s tym stastim o vyhodnej kupe a kazeni sa a ...... mi nemusis nic hovorit. Tiez kym nieco kupim tak zbieram dostupne aj nedostupne info zo vsetkych stran, nakoniec si vsak na to urobim vlastny nazor na zaklde svojich skusenosti a taktiez zazivam sklamanie lebo kazdy sme iny a kazdy vnimame veci inak.
Naposledy som sa ( z minulosti ) spalil na vraj neprekonanej a najlepsej prilbe pre moje vyuzitie shubert C2, ktora zdaleka nie je taka ssuper ako mi o nej seci hovorili a za tie prachy uz vobec nie
Najviac som sa zasmial ked mi nedavno tvrdili ze uz C3 je uplne vychytana a super!
takze tak co clovek to ine potreby a nazor, tak "peace"
p.s. tu shubertku nerozmazavajme venujme sa tematu tohto vlakna, to bol iba priklad. Dakujem
Je mi jasný, že potřeba se projet, jen na to teď myslím kudy chodím a do pořádnýho počasí daleko, tak jsem si to chtěl ukrátit a taky se případně dozvědět něco, co mně zatím v mém uvažování nenapadlo. Taky doufám, že se možná přihlásí někdo, kdo měl třeba obě motorky, nebo se na nich alespoň pořádně projel a má podobný nároky jak já. Tak pro inspiraci. Občas má někdo postřeh, který se při běžném prvním osahání a v hektice a rozrušení z nákupu přehlídne.
Jo jinak o "spolehlivost jako takovou" bych se nebál, resp. el. problém může dneska potkat kohokoli, to je spíš o smůle. Co je pro mně důležitý, je odolnost podvozku a podsedlovky.
Moc pěkná diskuse......Mám ADV 2008 a hodně dlouho jsme vybíral. Mám dva kámoše s 990 a dost spolu jezdíme a hodně o tom žvaníme. Jednoznačně BMW ADV je daleko lepší na cestování - lepší ochrana, pohodlnější, komfortnější, dle mého osudu hezčí, nižší spotřeba, nemá řetěz a celkově po 800 km je na něm člověk tak nějak víc v klidu a taky se na to lépe balí věci. Situace se mění v těžším terénu ( v lehkém je to stejné a je to o míře zkušeností a riziku, které chceš podstupovat), ale jen při rychlé jízdě. BMW je tank, dojede všude, ale chce to čas ( a nebo lepší tlumiče - po změně na Ohlins jsem skoro stejně rychlej). Takže pro méně zkušeného je to vlastě výhoda, nejedeš takovou palbu a máš větší šanci přemýšlet a taky to někde nerozmlátit. Pro zkušeného jezdce je KTM jednoznačně lepší a rychlejší . Hodně dělá seriový podvozek - tlumiče a jejich nastavení - BMW nic moc, s ESA lepší. Jinak je to jasný, pokud jsi toužil po GSA, nikdy nebudeš spokojenej s něčím co není GSA.
Osobne kdybych vybiral k mezi 12GSA nebo 990R v plny palbe, vcetne nadrzi,akrapu atd.tak bych se nerozmyslel ani minutu a bral KTM
ovsem je otazka,zda bych casem nelitoval
Aktualne 1250 GSA HP
Myslíš tu paní?
Moc pěkné video, jen Taliáni mají řvát z Ducati.
A ted mi vysvětli co tě dostalo? To by BMW nedalo? Mimochodem, to je ta Evropa?
Ale je fakt, že tohle je ta nej barevná verze.
Tak tohle je oříšek! Nechtěl bych se takhle rozhodovat.KTM nevypadá špatně,ale GSA je krasavec.S KTM budeš zase dnes už originálnější,protože BMW má snad každej kdo má v pr..li díru.Víc bych věřil vodou chlazenému motoru než vzduchem,hlavně v horku v kolonách,ikdyž na vodníkovi je zase víc věcí,co se může podělat.Lepší je 21" kolo než 19,ale zase ten kardan
O pohodlí asi není co řešit... a spotřeba?No radši bych jezdil za 5,5 než za 8 (zvlášť když teď jezdím za 3,5 ) ale zase můžeš větší off
No a na závěr pro mě...nikdy bych už nechtěl motorku bez ABS! Takže já mám jasno...a ty?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
WALTR napsal(a):
Myslíš tu paní?
Moc pěkné video, jen Taliáni mají řvát z Ducati.
A ted mi vysvětli co tě dostalo? To by BMW nedalo? Mimochodem, to je ta Evropa?
Ale je fakt, že tohle je ta nej barevná verze.
Moc nechápu...
Myslel jsem hlavně, že dělají podobné cesty na KTM, což mi v rozhodování asi nepomůže. No BMW by to myslím taky dalo, tohle, já mám možná trochu drsnější plány (i když ne o moc).
A nevím, co máš s tou Evropou, přečti si bod jedna mých specifikací z prvního přispěvku:
1. jednou až dvakrát ročně cesta za hranice Evropy (ve dvou)
Myslím, že se budeme muset určitě projet, už aby bylo hezky....
Já najezdil na BMW 1150GS 35 tisíc km.Dálky,okolo baráku,hodně offroad i ve dvou,ale bez kufrů pouze brašny a nemůžu nic vytknout prostě super cestovní stroj s minimální údržbou.Teď mám 2 sezony 990S 06rok.Najeto 26 tisíc s jediným problémem opraveným v záruce.Na dálku mi vyhovuje víc než GS a jen pro to,že má užší sedlo(nebolí mě kyčle)na GS bolely.Servisní interval moc krátkej to je pravda.Cestovní spotřeba okolo 6 litrů takže kecy o 8 litrech od lidí co na tom nikdy nejeli neber v podtaz.V terénu si veme i 10 a klidně víc což BMW ani omylem.Jízda ve dvou mně osobně nevyhovuje je tam málo místa,proto má moje stařka svoji moto,ale když se mnou jela nestěžovala si ani trochu.V terénu kvůli kterýmu jsem si ji koupil snad ani psát nic nebudu prostě špička,prostě ENDURO a ne pseudoenduro.Abs a další kokotiny na motorce nikdy nechci a ani na GS jsem je neměl.Myslím,že tvoje volba by mohla spíš směřovat k BMW.KTM je srdcovka jako BMW a mně zůstali zatím obě v hercně.No třeba mně ještě něco napadne nebo se ptej.
Fanos Rusicka napsal(a):
Já najezdil na BMW 1150GS 35 tisíc km.Dálky,okolo baráku,hodně offroad i ve dvou,ale bez kufrů pouze brašny a nemůžu nic vytknout prostě super cestovní stroj s minimální údržbou.Teď mám 2 sezony 990S 06rok.Najeto 26 tisíc s jediným problémem opraveným v záruce.Na dálku mi vyhovuje víc než GS a jen pro to,že má užší sedlo(nebolí mě kyčle)na GS bolely.Servisní interval moc krátkej to je pravda.Cestovní spotřeba okolo 6 litrů takže kecy o 8 litrech od lidí co na tom nikdy nejeli neber v podtaz.V terénu si veme i 10 a klidně víc což BMW ani omylem.Jízda ve dvou mně osobně nevyhovuje je tam málo místa,proto má moje stařka svoji moto,ale když se mnou jela nestěžovala si ani trochu.V terénu kvůli kterýmu jsem si ji koupil snad ani psát nic nebudu prostě špička,prostě ENDURO a ne pseudoenduro.Abs a další kokotiny na motorce nikdy nechci a ani na GS jsem je neměl.Myslím,že tvoje volba by mohla spíš směřovat k BMW.KTM je srdcovka jako BMW a mně zůstali zatím obě v hercně.No třeba mně ještě něco napadne nebo se ptej.
Díky moc za odpověď,něco takovýho jsem hledal... GS jsem vždycky chtěl,KTM vždy obdivoval a když se mi naskytla ta příležitost, zviklalo mě to. Určitě se budeme muset projet, ale na zkoušku do Afriky nám ji asi nikdo nepůjčí a nerad bych si drbal hlavu, že jsem něco podcenil. Tak to zkouším obracet ze všech stran... ABS a ostatní systémy taky neberu jako nutnost a nějaký ten menší ústupek pohodlí v rámci EU taky udělám, pokud by to znamenalo, že nezůstanu někde v poušti s vyteklým tlumičem, nebo prasklou podsedlovkou (tím nechci tvrdit, že to u BMW jednoznačně hrozí-spíš bych rád aby mě někdo přesvědčil o opaku)...
Upravil ricardo dne 19.01.2010 18:38
Já bych prostě šel do KTM, měl jsem GS 1200 a byl jsem úplně nadšenej, ale prostě KTM je nádherná a myslím, že do terénu je udělaná líp a já jsem se tejdě zblbnul a chci se silnicím vyhejbat. Příště možná KTM adventure
Vezmeme to zkratkou, je to sice dál, zato horší cesta.
insorto
to Fanos Rusicka
...prostě ENDURO a ne pseudoenduro...
Enduro není výraz odvozený od "jezdit po skalách" ,ale od slova endurance,což je výdrž,odolnost!Tak si na to vzpomeň až budeš zase roztlačovat KáTéeM
Upravil Mr GS dne 19.01.2010 20:52
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Tak se treba podivej na Long Way Round a Long Way Down. Bud si reknes, ze takovy kraksny v baraku nechces nebo ze je musis mit stuj co stuj.
To co jezdili ti manekyni na videu (ti taliani v prispevku nahore) je pro KTM fakt dobry, ale pro Super Duke!
Kup si to, co se ti vic libi. Protoze off asi jezdit nebudes a na nejakej sport ve 2 a nabalenej zapomen. Ja osobne nesnasim retez, takze na cestovani neco jedine s kardanem a navic mi hroch celkove neuveritelne sednul. LCachta jsem taky zkousel, jede se na nem pekne, v terenu bych se na nem zabil uplne stejne jak na cemkoliv jinym. Ale tam je urcenej.
Stejné rozhodování jsem měl loni a vyhrála 12 GS - kardan, těžiště, servisní interval a hlavně - ze 25.ooo ročně najedu 16.000 ve dvou a spolujezdec je určitě spokojenější na BMW. Čemu ale nerozumím, je kupování ADV - neumím si představit, že v Rumunském lese jedu na motorce, která má v sobě dva kanystry benzinu. Do Afriky asi jo, ale po Evropě? Myslím, že normální GS na drátěných kolech s ABS je dobrá volba. Jezdím s kamarádama co maj LC8 a zatím se nestalo, že bych nedojel někam, kam LC8 dojela.
Libi se mi to, co pise petrs. Nezalezi na znacce, ale na ucelu pouziti. Ja osobne jsem sice fanousek Kawasaki a drtiva vetsina mych stroju byla zelena, ale mel jsem i Hondu, Ducati, Yamahu, Triumphy, Jawy a ted mam Dakara. Kazda motorka mela neco do sebe, ale v zasade mezi nimi nebyl zadny podstatny rozdil (krome Jaw, ktere byly vyrazne lepsi). A protoze se dnes uz asi nemuzes vylozene napalit, at uz sahnes po cemkoliv (beznem) tak by mel clovek jezdit na tom, co se mu nejvice libi a co vyhovuje jeho stylu jizdy a ne na tom, co ma nejlepsi povest nebo co je povazovano za vic hogo fogo. Na Dakara jsem si uz zvykl a tak ho pojezdim jeste tento rok a pak pujdu zpatky do Kawasaki, protoze mi dela radost uz jenom vysloveni toho slova. Nic proti BMW, ale ani nic pro nej... KLR 650 ale proste rulez Takze se nenech strhnout nikym z nas a delej to, co je tvemu srdci nejblizsi
Upravil Rhinoceros dne 19.01.2010 23:12
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Ještě jednou děkuju za názory a postřehy. Je jasný, že se nakonec rozhodnu podle toho, jak mi, respektive nám, obě motorky sednou. Trochu sice nerozumím reakcím: takhle jezdit nebudeš atd, když to nikdo neví, jak a kudy jezdím... Vždycky jsem chtěl BMW, nebýt té nabídky, asi bych si na KTM "ani nevzpoměl", takže po všem tom váhání skončím nakonec asi u GS, zvlášť pokud se přidá do rozhodování žena... Ale kdo ví, rozhodne se až pojízdách. Spíš mi šlo celou dobu o nějaké konkrétní postřehy: jako třeba, nekoupil jsem si KTM proto a proto (i když jsem o ní uvažoval a VYZKOUŠEL jí), nebo naopak: koupil jsem BMW, ale nestačí mi v offroadu a tak půjdu příště do KTM (jen příklady).
Jo a poslední poznámka: právě,že jsem viděl LWR a LWD a právě problémy s tlumiči i při single jízdě mě trochu vyděsili...