Tak jsem absolvoval "olejservis" na razítko do servisky a na faktuře koukám, že do motoru šel Castrol GPS 10W40. Já na to, že to je asi špatně, měl by přece být GP 20W50 a do teď i byl ...
"Ale my postupujeme přesně podle BMW !" Chvilka štrachání v počítači a už na mě technik otáčí displej PC, na něm okénko z REPROM a fakt, je to tam! Podle mého VINu, celá řada R1200: mot. olej má být buď 10W40 a nebo nějaká syntetika 5Wužsinevzpomenukolik, ale o 20W50 ani zmínka. A ještě mi vytáhl DVD z mechaniky a byla to verze z března letošního roku. Je to tak
Nestěžuju si, jenom informuju
eskymáci lijí jiný než masajové. To číslo vyjadřuje použitelnost pro určité podmínky, teplotní.
Podstatná je API a podobná charakteristika.
Ano i mě do 12 v polsku lijí 10-40.
U ducati například měli u olejů i teplotní pásma a vizkozní specifikaci pro ně.
Někde se to řeší v tématu 12.
TAk jsem to našel http://www.bmwgs....ad_id=9633
Upravil Waltr dne 30.04.2011 06:45
Budeš holt muset příště zapojit svou hlavu.
Jestli jezdíš v zimě a budeš startovat v teplotách pod bodem mrazu a nebudeš jezdit ve vedru tak je vhodný 10W40.
Jestli chceš jezdit v pěkném počasí a dělat výlety za sluníčkem tak já doporučuji hustý olej pro co největší teploty čili 20W50 nebo max 15W50.
paja1 přiložený následující obrázek:
Tohle nemělo být téma s flame "jaký olej tam nalít a který je ten nejsprávnější"
S viskozitou mi je to jasné, tabulku už jsem viděl a budu asi víc jezdit na sever
Špatně jsem se vyžvejknul:
Kdo bude chtít při servisu klasiku 20W50, tak jedině na výslovné přání zákazníka, jinak dostáváme (všechny R1200xx bez ohledu na r.v.) 10W40 Castrol GPS. Tak mi bylo vysvětleno ...
Upravil alesk dne 30.04.2011 08:31
Oni asi před pár lety přejmenovali GPS 10w40 na Power1 10w40. Dával jsem ho do transalpa, určitě je to olej pro moto s mokrou spojkou, tedy zde se ty spojkové přísady nevyužijí.