Ježíš marja.. Srry jako ale je to pořád do kola... Stačí si přečíst můj poslední příspěvek a z toho by to měl normální běloch vse pochopit... Aplikace umí skoro vse, záleží jaký máš obd adaptér.. Kup ten od nich třeba ten levnější a máš klid.
Upravil Bedabanjo dne 09.02.2022 10:05
No nevím, četl jsem tvé poslední příspěvky a že to umí aktivovat OBC na dvouvačce jsi nikde nepsal a nenašel jsem to nikde na netu.. Mám GS-911, takže to potřebuji jen na tuto konkrétní funkci..
Máš tam dvě věci.... To dlouhé kódování umí jen lepší OBD adaptery a jen některé číny.... Tak na to říkám že je lepší si koupit ten jejich co garantuje to dlouhé kódování...
Za druhé s motoscanem se dostaneš skoro všude, některé věci jdou jen povolit v nastavení.. Ale klasické kódování podle mě neuděláš.. Já třeba jen ze zkoušky chtěl povolit nakodovat ASC protože to tam z výroby není.. Vše jsem povolil, v různých sekcich.. Ale nejde to.. Pořád to hlásí chybu.. Tak jsem to zase vypl.. Ale říkám bylo to jen na zkoušku.... Co se týče palubního počítače bude záležet jaká je tam jednotka.. Dělali se různé verze (low - high) a podle toho ti možná půjde odemknout... To by asi spíš rekl Tonda nebo servisak... Každopádně s tím motoscanem se k tomu dostaneš..a je jedno jestli je to jedno, dvou Vacka nebo LC
Upravil Bedabanjo dne 09.02.2022 19:20
Bedabanjo napsal:
Máš tam dvě věci.... To dlouhé kódování
Co myslíš tím dlouhým kódováním? PS: je pravda že některé funkce diagnostiky nejsou podporovány ŘJ některých ročníků výroby a pozdější už ano. Dost informací se dá dovědět na jejich stránkách motoscan.de nebo jim poslat dotaz jsou vcelku komunikativní (pokud se teda nebudeš ptát kdy bude motoscan v češtině - Njn halt toho Heydricha nám čechům nemůžou zapomenout
Upravil kim dne 10.02.2022 06:35
To dlouhé kódování jsem právě vycetl nejde na netu a i myslím na stránkách motoscanu... Já tomu nějak moc nerozumím ale v jednoduchosti jde o to že ty klony OBD adaptéru mají jen nějaký jednoduchý cip ( tuším se psalo něco o 8 bitovem) a třeba na smazání servisního intervalu to stačí ale na změnu datumu, kódování jednotky atd uz ne, protože to nedokáže dlouho v kuse kódovat(přenášet informace o větší velikosti)... Tak nějak jsem to pochopil, když jsem měl činu tak jsem třeba neudelal kalibraci ESA, neuměl jsem změnit datum , někdy se to připojilo někdy ne, na LC se mi to nechytlo vůbec...s tím jejich co garantuji je to bez problémů.
To je právě ono.. Třeba ta aktivace ASC by měla být SW záležitost a jak říkáš, nefunguje to.. Zkusím teda napsat na podporu, jestli mi ohledně to BC něco řeknou.. Zkusil jsem progooglovat celej net s mnoha kombinacemi "OBD retrofit" "Board Computer upgrade" a vše směřuje na F800GS, kde jim to funguje..
Bohužel když jsem kupoval GS, tak jsem vyloženě BC chtěl.. V inzerátu to mělo GS napsané, na místě jsem viděl tlačítko INFO, ale **** jsem si to nevyzkoušel.. Pod tlačítkem INFO mám jen TPSM
Třeba je zajímavý, že doplnění ASC na DOHC má přímo objednací číslo BMW.. Ale OBC ne, ale tady to bude spíše kvůli chybějící díře na bloku motoru pro čidlo oleje..
To ASC je sice software, ale tou diagnostikou to jen povolit, dle infa co jsem slyšel to jde jen nějakýma kodama přímo z bmw . Prý se to nahrává online cca hodinu... Možná odpoví servisak.
Takže to vypadá, že sice lze ASC aktivovat v budíkách a centrální elektronice, ale přehrávájí SW v jednotce (pravděpodobně) motoru... Jinak mám rychlou odpověď od Motoscanu, aktivace palubního PC by neměl být problém.. Jde mi primárně o dojezd na nádrž, což budíky umí, ale až po rozsvícení hladového oka..
Jen doufám, že pokud se to povede, nebude to mít stejnou nelinearitu jako ukazatel nádrže.. Min a Max ukazuje správně, ale první půlka ukazatele je tak 2/3 dojezdu a pak to jde rychle dolů..
Takže už je hotovo a pokud by řešil někdo stejné problémy jako já, takže aktivovat palubní počítač na R1200GS DOHC přes motoscan jde...
Druhá věc je, že se mi nechtělo čekat na jejich OBD adaptér, tak jsem prohrábl dílnu a našel poctivější ELM 327 2.2 diagnostický adapter, Motoscan sice hlásí, že Long Coding není podporováno, ale funguje to bez problému. Nešlo to s tím nejlevnějším ELM ve verzi 1.5..
macman přiložený následující obrázek:
ZFE mám basic.. Podařilo se mi aktivovat měření teploty pneumatik, přepnout čas na 24h formát..
Nemám to vyzkoušeno v provozu, protože zrovna dělám velký servis, ale zatím to vypadá OK..
Nemám v menu zatím dojezd na nádrž, ale je možné že se to objeví až za jízdy.. (mám sundaný kryty ventilů, nemůžu zatím startovat)
Jinak tím, že je motoka původně bez počítače, tak nemám měření oleje a zatím čidlo vnější teploty.. Obě věci jdou vypnout, takže není žádná chybová hláška...
Takže jsem zase o kus dál... Nikde jsem nenašel popis položek v kódování, takže jsem prohlížel různá videa na Youtube, kde jsem koukal co mají aktivované ti, jež mají OBC ve standardu..
deaktivoval jsem RANGE IN RESERVE
aktivoval jsem OAT ENABLE
naskočil na budíkách dojezd na nádrž
zapojil jsem teplotní čidlo a na budíkách naskočila položka TEMP
Takže kromě měření oleje mám plnohodnotný palubní PC
Mám dotaz pro znalce této diagnostiky. Jaký adaptér bude funkční s GSA 2021? Je tento https://www.obd-2...oseadapter použitelný? Psal jsem na podporu, bohužel bez odpovědi.
Zdravym chcem poprosit o radu , mal som slabu bateriu v dialkovom ovladaci a zostala mi info na displeji motocykla o chybe vid obrazok.. kedze nie som zbehly v jazykoch nevedel by si mi niekto poradit postup ako tu spravu vymazat cez motoscan s displeja...kupil som si verziu profesional. dakujem s pozdravom Jano. Mam bmw 1250 GSA 2019..