dnes jsem zacal resit jeden rest... a to je naladeni predpeti zadni pruziny + nastaveni tlumice.
a) V manualu se pise, ze default pro 1 jezdce cca 85kg je:
-- prepeti full povoleny (tj. proti smeru hodinovych rucicek)
-- tlumeni full utazeny minus 1,5 otacky zpet (tedy skoro naplno??).
Neni to nejaky divny??
kroutil jsem s prepetim po smeru hodinovych rucicek.. ale doraz nikde? Toz jsem to zase nakroutil zpet.. ma to doraz pri utazeni? Mohu to poskodit?
c) pisou ze cim vetsi naklad a silnice, tim vetsi predpeti i tlumeni... ale by default je tlumeni nastavene na hodne??
Nejak nevim... co utahnout 10-15 otacek a jezdit se spolujezdcem i bez?
Nerad bych neco zkazil a vyrobil si nebezpecnou motorku... ale taky ji nechci zbytecne pripadne huntovat spatnym nastavenim prepeti pri vetsi zatezi.. nebo to nevadi??
Dik za info, v tomhle jsem fakt tezkej laik.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Predpeti pruziny a tlumeni pri jizde se spolujezdcem
Přidané 02.10.2008 14:45
Příspěvků: 113 Registrace: 08.08.08
Ja jezdim na 20 otackach (to je podle me default neboli standartni) celkem udelam cca 40 otac. Nijak to neresim i kdyz jedu ze starou nebo sam ale jinak nalozenej vyjet nekam na cestu tak to asi vic utahnu a zase naopak do vetsiho terenu bych to asi vic povolil ale jeste jsem si z tim vubec nehral nebylo proc takze ani nevim jestli tam je nijaky citelny rozdil. Docela me udivuje ze tady k tomu nikdo nic nema.
Predpeti pruziny a tlumeni pri jizde se spolujezdcem
Přidané 02.10.2008 15:09
Příspěvků: 520 Registrace: 08.07.07
Hicks> 1,5 otáčky od maxima znamená u tlumičů velký rozdíl – nevykládej si to tak, že když je to „jen“ 1,5 otáčky, je to utažený skoro naplno.
Předpětí pružiny nemá vliv na její tuhost, ačkoliv spousta lidí věří opaku. Mění jen světlou výšku motorky, respektive udržuje stejnou výšku (a zprostředkovaně i geometrii řízení) při různém zatížení. Neboli: víc předpětí neznamená tužší odpružení.
Predpeti pruziny a tlumeni pri jizde se spolujezdcem
Přidané 15.03.2011 12:40
Příspěvků: 61 Registrace: 25.07.10
Ahoj,
trošku se tady vracím k problému zadního tlumiče .. předpětí a tuhosti.
Zda dobře chápu tak předpětí se šteluje pod sedlem šroubem. Naplno proti hodinovým ručičkám úplně povolený (hodící se na jízdu v jednom ), 20 otáček po směru ručiček střed (dva jezdci), utažený naplno po směru ručiček (plná nálož).
Tuhost se pak reguluje šroubkem dole na tlumiči, označeným H-S ?
Případně jaký je opět nějaký rozumný nastavení ? Díky za info.
Případně pokud jsem úplně mimo tak díky za poučení a uvedení do problematiky..
Upravil vacek dne 15.03.2011 12:40
Predpeti pruziny a tlumeni pri jizde se spolujezdcem
Přidané 05.05.2017 21:32
Příspěvků: 16400 Registrace: 09.07.08
task napsal:
No to se my dneska zase něco povedlo.Chtěl jsem seřídít tuhost zadního tlumiče a šroubek se ulomil.
Co teď ????
jako ten plastovej sr.c?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2