Vzhledem k tomu, že mám najeto bez pár km 60tisíc, zakoupil jsem od APO lehce jeté (15t km) přední a zadní tlumiče. Ještě před instalací řeším možnost osadit je progresivními pružinami od Hyperpro. Takže bych uvítal nějaké info, zda je někdo na motorce máte, popř. jestli to opravdu mělo ten "správný přínos". Jezdím hlavně solo a z 80ti% po asfaltu (zbytek je po Praze). Radit řešení od TT nemá smysl a ESA se vzdát nechci. Na vzducháče je informací všude ve fórech hromada, ale na LCčko jsem nenarazil. Díky za přínosné názory, ať budou jakékoliv - ale hlavně k tématu...
Upravil Ruda dne 27.04.2018 00:00
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
Co je to APO?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
APO Centrum Č. Budějovice https://cerveny.t...200-gs-lc/Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
To tyhle pružiny tady nikdo nemá ? Tomu se ani nechce věřit...
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
Originály samozřejmě fungují, ale proč pérování ještě "nevylepšit" ( za přijatelnou cenu). Akorát mi jde o to aby to vylepšení opravdu bylo... Proto sháním další info. Obávám se ale, že budu muset být "první vlaštovka".
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
Ruda, si moc tazky/lahky na original pruzinu? Alebo jazdis tvrdy offroad?
Lebo iny dovod na vymenu v podstate novej pruziny nevidim a tlmice ti to myslim nezlepsi.
Supi napsal:
Ruda, si moc tazky/lahky na original pruzinu? Alebo jazdis tvrdy offroad?
Lebo iny dovod na vymenu v podstate novej pruziny nevidim a tlmice ti to myslim nezlepsi.
nevidis? po 60k ma pruzina rozhodne nejlepsi za sebou, spis bude dead.
Mne na osmikile pomohlo dat na polodead tlumice novou pruzinu alespon jako docasne reseni...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
ruda napsal:
Vzhledem k tomu, že mám najeto bez pár km 60tisíc, zakoupil jsem od APO lehce jeté (15t km) přední a zadní tlumiče. Ještě před instalací řeším možnost osadit je progresivními pružinami od Hyperpro.
ježišmarjá lidi přemýšlejte!
Jak můžeš chtít narvat progresivní pružiny na ESA podvozek, kterej má na tvrdo přednastavenej chod?
Vždyť ta pružina ve stejných polohách v porovnání s lineární pružinou reague úplně jinak.
To snad není možný
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Supi napsal:
Ruda, si moc tazky/lahky na original pruzinu? Alebo jazdis tvrdy offroad?
Lebo iny dovod na vymenu v podstate novej pruziny nevidim a tlmice ti to myslim nezlepsi.
nevidis? po 60k ma pruzina rozhodne nejlepsi za sebou, spis bude dead.
Mne na osmikile pomohlo dat na polodead tlumice novou pruzinu alespon jako docasne reseni...
ale hov.no... pružiny řádově vydrží statisíce km... ty originály jsou vyrobený na 80kg jezdce a ve chvíli, kdy jde sr.át náplň tlumiče, tak už to pochopitelně nepobírají a zdají se tak opoužívanější, než ve skutečnosti jsou... zvlášť ve srovnání s jinou pružinou, kterou už ti někdo prodá " na míru"... ale to se nedá srovnávat.
Kdyby ti ten tlumič někdo zrapasoval (za předpokladu, že to má smysl), tak by ta origo pružina fungovala úplně stejně jako za nova.... toto jsou hrozný fámy
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
ale hov.no... pružiny řádově vydrží statisíce km... ty originály jsou vyrobený na 80kg jezdce a ve chvíli, kdy jde sr.át náplň tlumiče, tak už to pochopitelně nepobírají a zdají se tak opoužívanější, než ve skutečnosti jsou... zvlášť ve srovnání s jinou pružinou, kterou už ti někdo prodá " na míru"... ale to se nedá srovnávat.
Kdyby ti ten tlumič někdo zrapasoval (za předpokladu, že to má smysl), tak by ta origo pružina fungovala úplně stejně jako za nova.... toto jsou hrozný fámy
tomu neverim. Tusim, ze pruzinu jsem na dead tlumici na osmikile menil 2x... pokazde to bylo jasne cejtit.
Tj. se stejne (vys...) naplni tlumice.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Samozřejmě že nechci dát progresy na ty tlumiče co mají 60tisíc - ty už neřeším, jsou pro mne jen jako nd, ale na ty 15tis (viz.úvod). Je možné, že na ESA podvozek je to pouze marketing, ale v nabídce je Hyperpro má a předpokládám, že je budou mít pro náš model odladěné. Na druhou stranu se mi nechce jen tak "vyhodit" cca. 6tisíc, abych zjistil, že to stojí za ho.no a vracel zpět lineáry.
Pružiny sice statisíce opravdu vydrží (než prasknou), ale že by celou dobu korektně fungovaly se opravdu říct nedá. Kdysi jsem měl R. Espace, kde mi po 300t.km praskla zadní pružina. Vyměnil jsem tedy všechny čtyři a najednou bylo auto o cca 4 cm vyšší. Pro pochybovače - jednalo se o stejné typy pružin. Prostě únava materiálu se musí někde projevit, to neoch.čiješ.
Upravil Ruda dne 05.05.2018 10:44
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
@hicks - necitas pozorne. Ja aj Ruda sme pisali o tlmicoch a pruzine, co ma 15tis km a nie 60tis.
@Mr.Gs - naschval som zatial nepisal o progresivnych pruzinach, len ma zaujimala Rudova logika, preco by mala ina pruzina zlepsit D-ESA. Na progresivnu pruzinu v origo tlmicoch mam rovnaky nazor ako ty = blbost.
Upravil Supi dne 05.05.2018 10:58
Mr GS napsal:
ale hov.no... pružiny řádově vydrží statisíce km... ty originály jsou vyrobený na 80kg jezdce a ve chvíli, kdy jde sr.át náplň tlumiče, tak už to pochopitelně nepobírají a zdají se tak opoužívanější, než ve skutečnosti jsou... zvlášť ve srovnání s jinou pružinou, kterou už ti někdo prodá " na míru"... ale to se nedá srovnávat.
Kdyby ti ten tlumič někdo zrapasoval (za předpokladu, že to má smysl), tak by ta origo pružina fungovala úplně stejně jako za nova.... toto jsou hrozný fámy
tomu neverim. Tusim, ze pruzinu jsem na dead tlumici na osmikile menil 2x... pokazde to bylo jasne cejtit.
Tj. se stejne (vys...) naplni tlumice.
Jo a jak se ta "ojetá" pružina projevovala?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
ruda napsal:
Samozřejmě že nechci dát progresy na ty tlumiče co mají 60tisíc - ty už neřeším, jsou pro mne jen jako nd, ale na ty 15tis (viz.úvod). Je možné, že na ESA podvozek je to pouze marketing, ale v nabídce je Hyperpro má a předpokládám, že je budou mít pro náš model odladěné. Na druhou stranu se mi nechce jen tak "vyhodit" cca. 6tisíc, abych zjistil, že to stojí za ho.no a vracel zpět lineáry.
Pružiny sice statisíce opravdu vydrží (než prasknou), ale že by celou dobu korektně fungovaly se opravdu říct nedá. Kdysi jsem měl R. Espace, kde mi po 300t.km praskla zadní pružina. Vyměnil jsem tedy všechny čtyři a najednou bylo auto o cca 4 cm vyšší. Pro pochybovače - jednalo se o stejné typy pružin. Prostě únava materiálu se musí někde projevit, to neoch.čiješ.
tohle evidentně není tvoje parketa... nech si to od někoho vysvětlit osobně. Já tady popíšu 3x A4 a stejně to bude k ničemu... seš úplně vedle
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Že jsem "vedle" je dost možné. Ale zajímalo by mě tedy, proč je na náš podvozek Hyperpro tedy nabízí, když je to nanic.
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
Mr GS napsal:
Jo a jak se ta "ojetá" pružina projevovala?
bylo to VYRAZNE vic klesly. Porovnavany identicke pruziny SACHS do SACHS tlumice.
Mmch co rikas Ty je v protikladu k tomu, co tu roky psaval TomasTT nebo treba Vjetrnik.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Supi napsal:
@hicks - necitas pozorne. Ja aj Ruda sme pisali o tlmicoch a pruzine, co ma 15tis km a nie 60tis..
aha... no nicmene u pruziny AFAIK zalezi i na case. Pokud ji nechal nekdo delsi dobu zmacklou na vyssi predpeti, verim, ze ta moto bude niz.
Upravil hicks dne 05.05.2018 11:48
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mr GS napsal:
Jo a jak se ta "ojetá" pružina projevovala?
bylo to VYRAZNE vic klesly. Porovnavany identicke pruziny SACHS do SACHS tlumice.
Mmch co rikas Ty je v protikladu k tomu, co tu roky psaval TomasTT nebo treba Vjetrnik.
Ale pružina se opotřebením zkracuje (v řádech mm) a tvrdne
Já jsem osobně najel na öhlinsech od nova 170tis km (což dobře víš) a zadní pružina se zkrátila o 1mm. Co jsem si zjišťoval, tak v téhle délce je limit cca 3mm.
Samozřejmě
1, Öhlins si svoji konstrukcí tlumiče může dovolit (a dovoluje) delší pružinu, což využívá (na rozdíl od jiných výrobců) i větší hustotou vinutí a to znamená, že při zmáčknutí dochází k menšímu zkrutu drátu...
2, používají větší průměr tlumiče, což sebou veze větší průměr pružiny ( = větší páka) a tím pádem můžou mít větší průměr drátu při stejný tuhosti pružiny...
a oboje zvyšuje životnost... ale ne o tolik, že jiná pružina je po smrti v 50tis a ta jejich ve 300tis.
Nemluvě o tom, že na pružinovou ocel je norma a výrobci tlumičů nemají zpravidla vlastní ocelárny
Tož tak ve zkratce...
a je mi úplně u pr.dele, co tady kdysi kdosi psal... některým lidem se názory mění současně s prioritama a ty se mění s druhem zboží na skladě
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
no tak kdyz zatezujes tu pruzinu svejma 55 kilama, tak se nediv, ze ji mas vecne
nicmene u mne to byl zasadni rozdil... mozna jsem ji taky pretezoval.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2