Ahoj,
jak to tak vypadá, skončím také u GS. Do teď jsem cestoval na Hondě XL600LM a na dálky to prostě není ono. Uvažval jsem o SuperTénéré, ale pak jsem narazil na R1100GS a bylo vymalováno. Během příštího roku ji hodlám pořídit, chtěl bych se zeptat, jaké ročníky byste mi doporučili.....vím jen že je asi lepší vzít verzi s plechovou nádrží, ale jinak se v ročnících a změnách během výroby nevyznám. A kolik je tak strop se stavem kilometrů u těchto motorek? U japonskejch jednoválcovejch endur když mělo přes 30tis. jsem se vždycky držel na pozoru.
U toho roku výroby asi platí že čím mladší motorka, tím lepší. Možná se poohlédni i po 1150. Výroba kolem roku 2002. Ale to je věc osobního názoru a někdo jiný nemusí souhlasit. Kilometry. Znám majitele GS co mají 200 tis km a žádnou závadu. 30 tis ještě není ani zajeté GS.
U GS je spíš nezvyklé, když mají najeto pod 30tis....:-))
Jinak než na kilometry bych se díval na stav motorky...km nejsou v tomto případě to, co by mělo člověka odradit....
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Hlavne si rozmysli, kolik za ni chces dat, vezmi v uvahu jeji vybavu (dovybaveni a naklad na nej), jestli chces lestenku nebo jezdit spis off apod. Za me doporucuju 1150GS, jednosvicku bez integralnich brzd. Jinak km by nemely byt problem, starsi motorku s malo km nenajdes a kdyz jo, bude asi stocena - GS si vetsinou kupujou lidi, co jezdi hodne.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
Tak chci jí hlavně na silnici, a R1100Gs taky proto, že na slušnou 1150 si z brigád asi nevydělam. U 1100GS bych viděl strop kolem 100-110tis. Víc za rok do kupy nedam. Takže co tady čtu, lepší 1100GS z roku 1997 s 80.000km než 1994 s 50.000km?
Je mi jasný, že 1150 je už o něčem jiném, má šestku apod., ale znovu řikam - budu přesedat z XL600LM z roku 1986 :-) Při cestování jezdim na pohodu, teď jsem byl v Itálii a dosažená maximálka dle navigace byla 128 km/h, takže myslim, že absenci šestky překousnu, a dál se mi 1100 trochu víc líbí
A co jsem tak projížděl inzeráty, asi jí dovezu z Německa, tady je z 1100 docela malej výběr.
Upravil xtmotoman dne 14.09.2011 10:26
[quote]xtmotoman napsal:
Je mi jasný, že 1150 je už o něčem jiném, má šestku apod., [quote]
1150 je skoro to samy ale minimalne o 30tis drazsi. v necem bych rekl ze i horsi. pravda je ze nema sestku ale tu tam das stejne skoro jen na dalnici. nejmensi rychlost je na sestku tak 110 aby byla v tahu, mozna trochu min. ja treba takhle rychle moc nejezdim.
Muj názor je ten,že 11náctka je lepší,bytelnější a i trošku hezčí.Jede jak z praku a nemusíš pořád řadit,na 1150 máš sice šestku,ale když pojedeš na couračku tak se uřadíš.
Podobný dilema jsem řešil před 2 mesíci. Nakonec jsme s kámošem oba volili 1150GS. Mám rv2000, kámoš 2002. Já měl štěstí i na ABS, dokonce z česka za 114tis, kámoš si ji dovezl z Německa za cca 90tis. plus nějaký malý úpravy. Brali jsme 1150 spíš proto, že už je to přeci jen novější stroj, nikdo by neřekl že je to 10 let stará mašina. Souhlasím že 1100 je taky krásná, ale dneska už si nedovedu představit tahat 5. kvalt do těch vyšších rychlostí, navíc na tu 6 je to úplně jiná motorka než na předešlých 5-ti kvaltech. Je to fakt dálkový převod. Kilometry nerozhodují, pokud motor, převodovka akardan šlapou tak jak mají. Co jsem slyšel od kámoše s 1100, tak když se o ni hezky staráš najede i před 500 tis. A to nedokáže ani ledajaký auto...takže chybu neuděláš ani s jednou.
Hoši s tou glorifikovanou šestkou na 1150 GS, už se z vás picnu. To jsou jenom mýty a legendy, co se pořád opakujou - teda pokud skutečně nemáte v převodovce (volitelnou) ekonomickou šestku (na FIDu 1-2-3-4-5-E), tam je ta šestka opravdu o něco delší.
Spíš mi to ale připadá, jako že každá liška chválí svůj ocas a zbožná přání že jsou otcem myšlenek...
Přece to není tak, že k původní 5 stupňové převodovce u 1100 GS přidali u 1150 GS jenom další stupeň a vzniknul rychloběh pro dálnici.
Nevím sice, na čem jezdíte vy (na jakých 1150 GS), ale ta standardní šestka u 1150 GS víceméně odpovídá pětce u 1100 GS.
V podstatě je to tak, že 5 stupňová převodovka u 1100 GS má trochu větší rozestupy převodových poměrů než je tomu u 6 stupňové převodovky u 1150 GS. Což v případě pružného motoru u boGSera není žádný handicap, ale naopak výhoda (alespoň pro mne ano) - v běžném provozu netřeba tolik řadit (jak na okruhu nebu u dieselu), protože motor to všechno krásně pobere.
A s trochou nadsázky tvrdím, že dokonce i hypotetická 4 stupňová převodovka by za normální jízdy (dle předpisů) posloužila u Báwa prakticky stejně dobře jako 5ti nebo 6ti stupňová. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
xtmotoman napsal:
Tak chci jí hlavně na silnici, a R1100Gs taky proto, že na slušnou 1150 si z brigád asi nevydělam. U 1100GS bych viděl strop kolem 100-110tis. Víc za rok do kupy nedam. Takže co tady čtu, lepší 1100GS z roku 1997 s 80.000km než 1994 s 50.000km?
U té 1100 GS jsou nejlepší poslední ročníky 1998 a doběh výroby v roce 1999.
Byly tam totiž postupem doby (od roku tuším 1993) vychytávány různé mouchy a mušky, nejenom provedena ta již zmi'novaná náhrada občas prosakující plastové nádrže za plechovou, ale mj. např. také vylepšena i převodovka. Některé kusy u modelů do tuším roku výroby 1997 měly problémy po cca 50-70 tisíc km, ale u motorek s vyšším nájezdem, u kterých se to do té doby neprojevilo, by se to už ani dál projevit nemělo.
V každém případě se při zjištění roku výroby orentuj dle VIN a ne dle toho, co je napsáno v českém TP nebo dokonce jenom podle toho, co Ti řekne prodávající.
Vyplivne Ti to pár údajů, mj. i měsíc a rok výroby motocyklu.
To si zkontroluj s číslem motoru (vyraženo vpravo dole) - mělo by to časově korespondovat (motor by měl být stejně starý nebo mírně starší).
Struktura výrobního čísla motoru BMW:
výrobní číslo 112EB 4598 6299 (např.)
11 -> celkový objem válců motoru zhruba 1100 ccm
2 -> dvouválcový motor
EB -> reference na "Federal Emission"
45 -> motor byl vyroben ve 45. týdnu daného roku (od 2. do 8. listopadu 1998)
98 -> motor byl vyroben v roce 1998
6299 -> od začátku roku 1998 byl tento motor vyroben jako 6299. kus tohoto typu
_____
Dále se mrkni na datum vyražené na katalyzátoru - měl by tam být rok a měsíc (2x dvě cifry oddělené mezerou).
A ještě si zkontroluj DOTy na ráfcích - tam je zase datum ve formě měsíc a rok (2x dvě cifry oddělené tečkou).
Pokud nebylo nic měněno (např. bouračka), mělo by toto všechno být v souladu s dobou výroby motocyklu jako celku.
Snad Ti to pomůže __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Takže beru 11cku a poslední kusy Ideálně tu červeno-bílou kombinaci, ta je totiž úplně ...
Rádo se stalo a vítej mezi námi!
S tím nadšením ve výběrové a přednákupní fázi Tě chápu, spousta tady z nás se na to určitě ještě pamatuje u sebe taky...
S tou barvou - třeba já bych sebelepší barevnou kombinaci nevyměnil za jakýkoliv významnější ústupek ve spolehlivosti a kvalitě kupované motorky, ale to už je individuální podle vkusu každého soudruha __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Takže beru 11cku a poslední kusy Ideálně tu červeno-bílou kombinaci, ta je totiž úplně ...
Rádo se stalo a vítej mezi námi!
S tím nadšením ve výběrové a přednákupní fázi Tě chápu, spousta tady z nás se na to určitě ještě pamatuje u sebe taky...
S tou barvou - třeba já bych sebelepší barevnou kombinaci nevyměnil za jakýkoliv významnější ústupek ve spolehlivosti a kvalitě kupované motorky, ale to už je individuální podle vkusu každého soudruha
To je tak, že jsem projel mobile a našel v mým cenovým rozpětí hned 3 takhle barevný, a jedna má 48.000 a je se serviskou mít možnost, jedu pro ní hned...uvidím přiští rok, jaká bude nabídka, myslim že o tyhle motorky je pořád velkej zájem a nabídky se budou měnit tejden od tejdne.....teď musim plnit prasátko
Takže beru 11cku a poslední kusy Ideálně tu červeno-bílou kombinaci, ta je totiž úplně ...
Rádo se stalo a vítej mezi námi!
S tím nadšením ve výběrové a přednákupní fázi Tě chápu, spousta tady z nás se na to určitě ještě pamatuje u sebe taky...
S tou barvou - třeba já bych sebelepší barevnou kombinaci nevyměnil za jakýkoliv významnější ústupek ve spolehlivosti a kvalitě kupované motorky, ale to už je individuální podle vkusu každého soudruha
To je tak, že jsem projel mobile a našel v mým cenovým rozpětí hned 3 takhle barevný, a jedna má 48.000 a je se serviskou mít možnost, jedu pro ní hned...uvidím přiští rok, jaká bude nabídka, myslim že o tyhle motorky je pořád velkej zájem a nabídky se budou měnit tejden od tejdne.....teď musim plnit prasátko
Jasně, tak to chodí.
Ale rok je dlouhá době v životě člověka, a co se dneska jeví jako pevné rozhodnutí a jednoznačná volba, může se časem dost podstatně změnit.
Tak Ti držím(e) palce, ať Ti to dobře dopadne - ať už se za tím "dobře" bude nakonec skrývat cokoliv __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Co se tyce te (ne)kvality prevodovky. Mam r. 1995. Pri bezne jizde (vyssi otacky) je razeni vsech stupnu a to jak nahoru, tak dolu OK. Pouze v nizsich otackach (zpravidla pri dojizdeni ke krizovatce) musim pri podrazovani na trojku dost znatelne prislapnout, abych ji tam dostal. Kdyz na pedal fest pritlacim, tak tam zapadne a to docela presne. Proste to cvakne a je tam. Zpocatku, nez jsem si na to zvykl, jsem se toho az lekl. Mam se obavat nejake extra zavady nebo se s tim mam jen smirit? V pripade, za dam trochu meziplynu k zvyseni otacek, tak tam jde lepe. U ostatnich kvaltu problem neni a oproti memu predchozimu Dakaru mi prijde razeni jaksi presnejsi, pohodovejsi. Moto a zrejme i prevodovka ma cca 95tis. km
Upravil spea - ToM dne 14.09.2011 14:30
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Převody převody, u 1100 celkem tři možnosti.
Modely M93, M94 a M97.
Rozdíly nepatrné a na funkci bych řekl žádnej vliv nemají.
M93-použito u původních RS, vstupní převod 1,59 1ka 2,53 a 5ka 0,829
M94-vstupní převod 1,8, 1ka 2,313 a 5ka 0,806, gumový kroužky mezi kolama pro snížení hluku při řazení (tišší ale hůř řadí) na konci výroby zapouzdřený ložiska místo kuželovejch na vstupní hřídeli (opravná výměnná sada, originály už neexistujou)
M97- převodově M94, použitý všechny zapouzdřený ložiska, oproti M93aM94 výměna válečkovýho ložiska předlohový hřídele za kuličkový, slabší pružina na mírně modifikovaný vstupní hřídeli, bez gumiček mezi kolama.
Problémy starších převodovek způsobovala ponejvíc právě vstupní hřídel, zbytek je v podstatě stejnej, M97 je stavebně nejjednodušší- při skládání se nemusí vyměřovat a vypodkládat dýlka předlohový hřídele, jen vstupní a výstupní.
Všechny tři modely jde navzájem měnit jako celky (zvenku stavebně stejný), jen u zástavby M93 do novějších biků je třeba počítat vlivem jinýho zpřevodování s prodloužením převodovejch stupňů, tudíž s adekvátní úpravou "kardanový sady" za "kratší", ale měla nejpomalejší jedničku ze všech, což bylo dobrý.
Upravil Tomassino dne 17.09.2011 21:09
I já jsem se nakazil a okamžitě zrealizoval, 1150 GS rv 2000 ABS, vyhřívané hefty, 42000km najeto a doloženo vcelku věrohodně. Velmi slušný stav. Tak uvidím, hrošík se zatím projevuje příjemně.