Ahoj, řeším nefunkční spojku na GSA2011. Po hodinách hledání a obvolávání jsem se dozvěděl. že od roku 2010 BMW nedělá opravnou sadu spojového válečku.
Prodává se pouze celý mechanismus co drží páčku za cca 430E. Oprava spojky výměnou gumiček nebo celého válečku je na ostatních motorkách běžná, ale BMW se rozhodlo jít touhle cestou. Pro mne nemyslitelné.
Už jste to někdo řešil a případně jak jste to vyřešil?
Edit:
Zájemci o sadu manžet na vzducháče od roku 2010. 1000kč.
Novej - 2x
Mel - 1x
Upravil Novej dne 25.09.2024 11:27
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
První tlakové těsnění (blíž k hadici) jsem vyměnil a spojka zase chodí jak má.
Druhé těsnění (blíž k páčce) ze sady je bohužel rozměrově jiné. Ale kapalina netekla, tudíž jsem nechal původní.
Prachovka byla původní děravá, nová sedla v pohodě.
Jinak i zde na fóru je k dohledání, že by měla sedět sada na repasi od KTM (stejně jako pro BMW, tak i pro KTM dodává hydraulické ovládání Magura).
Kompletní sada s pistkem je asi za 1800,- - pistek ale nelze použít.
KTM 61002032000
Upravil ficus dne 23.09.2024 22:06
______________
R1150R 2004
Tato sada je právě do roku 2010, jedna gumička má menší vnitřní průměr a je silnější, Do BMWmotoparts jsem volal a týpek mi gumičky změřil, takže mám jistotu že jedna nepasuje. Ano průměr válce 13mm je stejný na všech modelech, ale liší se právě vnitří průměry manžet.
Upravil Novej dne 24.09.2024 13:25
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Zvláštní.
Na té 2008 to bylo zrovna tak, gumičku s menším vnitřním průměrem nejde nasadit.
Původní má mnohem větší malý průměr. Takový práce mi to dalo tu gumičku z pístku svléknout,abych v zápětí zjistil, že nová nesedí.
Nicméně, v tomto případě byl problém s "plovoucím" záběrem spojky a to se podařilo vyřešit právě touto výměnou gumičky, která je od páčky dále a má vliv na funkci vypínání spojky a tato rozměry odpovídala gumičce původní (tvarově se nepatrně lišila).
Tím, že ovládání spojky nesáklo, gumičku blíž k páčce jsem nechal vcelku s klidným svědomím původní. Co jiného taky, když nová rozměry nesedí.
Zda někdo měnil váleček za váleček novější, to bohužel netuším, motorku od nové nemáme.
Každopádně po této (byť ne úplně dokonalé) opravě spojka funguje zase jak má.
Asi bych to risknul a zkusil tu výše zmíněnou sadu - kupovat kvůli tomu celý váleček s páčkou je nesmysl.
Eventuálně zkusit poptat u prodávajícího, zda by prodali jen tu gumičku jednu y která sedí.
Upravil ficus dne 24.09.2024 14:14
______________
R1150R 2004
Můj problém je v tom, že pravděpodobně někdo dolil brzdovku místo minerálního oleje. Takže gumičky jsou zteřelé obě, při snaze je sundat praskli. Takže potřebuju obě. Nicméně jsem v kontaktu s firmou která tyto věci vyrábí a jsou schopni mi gumičky vyrobit. Ale proto, že je to zakázková výroba tak to bude drahé. Sada cca 1000kč. To by bylo v pohodě, kdyby minimální počet odběru nebyl 10 + 10 :-))
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Novej napsal:
Můj problém je v tom, že pravděpodobně někdo dolil brzdovku místo minerálního oleje. Takže gumičky jsou zteřelé obě, při snaze je sundat praskli. Takže potřebuju obě. Nicméně jsem v kontaktu s firmou která tyto věci vyrábí a jsou schopni mi gumičky vyrobit. Ale proto, že je to zakázková výroba tak to bude drahé. Sada cca 1000kč. To by bylo v pohodě, kdyby minimální počet odběru nebyl 10 + 10 :-))
Ahoj... Co udělat anketu, kdo by měl o 1 sadu zájem?
Já bych si jednu koupil. Na dovolené mi na mojí 2011 začala rosit pumpa.
Zdarr, Mel
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Dobrý nápad, nicméně už mi anketa do běžícího vlákna nejde přidat, nevadí. Kdyby měl někdo zájem ať napíše příspěvek, budu to hlídat a psát do hlavního.
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015