začalo o sobě dávat vědět v necelých 70 tis.km, půjde rychle fuč, nebo s tím může ještě jezdit nějakou dobu ? Za studena je hlučnější víc než za tepla.
všude dobře.....doma GSA
"Spojkové ložisko" jako takové je u GS (i v jiných R a K modelech se suchou spojkou) zalisované v pístku spojkového válečku - ale to když se vys.ere, tak spíš "kvičí", ale nerachotí. Tobě pravděpodobně odešlo ložisko na vstupní hřídeli převodovky. Za jak dlouho se vysype úplně, ti asi nikdo neřekne. Když je potom hřídel už volnější, tak se taky přihlásí gufera - začnou pouštět, což znamená na jedné straně zamaštěnou lamelu a na druhé straně převodovky spojkový váleček, jehož těsnění nemá moc rádo převodový olej.
Jo, tak jestli to hučí, ty vymáčkneš spoju a je "klid", tak to bude na 100% ložisko na vstupní hřídeli převodovky. Tzn, rozborka převodovky.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tak přesně tohle jsem řešil loni, ono to není „hučení“ spíš řachtání-klepání…
Při zmáčknuté spojce to zmizí že?! Tak to bude na sto péro jak tu psal TONDA ložisko na vstupní hřídeli převodovky.
Já s tím jezdil asi 3 tis km bo mi bylo mechanikem řečeno,ať to sleduju a jak to bude horší a horší tak se to bude muset vyměnit. Když to rozdělal tak mi řekl, že to bylo tak za 5 minut 12, prej těsně před rozsypáním. Když byl v tom, tak udělal i ložiska a simeringy v převodovce a samože zkouknul v jakém stavu je spojka. Prej dobrý, to sem měl najeto cca 75 tis km.
Cena materiálu cca 3 tis když počítám i novej olej do převodovky a kardanu. Ložiska tam dal ty samé co tam byli, tuším FAG, gufera doporučil origo BMW, stejně jedno propouštělo, takže zas rozdělat a dát nové, pak už to bylo OK. Bohužel za prácu to bude „ranec“ bo se musí rozpůlit motorka…
s prací se nedá nic dělat, buď se na motorku budu jen na dlouhá léta dívat, nebo to hold nechám udělat...jen přemýšlím, zda nevyměnit rovnou spojkovou lamelu, když už to bude rozpůlený ??? Asi nějdůležitější krok bude vybrat si dobrou opravnu....jednou jsem půjčil bývalé GS do PONCAopravny a ze známosti jsem zaplatil hodin, jak za opravu Orloje , takže už dlouho vím, že na Zdibsko ani s Babettou
Upravil pepanek1150 dne 26.10.2011 11:46
všude dobře.....doma GSA
... mě taky občas "kvičí - chrastí" asi spojkové ložisko ... ale dělá to když zmáčknu spojku, jakmile ji pustím, tak to přestane ... dělá to jen někdy ... tak to asi bude načatý to ložisko ve spojkovém válečku co ? budu to sledovat jestli se to bude horšit ... počítám, že jestli se to bude horšit, že to bude chrastit častěji a hlasitěji, že ?
... jak je nákladná výměna ? musí se "půlit" motka nebo to jde nějak jednodušeji ?
díkes
(ch)stepan
pepanek1150 napsal:
Díky za info...hučí to lehce a pokud vymáčknu spojku, tak tom přestane. Vyhledám tedy raději GSA doctora
..doporučuju léčení moc neodkládat...když už je slyšet..stačí nějaké větší namáhání a pak není daleko k zadření...a to pak může být o dost dražší..:-(
plynu není nikdy dost.. servis motocyklů BMW
chstepan napsal:
... mě taky občas "kvičí - chrastí" asi spojkové ložisko ... ale dělá to když zmáčknu spojku, jakmile ji pustím, tak to přestane ... dělá to jen někdy ... tak to asi bude načatý to ložisko ve spojkovém válečku co ? budu to sledovat jestli se to bude horšit ... počítám, že jestli se to bude horšit, že to bude chrastit častěji a hlasitěji, že ?
... jak je nákladná výměna ? musí se "půlit" motka nebo to jde nějak jednodušeji ?
díkes
(ch)stepan
Jo, tohle "kvičení" při vymáčklé spojce dělá ložisko ve spojkovém válečku - motorka se půlit nemusí. Je potřeba pár věcí odstrojit a přizvednout o kousek podsedlový rám, demontovat propojovací trubku pro držáky stupaček a podsedláku a vyměnit váleček. Častokrát při této závadě dojde i ke zničení vypínací tyčky spojky - ložisko se na ni "připeče".
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...