aj to nie, vsak japonske motorky su lepsie a lacnejsie, preto jazdim motokros na zuze...
800ka je vahovo to najlahsie co je na trhu s vykonom, ktory celkom postacuje. Vpredu mam karoo a vzadu tkc80 a ide to aj v terene. ak chces si vymen sekundar o zub mensi, budes mat kratsiu jednotku este ale mne to nechyba, reakcia na plyn ujde, je to celkom zive. s prislusnou vybavou mozes ist kam chces, podvozok je vysoky dost, rafiky si vymen za excel, dopln kryt motora, padaky, 12V zasuvku, kufre, vyfuk za lahsi a si rdy.
ahoj
Čus,dík za info,o KTM ví už i moje přítelkyně že se z cest většinou vrací v krabici výkon moc nehledám jsme zvyklý na 60 k u Afriky,chci spolehlivou pohodlnou motorku s kterou se dá jet kam koliv a nemá provozní náklady jako tryskáč,jako zmiňovaná lc8,u GS se mi nelíbí ty svody výfuku je to tam fakt dost na ráně a ráfky jsou taky škoda,ale to všecko se dá přežít a řešit.
Marexxx: máš nějaké zkušenosti z výměnnou ráfků u F800 na excely? Marně se snažím zjistit zda je možné použít stávající dráty, nebo musím koupit jiné, případně jaké? Který excel ráfek je ok pro F800?