Ahoj, jsem s mým GS 2006 na "výletě" a motorka začala dělat to, že občas prostě popuštění plynu chcípne. Stava se to nepravidelně, nejdříve jsem podezříval benzin - v Mongolsku musela mít holka občas i 80oktanový. Ale teď jsme v Rusku vzali dvakrát za sebou kvalitní a závada se projevuje stále. Nevím, zda neodchází regulátor. Ale za jízdy je vše v pohodě - a to tu jedeme stabilně 120km.
Jinak jsme s přítelkyni už na cestě zpět, momentálně asi 220km před městem Omsk.
Mozna pokud si jezdil hodne v prachu bych kouknul na vzduchovy filtr a pripadne ho vyfoukal.
Taky bych prohlidnul a vycistil nebo vymenil svicky.
Jsou to spis zoufale napady ale da se to udelat nekde vecer pri pivku.
Hodne stesti
Pája
Kluci, dík za rychlé reakce. Vzduchový filtr zkouknu, svíčky náhradní mám, ostatní stejně nemám s sebou, tak uvidíme. Ten vzduchový filtr mě nenapadl, nad ostatním přemýšlím, když tu člověk jede třeba 100km rovné po rovině monotónní krajinou...
Pro upřesnění: stačí držet volnoběh trochu plynem třeba na 1500 a je vše v pohodě. A stane se to vždy nečekaně - třeba dnes jen dvakrát
Tak jsem se dostal zase k netu. Dnes cely den motorka jede jako vyměněna a za cely den nechcipla ani jednou. Jestli byla po neodevzdá v Mongolsku někde voda, která vyschlá. Uvidíme, zatím díky.
Ahoj, jen hlásím, že jsme dojeli domů. Motorka stále blbne, občas více, občas méně... Cestou jsem vyčistil vzduchový filtr, ale asi to není ono. Nu což, čeká ji servis - oleje, svíčky, filtry, asi baterka. Uvidiím, co po servise, zda bude závada pokračovat. Každopádně jsme doma a teďka už je celkem jedno, co to zlobí, hlavně, když problém najdu a opravím. Určitě budu informovat. Zatím, Ondra
oživím téma - problém stále trvá. Doma jsem si vyměnil oleje, vyčistil cívky, vyměnil svíčky, vzduchový filtr, přeměřil baterii, zkoukl kontakty... Jakmile se trochu potvůrka zahřeje, tak začíná chcípat, někdy v pohodě, někdy otáčky na volnoběh kolísají nebo rovnou chcípne. Ještě zkusím nějak změřit cívky, jestli to vůbec jde... Dnes už jsem jen zkoušel odpojit hlavní cívky od svíček a trochu je zná kuckání, ale o moc se běh motoru nezměnil - čekal jsem horší průběh. Zkoušel jsem i při nastartované moto odpojit jeden vstřik a pak druhý a to je znát, že si holka brumlá je na jeden válec. Dokonce se i rozsvítí kontrolka motoru a žlutý vykřičník na palubce...
Někdo nějaké rady? Ještě zkusím zítra spodní cívky, a jestli někde najdu, jak cívky proměřit, tak je proměřím, ale po zahřátí se mohou chovat jinak... Děkuji
Tondo díky, jsem schopen ho nějak vyzkoušet, proměřit vyměnit či se musí do servisu? Je fakt, že to mě také napadlo a mohlo by to sedět - občas jede v pohodě, občas takto zazlobí....
Moje zkušenost - třeba někomu pomůže. Moje DOHC 2010, stejný problém, stejný postup. Cívky, snímač, filtr atd.
Nakonec ACR auto České Budějovice. P Fux mi řekl že přehrají poslední verzi software a že by se to mělo vyřešit. Byl jsem docela skeptický ale po přehrání závada zmizela. Pocitově jde motor uhlazeněji. Tož tak.
Když nejsem tady, tak jsem někde jinde. Ještě se mi nestalo, že bych nebyl nikde...
maser napsal:
Tondo díky, jsem schopen ho nějak vyzkoušet, proměřit vyměnit či se musí do servisu? Je fakt, že to mě také napadlo a mohlo by to sedět - občas jede v pohodě, občas takto zazlobí....
Dost často to nepoznáš ani na diagnostice při měření reálných hodnot. Nejlepší je ho vyměnit za jiný stoprocentně funkční a poznáš to hned.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ahoj, tak přidávám další info k mému "problému" s chcípáním motorky. Byl jsem na svolávačce, kde vyměnili zadní unašeč a palivové čerpadlo. Asi po 14 dnech od výměny jsme se byl projet (cca 150km) a motorka nechcípla. Asi 5× jakoby cukla, ale ne na volnoběh. Bude-li počasí, ještě ji protáhnu více a uvidíme. Každopádně díky zatím za rady a kdyby stále zlobila, zkusil bych vyměnit snímač škrtící klapky.