tak nezkušenej snad není, věřím, že měl nastartováno ...
Milane mají tyto problémy se statorem i novější modely?
Protože tohle značí špatnou konstrukci resp. dimenzování statoru oproti zkratovému regulátoru.
By mě zajímalo jestli na to BMW přišlo a zlepšili design.
R1200GS 2010
měřil jsem to s nastartovanym motorem a měřil jsem volty. Nerozumim, proč tedy multimetr ukazoval že z altíku jde 0 voltů...
Pozor, nejsem elektrikář :-)
servisak napsal:
Tak pokud jsi nenameril nic tak uz jsinto zjistil. Zkousel jsi cichnout k nalevacimu otvoru?
ano, čichali jsme dva a nic zvláštního nebylo cítit. Je zvláštní, že asi při pátém nastartování bylo vše v pořádku a i po 15 min jízdě žádná chyba...
kdyby byl stator mrtvej, tak by to zlobilo pořád...
je teda fakt, že ty konektory byly vlhký a zdálo se mi, jako by v nich byla voda :-D
vim že je to blbost ....
každopádně kluci děkuju za čas, který jste mi věnovali, vážim si toho !!! v případě problému se ozvu
paulik78 napsal:
Když ti ta kontrolka svítí jen občas, tak to kontrolní měření musíš dělat právě když kontrolka svítí. Motorku nechat běžet a rovnou pro měřák. Když je kontrolka zhaslá, tak naměříš, že je vše OK. Ale to je ti asi jasný.
V mém případě to bylo podobné, taky ročník 2013 a bohužel taky alternátor. Takže jak psal Milan, motor ven... Ale už je to několik let, tak to "přebolelo"
Co to všechno obnášelo ??
...no, bylo to celkem jednoduché. Do Inveltu ve 100důlkách to mám 25km, takže jsem si tam domluvil audienci a v den termínu vyrazil se sevřeným zadkem, jestli tam dojedu, když to řádně nedobíjí. Baterku jsem si před tím dobil doma a v autě, co mě doprovázelo byla náhradní baterie. Dojel jsem bez problémů se svítící kontrolkou. V Inveltu jsem motorku zaparkoval, zaplatil nějakou zálohu a po týdnu jsem tam zase dojel, doplatil zbytek a s motorkou odjel domu. Od té doby jsem najel 25tkm a vše v pořádku.
Jinak, ještě jsem dočítal vlákno, tak sem dopíšu, jak se to celé projevovalo.
První problém nastal při výletu z Karlštejna do Milevska. Po cestě se rozsvítilo dobíjení. Cestou domu zhaslo. Pár dnů ježdění a při jedné cestě do práce do 100důlek se rozsvítilo dobíjení. Zaparkoval jsem v garážích a šel pro kolegu, co rozumí elektrice, abych mu to ukázal. Kontrola po nastartování zhasnutá. To už jsem si to aspoň vyfotil do mobilu, abych měl důkaz, že mi nepřeskakuje:-) Odpoledne cestou domů zase kontrolka svítila. Byl jsem Ježka na diagnostiku, ale nic tomu už zase nebylo. Pak jsem jel přes Prahu k nějakému mechanikovi, kontrola zhasnutá. Tak jsme si hezky popovídali, on prolezl elektriku a nic neshledal. Po nějaké pauze se zase kontrolka začala rozsvěcet. To už jsem to zkoušel měřit, ale nic jsem neobjevil, protože kontrolka nesvítila.
No a jednou ráno cestou do práce asi 10 km od domu kontrolka zase svítila. Tak jsem se otočil, dojel před garáž, motorku nechal běžet a proměřil dobíjení...no a ejhle, jedna cívka ze 3 měla řádově jiné hodnoty. Už si nepamatuju, jak se to měřilo, protože elektrice nerozumím, ale měl jsem návod co a jak. Podobně jako ti to psali tady. Tímto jsem s diagnostikováním závady skončil a objednal se na výměnu alternátoru.
Nechci tě strašit, ale s tímhle je ta motorka podle mě naprosto nespolehlivá a může ti to klidně zkazit dovolenou. Přil bych ti, aby to byla nějaká prkotina, ale jak to popisuješ, tak se mi vzpomínky vrací... Držím palec.
Paulik mě se to rozsvitilo pod fagarasemsjel jsem do první hospody,telefonát s Milanem studená odpoved Bobe dojel jsi.Telefonaty s asistenční k ničemu,nebudu se rozepisovat,nabídka místního rumuna odvoz do Prahy 2000 eur apod.Nastesti altik nebyl k.o.uplne když jsem měl motorku vytocenou tak to dobijelo na jízdu,průser byly stopky červený,tankování,za posměchu kamarádů s 15 letyma varaderama mě vždy na pumpě nahodili prez kabely a tak jsem v nervech dojel domu.Potom návštěva Stratosu potvrzení alti k.o. l.c.2014 měsíc po záruce,za pomoci Milana a ochotneho garancniho technika mě dali 50%kulanci na altik a Milda se zavřel na sobotu v práci motor ven a montáž altiku .
Dle mých info i z De dělalo to u 2013,2014 od 8/2015 klid.
Taky mám 2013 lc a loni na jaře dvakrát výměna za sebou. Poprvé tam dali stator z druhovýroby, chtěl jsem ušetřit a po 120 km znovu motor ven a tentokrát celá sada originál. Servisák Milan mi to tady vysvětlil, ještě jednou děkuji. Takže už tam mám nové díly a najeto cca 7 tis. a všechno v pohodě. Závěr je takový, že neušetříš, ale naopak dvakrát za sebou komplet rozborka motoru, dvoje náklady.....to nevymyslíš.
paulik78 napsal:
Když ti ta kontrolka svítí jen občas, tak to kontrolní měření musíš dělat právě když kontrolka svítí. Motorku nechat běžet a rovnou pro měřák. Když je kontrolka zhaslá, tak naměříš, že je vše OK. Ale to je ti asi jasný.
V mém případě to bylo podobné, taky ročník 2013 a bohužel taky alternátor. Takže jak psal Milan, motor ven... Ale už je to několik let, tak to "přebolelo"
Co to všechno obnášelo ??
...no, bylo to celkem jednoduché. Do Inveltu ve 100důlkách to mám 25km, takže jsem si tam domluvil audienci a v den termínu vyrazil se sevřeným zadkem, jestli tam dojedu, když to řádně nedobíjí. Baterku jsem si před tím dobil doma a v autě, co mě doprovázelo byla náhradní baterie. Dojel jsem bez problémů se svítící kontrolkou. V Inveltu jsem motorku zaparkoval, zaplatil nějakou zálohu a po týdnu jsem tam zase dojel, doplatil zbytek a s motorkou odjel domu. Od té doby jsem najel 25tkm a vše v pořádku.
Jinak, ještě jsem dočítal vlákno, tak sem dopíšu, jak se to celé projevovalo.
První problém nastal při výletu z Karlštejna do Milevska. Po cestě se rozsvítilo dobíjení. Cestou domu zhaslo. Pár dnů ježdění a při jedné cestě do práce do 100důlek se rozsvítilo dobíjení. Zaparkoval jsem v garážích a šel pro kolegu, co rozumí elektrice, abych mu to ukázal. Kontrola po nastartování zhasnutá. To už jsem si to aspoň vyfotil do mobilu, abych měl důkaz, že mi nepřeskakuje:-) Odpoledne cestou domů zase kontrolka svítila. Byl jsem Ježka na diagnostiku, ale nic tomu už zase nebylo. Pak jsem jel přes Prahu k nějakému mechanikovi, kontrola zhasnutá. Tak jsme si hezky popovídali, on prolezl elektriku a nic neshledal. Po nějaké pauze se zase kontrolka začala rozsvěcet. To už jsem to zkoušel měřit, ale nic jsem neobjevil, protože kontrolka nesvítila.
No a jednou ráno cestou do práce asi 10 km od domu kontrolka zase svítila. Tak jsem se otočil, dojel před garáž, motorku nechal běžet a proměřil dobíjení...no a ejhle, jedna cívka ze 3 měla řádově jiné hodnoty. Už si nepamatuju, jak se to měřilo, protože elektrice nerozumím, ale měl jsem návod co a jak. Podobně jako ti to psali tady. Tímto jsem s diagnostikováním závady skončil a objednal se na výměnu alternátoru.
Nechci tě strašit, ale s tímhle je ta motorka podle mě naprosto nespolehlivá a může ti to klidně zkazit dovolenou. Přil bych ti, aby to byla nějaká prkotina, ale jak to popisuješ, tak se mi vzpomínky vrací... Držím palec.
mam to obdobný.... nemám problém to nechat někde udělat někým, kdo tomu rozumí, alespoň se to celé zkontroluje.
pamatuješ si na cenovku ???