servisak napsal:
jo jo diagnosticka soucast svolavacky na kontrolu kardanu.
OK, díky...
Vidím tam děravé kolo s čidlem, tedy v principu pošle otáčky od kola k motoru a má je monitorované.
Ale co s tím jako dál?
Přeci mezi motorem a koncákem je mechanická vazba, že by se tam někde ztratil poměr otáček je nesmysl.
Jediné co mě napadá, je kalibrace QS cestou bez motoru, ale tam mi nejsou pak jasné ty otáčky pomocí aku na vyšší stupeň, to se pak vstup do převodovky skoro nehne.
servisak napsal:
jo jo diagnosticka soucast svolavacky na kontrolu kardanu.
OK, díky...
Vidím tam děravé kolo s čidlem, tedy v principu pošle otáčky od kola k motoru a má je monitorované.
Ale co s tím jako dál?
Přeci mezi motorem a koncákem je mechanická vazba, že by se tam někde ztratil poměr otáček je nesmysl.
Jediné co mě napadá, je kalibrace QS cestou bez motoru, ale tam mi nejsou pak jasné ty otáčky pomocí aku na vyšší stupeň, to se pak vstup do převodovky skoro nehne.
Zvědavej no
Přesně to mi tvrdil jeden borec že se tam mění převodový poměr, říkám co to je za ****vinu když je to fut spojený zub zub
Over than 250k km on BMW GS bikes
To je pouze na diagnostiku kardanu jako hridele musi se zadni prevod vyvesit na urcitou miru a pak se otaci protismeru . Je k tomu jednotka pripojena do moto a ta pocita . No picovina strasna
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
jo jo diagnosticka soucast svolavacky na kontrolu kardanu.
OK, díky...
Vidím tam děravé kolo s čidlem, tedy v principu pošle otáčky od kola k motoru a má je monitorované.
Ale co s tím jako dál?
Přeci mezi motorem a koncákem je mechanická vazba, že by se tam někde ztratil poměr otáček je nesmysl.
Jediné co mě napadá, je kalibrace QS cestou bez motoru, ale tam mi nejsou pak jasné ty otáčky pomocí aku na vyšší stupeň, to se pak vstup do převodovky skoro nehne.
Zvědavej no
Přesně to mi tvrdil jeden borec že se tam mění převodový poměr, říkám co to je za ****vinu když je to fut spojený zub zub
servisak napsal:
To je pouze na diagnostiku kardanu jako hridele musi se zadni prevod vyvesit na urcitou miru a pak se otaci protismeru . Je k tomu jednotka pripojena do moto a ta pocita . No picovina strasna
Jo, ale co to jako zdiagnostikuje?
Vibrace? A přes ně se konstatuje jestli je dobře uloženo, respektive funkční klouby atd?
servisak napsal:
Zatuhlost krizu na kardanu. Je to fakt znat kdyz je kardan ko nebo cajk
OK, rozumím tomu, že i když by to schopnej servisák mohl poznat po citu, tak celosvětově potřebují mít jednotný, blbuvzdorný standart.
Nicméně pořád mi není jasný, co se měří na té straně převodovka/motor. Tam přeci žádné čidlo momentu není, jen otáčky a ty jsou mechanicky dané.
Nebo je nějak kalibrovaná ta aku (blbost)?
Buď má můj mozek už velikonoce, nebo nastupuje demence, ale pořád mi není jasný, co a jak to měří.
Předpokládám, že zatuhlé křížky (cokoliv zatuhlého) vytvářejí především tužší chod, případně vibrace, ale u těch nepředpokládám nějakou konstatní souvstažnost/úměru s tuhostí křížků.
Vibrace by se asi nějak mohly přes čidla klepání motoru i měřit, ale přijde mi to jako nesmysl.
Takže zbývá měření toho momentu (tam těch víc úrovní měřených rychlostí dává i smysl), ale není mi teda jasný, jak to je v převodovce měřené ...
Prevodovku nereš. Pri tom vyveseni a prohnuti kardanu za mez mimo jizdni rezim dojde k chodu krizku mimo a jak se tim toci pri urcitych danych otackach nejaky algoritmus to prepocita. Nekdy se stane ze nejdou ani plny otacky toceni.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
ten test funguje jednoducho a rovnako ako abs, či meranie kompresie cez štartér či alternátor, alebo brzda na meranie výkonu. Myslím si, že motor je vypnutý, zaradený neutral, vrtačka poháňa koncák a viaznúce kríže tvoria zvýšený odpor, ktorý sa prejaví poklesom otáčok, aby ten pokles bolo možné zistiť cez rozdiel v uhlovej rýchlosti v rozsahu pár stupňov potočenia kolesa, preto je ten merací kotúč taký veľký.
A samozrejme to všetko vyhladí filtrovací soft, kto videl nefiltrovaný signál z dynobrzdy, tak vie, že je to riadne strapatá pílka.
Ano to meranie sa nepáči ani mne, zmena otáčok rôznym stisnutím tlačítka vrtačky či pootočenie vrtačky. Okrem toho ak má kardan nulové zalomenie kríže nefungujú - nedajú sa kontrolovať a ak je zalomený tak časť za krížom vykonáva nerovnomerný pohyb 2x za otáčku má vyššie a 2x nižšie otáčky ako časť pred krížom a kríže sú tu dva.
ahaaaaaaaaaa !!
úhlová rychlost, to je ta správná nápověda !!!!
jasan, takže měří okamžité rozdíly v úhlových rychlostech na koncáku a v převodovce, protože pokud se ty křížky zažvejkávají, tak sice jsou otáčky, logicky, pořád 1:1, ale segmentově se můžou lišit úhlové rychlosti, jasný ...
děkuji, tak jsme zas o něco chytřejší ... nebo aspoň já teda
xylem napsal:
ahaaaaaaaaaa !!
úhlová rychlost, to je ta správná nápověda !!!!
jasan, takže měří okamžité rozdíly v úhlových rychlostech na koncáku a v převodovce, protože pokud se ty křížky zažvejkávají, tak sice jsou otáčky, logicky, pořád 1:1, ale segmentově se můžou lišit úhlové rychlosti, jasný ...
děkuji, tak jsme zas o něco chytřejší ... nebo aspoň já teda
A už můžu zase v klidu spát
Over than 250k km on BMW GS bikes
xylem istotu nemám, no myslím si že je to trochu inak:
" takže měří okamžité rozdíly v úhlových rychlostech na koncáku a v převodovce"
Nie meria to len rozdiel v uhlovej rýchlosti v rámci jednej otáčky na koncáku, lebo v prevodovke nie je žiadny snímač, ktorý by mohol dať údaje na porovnanie.
Vrtačku kardan zaťažuje nerovnomerne, lebo uhlová rýchlosť strednej časti kardanovej hriadele v rámci jednej otáčky nie je 1:1, stred kardanu spomaľuje a zrýchluje 2x za otáčku oproti koncáku-vŕtačke. Testovanie sa deje asi v 4och otáčkových pásmach, výstup z namontovaného snímača je "jemná sínusovka" v rámci jednej otáčky, ak sú kríže zlé so stúpajúcimi otáčkami sa bude sínusovka razantnejšie zvyšovať ako ked sú kríže dobré a z tohto spraví soft záver, že kardan je ok či ko .