Já, Vitman a Rendas jsme se 24. března 2009 po vlastní ose vydali směr Tunisko. Sraz byl ráno na benzínce Shell na kraji Brna.
Milos přiložený následující obrázek:
Cesta probíhala rychle, občas nějaký ten poriv větru, v Alpách byla zima, ale nepršelo ani nesněžilo. Ze zastávky asi 40 km před Padovem, Vitman z ničeho nic nemohl nastartovat. Žádné přístroje nereagovali, pojistky jsme nenašli, tak se volalo do servisu AuTec Group. Servisák nás navedl na možnost kleknuté baterky. Tak jsme vyměnili baterky z druhé motorky a světe div se, vše šlapalo, jak má. Zachránil nás Marek (Marek321) z Padova, u kterého jsme měli dnes přespat. Koupil v místní prodejně BMW novou nabitou baterku a dovezl nám ji.
Milos přiložený následující obrázek:
Marek se o nás staral královsky a nejen za poskytnutí azylu, ale za vše, co pro nás udělal, mu od nás patří velký dík.
Milos přiložený následující obrázek:
Při čekání na trajekt jsme se seznámili s Petrem (KTM 950) a Dušanem (BMW R 1100 GS), kteří jeli také do Ksar Ghilane.
Milos přiložený následující obrázek:
Odbavení bylo bez komplikací a první noc jsme zakotvili v kempu poblíž hlavního města. Přijeli jsme za tmy, ale vracející se Němci domů, nám teréňákáma posvítili ke stavbě stanů. Chvíli jsme s nimi a s klukem na KTM pokecali a získali pár užitečných rad. Ráno nás nejprve probudil křik z mešity a pak i osel, který spal s námi. Jeho hlasový projev se stal jedním z nezapomenutelných zážitků z Tuniska.
Milos přiložený následující obrázek:
Ráno jsme se vydali přes Nabeul, Souse do města El-Jem, kde je čtvrtý největší amfiteátr na světě. Prodejců suvenýrů jsme se zbavili a prohlídku si v klidu užili.
Milos přiložený následující obrázek:
Začali jsme pomalu hledat, kde dnes přespíme. Nejprve zkoušíme kemp na pobřeží u města Mahdia, ale vzhledem k velkým stavebním pracím byl nejspíše shrnut se zemí. Jedeme směr další kemp, který je poblíž města Bir Ali Ben Khalifa, ale ten je již delší čas mimo provoz. Tedy soudíme podle jeho stavu. Když projíždíme východní částí, nelíbí se nám pořádně žádné místo na přespání, všude jsou olivové háje a plno lidí. Ale přece jen jsme našli malé místečko mezi kaktusy.
Milos přiložený následující obrázek:
Ráno balíme a přes Gabes jedeme do oázy Ksar Ghilane. V Matmate nás zastavuje Arab ve slovenské dodávce, ve kterém po chvíli poznáváme Petra ze Slovenska. Dozvídáme se o Dušanově nehodě. Má vykloubené rameno a leží v místním hotelu. K doktorovi odmítá jet. Nabereme benzín a do dodávky naftu a jedeme pro Dušana.
Milos přiložený následující obrázek:
Bohužel po 1 km jízdy dodávka začne stávkovat, asi je na vině nafta, kterou jsme nabrali. Přes občasné zastavení, se nakonec povedlo dojet Petrovi a Dušanovi do Ksar Ghilane.
Milos přiložený následující obrázek:
Do kempu přece nepojedeme po cestě! Rozhodnuto a jedeme přes duny kolem oázy. Mě to nedalo, abych se hned nezahrabal. Seběhli se místní děti, ale jejich síla nestačila. Po dlouhém a usilovném mávání na kluky, přicházejí také na pomoc.
Milos přiložený následující obrázek:
Druhý den jsme se vydali na cestu Ksar Ghilane - Douz. Ráno tankujeme na místní pumpě. Tedy jestli ten benzín bude špatný a někde uprostřed pouště zůstaneme trčet, tak to si užijeme srandy.
Milos přiložený následující obrázek:
První část jsme zvládli, dojeli jsme do opuštěné pevnosti v podstatě kousek za oázou. Z dnešních 117 km máme za sebou asi 7 km.
Milos přiložený následující obrázek: