Na Motorkáře chodím zřídka, vím že se tam o téhle navigaci dost píše, ale tohle jsem tam nenalezl. Má ji přítelkyně, já měl celý život Garminy a není mi jasných pár věcí:
- zadám cílový bod, jedu po trase a ještě před dosažením cíle ji chci navigaci zrušit. Jak?
- umí Z100 simulovanou navigaci po trase?
- přepnu-li mapu do režimu 3D, bude se mi okolní krajina i budovy zobrazovat také ve 3D?
- kvůli plánování doma - mohu se přesouvat po mapě i do jiných míst kde jsem a tam si mapu přepnout do 3D režimu a prohlížet si okolní krajinu?
Prozatím děkuji za odpovědi a vaše postřehy.
No mam Z100, a ked chces zrusit navigovanie tak je tam priamo na display tusim navigacia/ukoncit navigaciu a ono to skonci navigovanie a iba sa to posuva po obrazovke kde si. Ohladom 3D sa ukazuju domy a teren ale iba tie domy ktore su v mape nahrane a to plati tusim iba pre zapadnu europu aj to iba nejake mesta, nemyslim ze kazdy kopec tam bude. A simulovanu trasu to vie, ale ako vies to je zdlhave podla dlzky trasy, ale to ze uvidis plasticky celu trasu v 3D to necakaj, to 3D je zasa nieco co zacina a bude dlho trvat kym budu take mapy, sam asi chapes ako to funguje stroj ukazuje to co ma v databaze. Ale inak odporucam pomer cena/vykon je super. Vydrzi dazde ale iba v original aktivnom drziaku a nema rada polovybitu bateriu pri navygovani - vtedy ako som uz niekde pisal sa to prepina nabija/nenabija/nabija/nenabija asi v 2sek intervaloch do zblbnutia.
Mám dotaz k téhle navigaci. Má ji přítelkyně a budu ji dávat na 1150GS, kterou si koupila. Na bývalé motorce ji měla napájenou do klasické "cigaretové" zásuvky, chtěl bych to ale zapojit přímo na baterku. Existuje kabel, kde je na jednom konci USB2 nebo co to Becker má a na druhém konci přes pojistku jen dva dráty, popř. s očkama na baterku? Popř. jak to máte vyřešeno vy? Díky za tip!
Ahoj Ivane, bojim se ze tam bude potreba i neco vic, protoze usb ma specifikaci 5v a baterka 12 Pred X lety jsem to ale resil v aute a udelal jsem to tak, ze tu origo nabijecku na navigaci jsem rozebral, napajel tam dratky a ty pak napojil do autoveho rozvodu 12v k "zapalovaci". Na moto to pujde samozrejme stejne
Ted mam takovou tu dvouUSB vec z louise, luzusni zalezitost, nabijim mobil i navigaci a nemusim mit dve zasuvky
Díky za radu. Becker žádnou nabíječku nemá, resp. jen tu do cigareˇtáku a ta nějakblbne, v tuto chvíli nevím zda je chyba v konektoru USB, cigareˇtáku nebo nedejbože v USB konektoru v Beckeru. Předpokládám ale, že z cigareˇtáku tam jde 12V... Jaký kabel máš z Luise? Můžeš sem dát prosím odkaz? Děkuji.
ja mam tohle: http://www.louis.de/_2066f5a1d3c38029032cea0dc3bf056223/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10032977
proste tam das usb kabel, ktery pouziva to zarizeni (predpokladam minuUS a mas vystarano. Je to nepromokave a ma to ty usb dve, takze telefon a navigace se muzou napajet najednou. Pokud chces, tak 6.4 jedu do cr, muzu koupit a hodit do posty, nebo mozna se mi driv stavi na navstevu kamarat, ktery by to mohl taky poslat pak z CR, at nemusis platit nesmysl postovne z nemecka.
Díky za nabídku Rado, Ty máš navigaci Becker Crocodile? Nevím, sháním spíš jen samotný kabel, kde místo klasického USB konektoru budou jen očka přímo na baterku, resp. jestli to tak někdo má vyřešeno.
Ahoj, nene, nemam, ale jak koukam na obrazky *http://www.amazon.de/Becker-Traffic-Assist-Crocodile-Navigationssystem/dp/B001F58BKU), tak je to klasicke minuUSB na te navigaci. Tedy se da nabijet jakymkoli (kvalitnejsim samozrejme) USB>MinuUSB kabelem. Ten kabel je otazka asi 20-50 Kc. Ne/funkcnost konektoru na navigaci overis tak, ze ji proste propijis timhle kabelem k pocitaci, nebo k jakekoli nabijecce, ktera timto konektorem konci.
KAzdopadne, hledal jsem, ale konektor s ockama na baterku a miniUSB na konci proste neexistuje - alespon ja jsem nenasel. Jde o to ze baterka je 12V a usb ma specifikaci 5v, tedy je potreba nejaky "mezikus" ktery to konvertuje. U toho Beckera je to ta "nabijecka" ktera je do zasuvky na moto - ono vevnitr je nejaka elektronika ktera z 12 udela 5v.
Nevim jak jsi na tom s pajenim a "riskovanim", ale jak jsem psal vyse, da se to rozebrat a udelat tak aby vyvod byli dva kabely s ockama, pak nacpat do hezci krabicky a hodit nekde k baterce. Ja kdybych mel cas, tak bych se do takoveho neceho mozna pustil, ale prozatim mi vice sedi ta dvojzasuvka
Mimochodem ta navigace nevypada spatne - takova spis na silnicni motorku. Ja mam Garmina 62, nechtel jsem dotekove a celkem i lozim po horach, takze spis me zajimala turisticka a odolna, stary garmin parkrat letel celkem kus
Specifikum téhle navigace, aspoň co vím, je že se nabíjí pouze přiloženou nabíječkou do cigareťáku ale když vezmu miniUSB-USB kabel a připojím k počítači, nenabíjí se - v návodu na to upozornují s tím, že před připojením navigace k počítači musí být navigace nabitá. Nevím kolik kontaktů má ten miniUSB konektor a už vůbec nevím, které z nich slouží k nabíjení tohoto Beckera. Určitě to dám sousedovi, ten proměří originál nabíječku a když tak upravíme klasický levný USB kabel tím, že USB konektor ucvaknu, na příslušné dráty se dají očka a zapojí přes pojistku na baterku. Ale abych si ušetřil tohle bádání, zajímá mne zda už to má někdo vyzkoušené.
No je mozne ze pocitacovy usb port ji neda dostatek stavy, nebo ze ma softwarove upravene ze proste z pocitace nenabiji. Ja myslim, ze nejjednodussi je to zkusit prez treba takovou tu nabijecku co ma na druhem konci jen USB port a tam dat USB kabel. Rozdil je ten, ze tyhle nabijecky maji zapojeny jen dva konektory, zatim co USB port na pocitaci ma vsechny.
Ale jak jsem rikal - baterka 12v, USB 5v - tak aby sis tu navigaci nezniciil uplne
Ty mě úplně blbneš, doteď se to nabíjelo na motorce z cigareťáku co dává taky 12V a já chci jen vynechat cigaretový konektor jeko zbytečný mezičlánek...
Myslím že ten modul co se strká do té cigaretové zásuvky a do něj pak USB má elektroniku která si hlídá a reguluje napájecí proud navigace. Když jen ucvakneš ten usb kabel a na něj dáš očka tak dle mě by jsi mohl navi odpálit vyšším proudem než na který je stavěná.
Nemám sice tu navi co máš ty ale i tak mám u kabelu kterej se zapojuje napřímo Navi/Baterka váleček na kabelu ve kterém je opět elektronika co si hlídá a usměrňuje napětí.
Upravil LukyGs dne 07.03.2013 14:26
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Díky všem a po obdržení konkrétní nabídky přesně toho dílu, na který se ptám, jsem dospěl k názoru, že stejného výsledku docílím naletováním kabelů přímo na kontakty cigaretového konektoru, zabandážováním proti vlhkosti a umístěním pod nádrž do blízkosti baterky. Elektronika zůstane zachována, nabíjet to bude a zásuvku cigareťáku nebudu obsazovat permanentním napájením navigace ale zůstane volná pro nabíjení mobilu, komunikace apod. Jednoduché řešení, které by mne ale nenapadlo bez této diskuse, takže díky. Pokud v něm vidíte nějakou slabinu, sem s názorem než něco zničím...:-):-)
Ivane nic nerozebirej a neletuj, Becker dodaval k Z100 i drzak s napajenim primo na moto, jmenuje se to aktivni kolebka. Mam a funguje dobre. Zitra ti poslu kde se da sehnat, mela by vychazet cca kolem 800 penez.
Ivan napsal:
Díky všem a po obdržení konkrétní nabídky přesně toho dílu, na který se ptám, jsem dospěl k názoru, že stejného výsledku docílím naletováním kabelů přímo na kontakty cigaretového konektoru, zabandážováním proti vlhkosti a umístěním pod nádrž do blízkosti baterky. Elektronika zůstane zachována, nabíjet to bude a zásuvku cigareťáku nebudu obsazovat permanentním napájením navigace ale zůstane volná pro nabíjení mobilu, komunikace apod. Jednoduché řešení, které by mne ale nenapadlo bez této diskuse, takže díky. Pokud v něm vidíte nějakou slabinu, sem s názorem než něco zničím...:-):-)
A tím pájením na kontakty taky můžeš docílit toho, že se ti to odletuje uvnitř a nebo to může být dokonce tak "chytře" řešený, že odpálíš něco jiného. Pravděpodobnost je mizivá, ale znáš, to.....
Jinak ti to kluci popsali relativně dobře, akorát neodpálíš navigaci proudem, ale napětím, ale to už je celkem zbytečné vědět - efekt - odpálená navigace je stejnej. Prostě tyhle blbinky makaj na 5V stejnosměr a motorka na 14V stejnosměr (jsou tam napěťové špičky dle otáček, buzení a zátěže). Zařízení do aut a motorek jsou dělaný na 12-15V to navigace nedá bez nějakého filtru na potřebných 5V. Pokud se ti navigace nenabíjí při připojení do USB na PC je pravděpodobné, že se ti nebude ani nabíjet z "mobilní" USB nabíječky. Může tam být zase nějaká fíčura, co by blokovala jenom PC - musela by detekovat zbylé kontakty a blokovat nabíjení. Je to možné, neznám to zařízení. Ale pokud k nové či zánovní hračce nedodává výrobce nabíječku s USB výstupem, tak je pravděpodobné, že její USB je pouze komunikační.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Medik - no proto se tak ptám abych nic nezničil.
Zloun -díky. Aktivní držák sice nechci, protože ho přítelkyně měla a do terénu to nebylo ono, byˇt napájení bylo komfortní. Proto koupila duralový držák Touratech, kde se navigace nabíjí přes mini USB. Ale odkaz mi prosím pošli, díky!
Ještě dotaz - originál autonabíječka na Crocodile nefunguje ale vyzkoušel jsem u známého jinou na nějaké HTC, měla parametry 5V/1,2A. Zjistil jsem ale, že se dělají s výstupními proudy od 1A až přes 2A. Mohu něco pokazit menším nebo naopak vyšším výstupním proudem?
A ještě jedna věc - ty autonabíječky se dělají hlavně se spirálovým kabelem, já chci jednoduchý rovný. S těmi se běžně dělají USB autonabíječky, kde v cigareťáku je strčený normální USB kabel s mini USB na druhém konci. Předpokládám, že tato varianta je funkčně rovnocenná nabíječce, kde kabel je v cigareťáku napevno, ale raději si to chci nechat potvrdit.
Díky.