Vím, že už tady je plexi probírané mnohokrát a skoro všechny témata jsem si pročetl, ale málo kdy je uvedena i výška jezdce. Takže se ptám, najde se někdo s podobnou výškou ( 2m ), kdo poradí, jestli stačí jen přídavný spoiler, nebo musím měnit celé plexi( MRA varioscreen či Desierto ) a s čím byl kdo nakonec spokojený, popřípadě po jakých úpravách. Díky Jerry
Jerry GS napsal:
Vím, že už tady je plexi probírané mnohokrát a skoro všechny témata jsem si pročetl, ale málo kdy je uvedena i výška jezdce. Takže se ptám, najde se někdo s podobnou výškou ( 2m ), kdo poradí, jestli stačí jen přídavný spoiler, nebo musím měnit celé plexi( MRA varioscreen či Desierto ) a s čím byl kdo nakonec spokojený, popřípadě po jakých úpravách. Díky Jerry
No asi takhle,na 1100ctce jsem vyměnil origo plexi za Wundwrlich a bylo to na nic.A řídítka narážely do plexi.Po cca1500km jsem raději namontoval zpět origo a zvykl jsem siNa R100GSPD jsem vyměnil origo za vyšší Ermax.moc to nepomohlo,ale protoze jsem zároveň vzledem ke své výšce namontoval zvýšení řidítek tak mi ještě řidítka narážely do plexi.Pak jsem vyměnil Ermax za Parabellum Touring.Řidítka mi narážely pořád stejně ale účinnost proti větru byla maximální.Jenže kyž fučel vítr z boku nebo zezadu tak to plexi bylo jako plachta na surfu.Dálnice mi byly úzké...Nakonec jsem Dakara přestavěl na enduro bez plexi a jezdím.....Takže je otázkou jestli má nějaký smysl se ochranou proti větru zabývat.Podotýkám že měřím jen 194 cm.A nebo jestli nemá nekonec pravdu kolegyně z práce když říkává:skůtr to je něco....
Experimentoval jsem hodně na 11GS. Dal jsem na origo nádstavec, pak koupil MRA vario a na něj dal taky nádstavec. Trochu to pomohlo od turbulenci ale stejně vozím špunty do uší.
Otázka je čeho chceš docílit. Jestli ochrany před větrem nebo snížení hluku.
Splněný sen moje 1100GS
Kamarád měří tuším 196 nebo 198 a jezdil 1150GSA a řešením byl "tobinátor". Tuším to dneska prodává Wunderlich a nebo se to dá možná sehnat od výrobce v Anglii. Takový packy na kterých změníš úhel plexi a zvedneš ho. Totální řešení, naprosto funkční.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Kamarád měří tuším 196 nebo 198 a jezdil 1150GSA a řešením byl "tobinátor". Tuším to dneska prodává Wunderlich a nebo se to dá možná sehnat od výrobce v Anglii. Takový packy na kterých změníš úhel plexi a zvedneš ho. Totální řešení, naprosto funkční.
+1
tobinatorem bych taky zacal... dela to Wunderlich.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tobinator je ok, ale ta hruzostrasna cena?? Zkousel jsem to dat znamemu co dela na laseru a o moc lepsi by to cenove nebylo :-(
BMW1200LC GS ADVENTURE
EX>>AJPPR7
EX>>KTM1190ADV
EX>>KTM990 Adventure
EX>>BMW1150 GS Adventure
Motif: jo, cenu nekomentuju, měl jsem to na motorce taky a platil ještě tu vyšší anglickou cenu. Ale funguje to. Kluci z Blue Rangers to zkoušeli napodobit a moc to nešlo, ty boční držáky jsou frézované do oblouku a cena byla nižší o stokoruny a ještě to bylo jen v barvě hliníku bez povrchové úpravy.
Tady je historické dokumentační foto, kde je to pěkně vidět...
Na téhle fotce je to pěkně vidět - motorka vlevo má sériové uchycení a zvětšené plexi (výrobce nevím), obě motorky vpravo mají tobinátory. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Pánové díky moc za odpovědi, zkusím tedy začít tím tobinatorem. Doufám, že u něj i skončím a budu spokojen, přeci jen nejlevnější záležitost to není ;-).
Tobinátor je ok, ale stejně jsem to musel výrazně ladit, ubrousit kus origo držáků a nakonec i plexi, aby šlo zase i dost naklopit. Pokud to totiž v tý ploše jen zvedneš, napřímíš, tak Ti to vytluče mozek z hlavy.
Další alternativou je potom sundat plexi uplně.
Cokoli mezi, co jsem zkoušel je prostě děsivě turbulentní...
Ahoj, měřím lehce přes 1,8 řešil jsem to tak, že jsem u originál plexi 1150 GSA vybrousil zadní díru o cca 1,5 cm dolů, ohřál horkovzdušnou pistolí spodek plexiskla a trochu ho narovnal, původní díru zalepil epoxidem. Vršek plexi se mi posunul o cca 8 cm vpřed a už mi fouká nad blembák. (odhaduju že by to ještě cca 1 cm vybrousit šlo)
Já mám jen průměrných 192cm (ráno) a taky se mi nechtělo utrácet peníze za nějaké zvýšení nebo nastavení výšky plexi. Jelikož to moje už má pár šrámů, vyvrtal jsem nové otvory na zadní šrouby (ty směrem k řídítkům) o cca 2cm níž, plexi normálně našrouboval bez dalších úprav, bez nahřátí apod. Původní díry tam zůstaly, ale plexi je teď výrazně zvednuté, tedy víc kolmo a když sedím zpříma, vidím přes jeho horní okraj pár metrů před sebe. Celkově je to o hodně lepší, i když na hluk to moc vliv nemá. Při rychlejší jízdě je lepší se mírně předklonit, aby šel vítr přes plexi a helmu dozadu. Osobně mě víc rozčilují nápory větru kolem plexi ze stran, do ramen. Ale to by muselo být plexi o něco širší, nebo doplněné o nástavce (vídám často na GS1200). Samozřejmě boční vítr je průšvih a čím vyšší a větší plégo, tím hůř.
Jerry - myslím že budeš s tobinatorem spokojen, měl jsem ho, má tak širokou škálu plynulého nastavení ve velkém rozsahu a všech možných směrech (kromě do stran:-)), že si neumím představit že by se vhodná poloha nenašla. Navíc mám i boční plexispoilery ve stylu těch na 1200GSA od zdejšího člena, taky to trochu pomohlo. Tobinator není nejlevnější ale peněz jsem určitě nelitoval...
Ja u 1100gs uvazuju o tom,ze orig.plexi asi o 10 cm snizim.Vadi mi hlavne hlucnost.Kdyz se prikrcim,tak je to lepsi,ale kdyz se postavim,tak taky.A na dvouventilu bez plexi je to co se tyce hluku podstatne lepsi nez na 1100gs s origo plexi.Jenom netusim,jake to s tim snizenym plexi bude pri rychlostech kolem 140 km/h.Ale do 120km/h vim urcite ,ze je to bez plexi lepsi nez se spatnym plexi.
souhlasím s Vevisem, já měřím taky 192-195 cm a mám na GSA problémy s plexi, měl jsem Wunderlich Tourer, teď mám ohromný plexi, který kryje ramena a celý tělo a je zvednutý i než ten Tourer, ale pořád to nestačí, potřeboval bych buď přidat aspoň 4 cm, naerektovat ho anebo ho vyhodit, což bude asi cesta kterou se dám, prostě to plexi vyhodím a buď tam dám nějaký malinký anebo žádný. Bude po hluku, po mouchách na plexi na helmě akorát budu víc mokrej když bude pršet
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
vevis: a co třeba mra varioscreen? já mám taky 192 a celkem o tom na 1100gs přemejšlím, mám se na to vykvajznout? Hledám nějakou variantu kde mi při občasnejch dálničních přesunech nebude mít tendenci uletět hlava ~ R1100GS ~
ještě bych teda doplnil že znát je i výška sedla (snížený x nesnížený) ale hlavní není kolik člověk měří, ale jak má dlouhý tělo. Já třeba kupoval sedlo od pána co byl menší než já ale dosah na zem líp páč měl delší nohy
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Mě nešlo o hluk ale o to, že se sériovým plexi mi lítaly mouchy přímo do helmy. Ofukovalo to horní polovinu helmy. S tobinátorem 100% vyřešeno.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
MOTIF napsal:
Tobinator je ok, ale ta hruzostrasna cena?? Zkousel jsem to dat znamemu co dela na laseru a o moc lepsi by to cenove nebylo :-(
proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite pujcil jsem si origo tobinator od kamose,koupil kus duralu a dal soustružníkovi, ktery mi to za 400 obrobil na freze naprosto perfektne. zadny zaobleni tam neni, ty plochy k sobe rovnobezne dosedaji a funguje super, samy lasery a ho...