.. zdravím, získal jsem starší endurko Honda XLR125 (98) a chtěl bych ho kompletně zrenovovat. Myslel jsem, že se do toho pustím sám, ale zjišťuji, že nemám dostatek času a vlastně ani podmínek a prostoru. Takže uvažuju, že bych to někomu dal udělat. Jestli se s tím někdo zabývá. Proto se Vás ptám, jestli nemáte na někoho tip ?
dík
š.
Upravil chstepan dne 15.02.2016 10:18
(ch)stepan
Jen muj nazor, ale pokud zakladem kazdy "renovace" je nezaplatitelny cas, takrka nenavratna investice a za to vsechno radost z dobre odvedeny prace...
V tomhle pripade kompletne pada moznost navratnosti vynalozenych prostredku a i smysl v podobe dobre odvedene prace.
možno že renovaci mysli len vymena ložisk. olejových naplni a vymena odpruženia.
asi nejake lakovanie dielov a prečalunenie sedla ne. a pokial by tam bola v haji elektrika tak to už tuneni renovacia ale komplet GO
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
...pak to není renovace ale repase...a to by měl zvládnout každý slušný motoservis...ne?
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
No bejvalo dobrym zvykem,že si to zvládl udělat každej slušnej motocyklista.... Ale to bylo v době,kdy byl svět ještě v pořádku:-)
Ale jinak,představu máš jakou? Rozebrat,opiskovat holej rám,stupačky a všelijaky držáky,nalakovat,dat nové ložisko do krku,nové gufera a olej do vidlice,ložiska v kolech,řetězovku,dat dohromady přepákováni a uložení kyvky atd? Tímhle sem si doma už několikrát prošel a vždy je to solidní balík peněz jen za materiál. Práci si samozřejmě dělám sám a není to málo hodin na tom strávenejch. Takže seš připravenej investovat třeba 15tisíc do materiálu a třeba 10tisíc za práci? V servisech samozřejmě víc,protože hodinová sazba je neuprosná:-)
Víkec máš pravdu, ale můžeš se na to podívat i z druhé strany:
když na to nemá vybavení a zkušenosti, tak není ostuda to dát nějakému odborníkovi, kterému veří, že odvede stejně poctivou práci, jakoby dělal pro sebe.
Samozřejmě to nebude za flašku, ale práci si férově zaplatí.
Nicméně pokud umí jiné věci, než se šťourat v motorce a dokáže ty peníze snadněji vydělat jiným způsobem, tak ho to vyjde třeba i na méně přesčasových hodin bez lítání, stresu, že to či ono udělal třeba něvědomky špatně při renovaci svépomocí.
Pak mu doma přistane motorka v super stavu a bude z ní mít radost.
Já mám zkušenost, že když chceš olítanou motorku dotáhnout do super stavu a nemáš základ doma v garáži, obvykle renovace přijde na stejné peníze, jakoby jsi jí v super stavu koupil hotovou. H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Šak proto sem to rozvedl a nastínil,co se třeba dělá a co to může stát u někoho,kdo to bude dělat jako koníček,ne jako práci-tam by sme se bavili třeba o dvijnásobku financí...
Ale nic to nemění na tom,že nechápu kde se vezme radost z dobře odvedené práce,když ji musí dobře odvézt někdo jinej. Ale je to jen můj osobní pohled na věc,někdo to má třeba hozený jinak.
A nemotej do toho přezčasové hodiny. Je to přece koníček,né zaměstnání.
Hlavně se při tech opravách o tom svém stroji člověk aspoň něco dozví,pochopí jak co funguje,kde má co hledat a hlavně není v budoucnu zaskočen každou banální poruchou,kerá nastane a je schopnej ji řešit. Né jak někdo,že si koupí zrestaurovanou třiapůlu a při prvním vejletě se mu utřepe káblík od indukčky a dom jede dodávkou:-)
Vikec napsal:
Šak proto sem to rozvedl a nastínil,co se třeba dělá a co to může stát u někoho,kdo to bude dělat jako koníček,ne jako práci-tam by sme se bavili třeba o dvijnásobku financí...
Ale nic to nemění na tom,že nechápu kde se vezme radost z dobře odvedené práce,když ji musí dobře odvézt někdo jinej. Ale je to jen můj osobní pohled na věc,někdo to má třeba hozený jinak.
A nemotej do toho přezčasové hodiny. Je to přece koníček,né zaměstnání.
Hlavně se při tech opravách o tom svém stroji člověk aspoň něco dozví,pochopí jak co funguje,kde má co hledat a hlavně není v budoucnu zaskočen každou banální poruchou,kerá nastane a je schopnej ji řešit. Né jak někdo,že si koupí zrestaurovanou třiapůlu a při prvním vejletě se mu utřepe káblík od indukčky a dom jede dodávkou:-)
100bubu napsal:
on myslsl prezčas v praci a ne u renovace motorky
Presne tak. Nekdo umi treba truhlarit a bavi ho to. A protoze chce zrenovovat motorku po tatovi a nechce hledat, kdo mu udela motor,kdo lak, kdo elektriku, chromy atd. a furt nekoho ukecavat a popohanet, tak to nadeli nekomu, kdo zase neumi treba se drevem a umi restaurovat motorky. Misto hodin hledani odborniku, si da stejny cas v truhlarne a za to si ho zaplati. Proc by z toho pak mel mit mensi radost?
Kazdej to ma nastaveny jinak a ma jine moznosti. Vazim si kazde prace, nehledej v tom nic jinyho.
Upravil Hrabe_X dne 16.02.2016 18:16
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
100bubu napsal:
on myslsl prezčas v praci a ne u renovace motorky
Presne tak. Nekdo umi treba truhlarit a bavi ho to. A protoze chce zrenovovat motorku po tatovi a nechce hledat, kdo mu udela motor,kdo lak, kdo elektriku, chromy atd. a furt nekoho ukecavat a popohanet, tak to nadeli nekomu, kdo zase neumi treba se drevem a umi restaurovat motorky. Misto hodin hledani odborniku, si da stejny cas v truhlarne a za to si ho zaplati. Proc by z toho pak mel mit mensi radost?
Kazdej to ma nastaveny jinak a ma jine moznosti. Vazim si kazde prace, nehledej v tom nic jinyho.
Ja v tom nic nehledám,jen potom platí ten konec mého příspěvku na stoprocent,protože tan dotyčnej nemá o té své zrenovované maśině ani páru. Je to prostě koupený misto placaté televize nebo jiné spotřební věci a i takovou to pak má pro dotyčného hodnotu. Nic víc,nic míň. Dál to nebudu plevelit,svuj cenovej odhad se nastřelil...
Asi takhle:
muj kamos zacinal na kejvacce 175ccm. V te dobe jeste nikdo nemel 4takt.
Po letech na Harlejich ziskal od znamych primo tu jeho bejvalku. Dal ji zrenovovat, pustil do ni asi 60tisic a to je uz tak pres 10let. Sam nemel cas ani chut ji renovovat a to doma stavi Harleye a zvladl by to technicky i vybavenim. Nemyslim, ze to je pro nej jen motorka ke ktere nema vztah. A myslim, ze ho bavi na ni jezdit a lestit ji. A jak ho znam, kdyz by se mu u prvni vyjizky uklepal drat, urcite by nemel pocit z dobre odvedene prace.
Druhej kamos zase zacal stavet kaface ze stare Guzzi. Pred tim nikdy ani nevymenil svicku. Ma pristup k obrabecim strojum atd...tak si rekl, ze to zkusi. Stavi ho uz asi 5let a sam rika, ze ho bavi to stavet a jezdit na tom nepotrebuje dokud nebude hotovej. Ted to dotahl tak daleko, ze si obrabel formy a odleval 4klicove bubny z horcikove slitiny dke zavodni predlohy. Jezdil pres pul republiky tahat rozumy z nejakyho zavodniho mechanika,kterymu je uz asi 75let.... Az na tom jednou vyjede, bude to pecka.
Na jezdeni ma FJR a na tom sam asi nebude delat nic. Vse do servisu, protoze to nema zapotrebi se v tom hrabat.
Takze tvuj nazor respektuji, ale obecne rict, ze to tak nebo jinak plati nebo je spravne nejde.Kazdy to mame nastaveny jinak. H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /