Prave sem na enduro kurzu tady v nemecku park hechlingen a potkal jsem tady chlapika z berlina co pracuje v BMW v oddeleni vyvoje pro nove produkty a rikal ze na vodnikovi boxerovi GS se pracuje.
Rikal, ze 2 hlavni duvody proc to delaji jsou emise - potrebujou vodnika aby dosahli Euro 4,5
a pak zeprej snizeni vibraci. Na ty vibrace sem se ani neptal. protoze tam zacal rozumovat az moc technicky a tomu sem nerozumel.
Tahal sem to z neho jako z chlupaty deky. maji i nejaky prototyp ale hlavne jinak to je spise v pocitaci. zatim nevedi jak poradne navrhnout to chlazeni aby moto nebylo moto moc siroky. Rikal ale nez to uvidime tak to je minimalne 2,3 roky. Protoze Gs je jejich pilotni a tradicni moto tak si daji cas aby novym strojem si nezkazili reputaci.
On ma 800gs, ale byl tam na adv. Pry pro zamestnance vzdy vyhlasuji napr : ' potrebujeme ted na tomto novym moto najet 2000 tis km. nejaci dobrovolnici? ."
a toto tam je docela casto.
Na vic km maji zeprej placeny jezdce kteri se zivi pouze tim ze napr. bmw pozaduje najet nonstop 5000tis a pak neco sledujou a tito profici na to sednou. a jedou a jedou , odevzdaji a pak znovu .. sranda..
...ja se tak tesim!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
adventure73-pardal napsal:
no mluvi se o tom dlouho.... pak si myslim ale ze koncepce boxera ztrati smysl
proc?
Porad se hraje o teziste....
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
bohumil napsal:
Nejsou vibrace,neni radost z jízdy...lepší než bzzzzzz je klap,klap,ťuk,ťuk..aspoň pro mě.
jojo... to novy GSo bude HROZNY, hlavne si ho nikdo nekupujte!!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks....keby som mal moznot vybrat si paralelne na vyrobe GS-ka vodou a vzduchom chladeneho typu motora, ver tomu, ze aj mozno pri vacsom vykone vodnika si vyberiem radsej vzduchaca a bez vacsieho premyslania....a podotknem, ze s umevom..
preco?...prave pre tu koncepciu motora a overenu spolahlivost..
tym nechcem povedat, ze zatracujem vodou chladene pohonne jednotky motoriek...ale pri tom enduro - cestaku mi to nesedi a ani sediet pre nejake euronormy politikov nikdy nebude..
scorpion napsal:
hicks....keby som mal moznot vybrat si paralelne na vyrobe GS-ka vodou a vzduchom chladeneho typu motora, ver tomu, ze aj mozno pri vacsom vykone vodnika si vyberiem radsej vzduchaca a bez vacsieho premyslania....a podotknem, ze s umevom..
preco?...prave pre tu koncepciu motora a overenu spolahlivost..
tym nechcem povedat, ze zatracujem vodou chladene pohonne jednotky motoriek...ale pri tom enduro - cestaku mi to nesedi a ani sediet pre nejake euronormy politikov nikdy nebude..
ja bych si asi taky vybral vzduchac, hlavne asi kvuli castym startum... ale co ja resim je spis nova motorka.. ty neustale nastavovane tlumice nove generace apod.
Myslim, ze na novem GSu bude nejspis hodne veci stojicich za povsimnuti, nez se dogmaticky a za kazdou cenu drzet zpusobu chlazeni apod.
Takze uvidime.. treba se jim to nepovede.
Upravil hicks dne 31.07.2011 16:23
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
adventure73-pardal napsal:
no mluvi se o tom dlouho.... pak si myslim ale ze koncepce boxera ztrati smysl
proc?
Porad se hraje o teziste....
Nemam boxera pro jeho teziste ale pro jeho specifickej motor.Az to pobezi jak rejze,kdyz to startujes tak to skoro nespadne ze stojanku,nebude v tom ruzne klepat bouchat a pritom ten motor ma neskutecnou vydrz s relativne jednoduchou a snadnou udrzbou uz to pro spoustu lidi nebude ono. Pro me vzdycky byla a je motorka BMW proste BOXER a to vzduchem a olejem chlazenej.Nemusis s tim souhlasit ja ti rozumim ty ses ten starej pokrokar stale vpred zpet ani krok ja to ale mam takhle.Takze dokud ten muj olejak udzim pri zivote bude v garazi ON.To i v tom pripade.ze bude treba uz spolehlive behat vodnik
Když to přijde AŽ za 2-3roky a ne za rok...a jen doufám, že za ty 2-3 roky budou poslední generaci vzducháče dělat v Alpineweiss, abych novou motorku nemusel hned přelakovávat.
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Michal napsal:
Nemam boxera pro jeho teziste ale pro jeho specifickej motor.Az to pobezi jak rejze,kdyz to startujes tak to skoro nespadne ze stojanku,nebude v tom ruzne klepat bouchat a pritom ten motor ma neskutecnou vydrz s relativne jednoduchou a snadnou udrzbou uz to pro spoustu lidi nebude ono. Pro me vzdycky byla a je motorka BMW proste BOXER a to vzduchem a olejem chlazenej.Nemusis s tim souhlasit ja ti rozumim ty ses ten starej pokrokar stale vpred zpet ani krok ja to ale mam takhle.Takze dokud ten muj olejak udzim pri zivote bude v garazi ON.To i v tom pripade.ze bude treba uz spolehlive behat vodnik
ale jo, ja to chapu...
kazdopadne 12ka 2010 s DOHC, ESA, protiprokluzem a spol uz rozhodne jednoduchej motor neni...
Ja se dogmaticky nedrzim jednoho... uvidime s cim prijdou, jak na tom budu a podle toho se zaridim.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Když to přijde AŽ za 2-3roky a ne za rok...a jen doufám, že za ty 2-3 roky budou poslední generaci vzducháče dělat v Alpineweiss, abych novou motorku nemusel hned přelakovávat.
na tobe je nejvtipnejsi, jak snadno a rychle menis nazory
Takze nejpravdepodobnejsi scenar bude asi takovy:
a) Vjetrnik si temer zamluvi u Boba/Inveltu posledni z poslednich 12ADV klasicky verze
nicmene ve Vjetrnikovi to bude stejne hlodat a pujde na probefahrt s novou generaci
c) po tom, co vyzkousi motor, novou generaci tlumicu obrati o 180 stupnu
d) Vjetrnik na foru obhajuje uz jenom NextGenGS a to stejne zbesile, jako tu puvodni
toz asi tak
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Michal napsal:
Nemam boxera pro jeho teziste ale pro jeho specifickej motor.Az to pobezi jak rejze,kdyz to startujes tak to skoro nespadne ze stojanku,nebude v tom ruzne klepat bouchat a pritom ten motor ma neskutecnou vydrz s relativne jednoduchou a snadnou udrzbou uz to pro spoustu lidi nebude ono. Pro me vzdycky byla a je motorka BMW proste BOXER a to vzduchem a olejem chlazenej.Nemusis s tim souhlasit ja ti rozumim ty ses ten starej pokrokar stale vpred zpet ani krok ja to ale mam takhle.Takze dokud ten muj olejak udzim pri zivote bude v garazi ON.To i v tom pripade.ze bude treba uz spolehlive behat vodnik
ale jo, ja to chapu...
kazdopadne 12ka 2010 s DOHC, ESA, protiprokluzem a spol uz rozhodne jednoduchej motor neni...
Ja se dogmaticky nedrzim jednoho... uvidime s cim prijdou, jak na tom budu a podle toho se zaridim.
Jasny tenhle motor uz je oproti 11-1150 uplne nekde jinde, ikdyz treba chod na volnobeh u pekne vyladeny 11cky to je balzam na usi tak pekne nebezi nic ani 1150 ani 12cka
Kamarad ma 2010 jezdil jsem na tom jooo dobry
Kdyz ho chci potrapit tak mu rikam,ze ma proti me docela hezkou PLASTOM.DKU
Vjetrnik napsal:
to Hicks: už to nehul......jinak já po nové vůbec netoužím
...no uvidime
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Proc v poslednich letech musi vsichni vyrobci sk.rvit to co je dobre a osvedcene,tak jako treba VW ty jejich vyhlasene motory tdi.Verim tomu ze podobne to bude u BMW.Proste nikdo uz nechce delat kvalitni a bezudrzbove veci!