Teplá zima a rychlý nástup jara přeje všem motorkářům. Nejenom že mohou téměř každodenně prohánět své stroje, ale dobré počasí se odrazilo i na rekordních prodejích nových strojů. Letošní první čtvrtletí se tak dá nazvat zlatými časy prodejců.
Za první čtyři měsíce se u nás prodalo 6 704 nových motocyklů, což je o neskutečných 40 procent více, než ve stejném období loňského roku. Navíc k tomuto číslu je třeba připočítat 6 375 ojetých motocyklů, které k nám byly dovezeny.
Nejúspěšnější značkou se stala Yamaha, která prodala 764 strojů. Za ní následuje Honda s 661 prodanými a Suzuki se 498 prodanými motocykly. Česká Jawa pak prodala 51 motorek.
Tak by mě zajímalo, kolik se prodalo baworáků a možná, kolik se jich přihlásilo z dovozu. Přijde mě, že dříve to byl samý japonec, ale teď už je v Česku hlavně přeGéSováno . Nebo se mi to jen zdá a dívám se jen po baworácích
Je to tak. Když si vezmeš tak 3 - 4 roky zpátky, tak jsi sotva kdy potkal BMW a ted sotva kdy potkáš něco jiného jak BMW.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Souhlasím. Jen taky nevím, jestli to není taky tím, že si jich už mnohem víc všímám. Teda... že si už nevšímám ničeho jiného
Cituji jednoho majitele GSX1400: "GSX je podle mého názoru jasný cestovní naháč. Je to jedna z alternativ pro cestovatele, kteří nemusí kapotované motorky, masové motorky jako je BMW GS kterou má dnes každá socka a příšernosti jako goldwing ."
Ale je mi mezi vámi sockami mooooc dobře
Nevadí mi žít v mužském světě, pokud v něm mohu být ženou.
Já jsem taky rád socka, hlavně když mám GS. 1150 mě učarovala při prvním pohledu na fotky, když vyběhla. Od tý doby jsem po ní toužil. A tak ji mám a měnit nebudu. Už to má dnes kde kdo, ale zas bude doba kdy já ji mít budu a ostatní už něco jiného. Takže, já si počkám....
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Mě taky už moc líbila GS 1100, ale myslel jsem, že na ni nikdy mít nebudu. Samozřejmě designově byla 1150 hezčí a měla vychytané nějaké mouchy.
Když si ale vezmeš kolik motor při rozumném zacházení a údržbě vydrží, tak proč měnit. Ono je to trochu jako u chopru (berte to s rezervou). Designově nijak GSa nestárnou narozdíl od supersportů, motor skoro na doživotí a doveze tě na konec světa, tak co si vlastně víc přát.
Přiznám se, že mně se GS nikdy nelíbilo, ani když už rok stálo v garáži vedle mého původního nádherného XJR.
Mně si Zobča vlastně ze dne na den získal tím, co umí, jak je pohodlný, kam všude se na něm dostanu a co mi nabízí za komfort. Postupem času se mi začalo líbit 1150 a úplně nejvíc slintám u 1150 Adventure.
S mým boGSerem už jsme téměr jedno tělo a jedna duše, je to můj miláček a třetí nejdůležitější člen rodiny, ale vzhledově se mi nebude líbit nikdy
Ošklivej, ale nejlepší
Nevadí mi žít v mužském světě, pokud v něm mohu být ženou.
Teda ja jsem si musel na GS docela dlouho zvykat... laska na prvni pohled to rozhodne nebyla, ale co jsem mel delat :-) GSX1200 bylo na cestovani i litani dobry, ale kdyz se clovek vyvali, tak zjsiti, ze by snesl i neco co ma i jine prednosti nez rychlost )
BMW R1150GS MY02
JohnyT napsal:
Teda ja jsem si musel na GS docela dlouho zvykat... laska na prvni pohled to rozhodne nebyla, ale co jsem mel delat :-) GSX1200 bylo na cestovani i litani dobry, ale kdyz se clovek vyvali, tak zjsiti, ze by snesl i neco co ma i jine prednosti nez rychlost )
A teď? Lituješ? Můžeš trochu srovnat nesrovnatelné, GSo a GSX?
Draco napsal:
A teď? Lituješ? Můžeš trochu srovnat nesrovnatelné, GSo a GSX?
I když tato otázka nebyla na mně, dovolím si odpovědět.
Můžu srovnat Yamahu XJR 1300SP (najeto cca 35tis Km) a GS 1100 (najeto cca 30tis km).
První co mně zarazilo, bylo pocit strašné autobusoidnosti. Na naháči vidíš všude kolem sebe, koukáš si skorem na přední kolo a nemáš kolem sebe nic... Tady? Za plexi nejsem vidět, takže to vypadá jak první géeso na dálkové ovládání, všude kolem mně motor a když stojím v křižovatce, tak palubka už je za ní .
Ačkoli jsou na tom tyhle dvě motorky váhově hodně podobně, GSo mi přišlo neohrabané a těžké při pomalé manipulaci.
Druhý šok bylo řazení. Byla jsem zvyklá, že Sarronek pobral na pětku 90% , na čtverku zbývajících 10% a tři nižší rychosti jsem potřebovala jen když jsem se rozjížděla . GSo? V zatáčkách řadit až na dva není nic neobvyklého a ve vesnici řadit na čtyři je prostě nutnost. Prostě jsem byla pár tisíc KM navrčená, že musím neustále řadit a že to jsem od obsahu 1100 teda nečekala
Na druhou stranu.. .vzít na XJR v zatáčce za brzdu znamenalo buď přistát v protější příkopě nebo už mít cvik a vší silou motorku rvát do původní stopy. GSo? víte sami.... Jako by vám říkalo: máš kliku, že máš mně ,já ty tvoje přestřelený zatáčky zvládám levou zadní
To stejný kroucení. XJR se kroutilo jak užovka v každé zatáčce. GSo? Na něm se kroutím akorát já, když se mi chce čůrat
Projet se s XJRem po silnici třetí třídy znamenalo jet padesát a trpět. Jakmile člověk vjel ve vyšší rychlosti na hrbol a nedej bože v zatáčce, motorka se rozhodila, rozvlnila a stala se téměř neřiditelnou. GSo? Ať dělám co dělám, ta hora železa pořád drží svoji stopu
Než člověk vůbec vyjel z garáže, musel hadříkem přepucnout celou motorku, protože tahle motorka prostě naleštěná být MUSÍ . Musel zkontrolovat jestli má namazaný a dotažený řetěz a musel pár minut čekat, než se motor zahřeje na jízdyschopnou teplotu...
GSo? Když je relativně čisté tak jsem celá nesvá a něco jako řetěz fakt neřeším... Nevím jak vy, ale já na řětěz dlabu A zahřívání? Než zavřu vrata garáže....
Dva takové největší plusy u XJR oproti mému (opravdu jen mému) GS, co se techniky týče:
- hydraulická spojka
- brzdy z R1
Omlouvám se za tenhle román, ale samotnou mně zajímalo, na co všechno si vzpomenu.....
A na závěr: I kdyby mi nutili XJRo celé ze zlata, nevrátím se. Z GSa už neslezu
Nevadí mi žít v mužském světě, pokud v něm mohu být ženou.
Děkuji
Vím, že 1150 už má hydrauliku, ale.... přestože bych 1150 moooooc chtěla kvůli jejímu vzhledu, zatím se nenašlo nic tak akutního, abych si řekla: Jo, tohle je důvod proč vyměnit skvěle sloužícího Zobču za mladší ségru. 1150 mi nenabídne nic navíc. Spíš ubere - musela/chtěla bych investovat do kratší jedničky a pokud vím, tak spotřeba benzínu je taky vyšší. Takže neuvažuju. Zatím ne. Až jednou budu uvažovat, bude to 1150 Adventure Nic jiného mezi mým Zobčou a "1150 edvenčrem" pro mně nemá smysl
Tímto přeji všem krásný nastávající víkend. A hlavně se všichni v pořádku vraťte. A hlavně bacha na brzdový světla... vím co říkám...
Upravil Klasika dne 17.02.2008 15:33
Nevadí mi žít v mužském světě, pokud v něm mohu být ženou.
Draco napsal: A teď? Lituješ? Můžeš trochu srovnat nesrovnatelné, GSo a GSX?
No a jak mám teď něco napsat, když mě to Klasika vyfoukla :-D... Tak je krátce, ať se moc neopakujeme. GSX najeto 30t GS najeto 35t km. Na obou jsem byl ve dvou nekolikrát na asfaltové dovolené, na obou jsem lítal kolem komína.
GSX +
1) vzhled, je to proste klasika mezi nahacema, az na to ze teda jako nema dva laufy
2) motor, tahna ze dna az do nebes a je tichy! šlape jak swiss hodinky
3) za 30t nebyla jeidná závada, nevazal ani centilitry oleje
GSX -
1) pro dva lidi 175cm a 165 cm s bagazi je uz male
2) vlni se
GS+
1) vzhled, chvíly to trvalo, ale potom je ten vztah takovej trvalejsi, zadna rychla letni romance :-D
2) podvozek, pocit, ze clovek v zatace jede na supersportu s delta boxem
3) lepsi brzdy a to prosim nemam zadny posilovac ani ABS
4) skvele brzdi motorem, proste prestrlis zatacku, tak staci jen zaklapnout plny a je po starostech (vetsinou)
5) pro dva mista habadej, lepsi posez, neboli tolik telo na 6000km dlouhy dovoleny
GS-
1) motor je hlucnej, kdyby existoval nejakej Silent kit, tak do nej jdu :-)
...no a to je asi tak vsechno
Upravil JohnyT dne 18.05.2007 16:38
BMW R1150GS MY02
Taky se pochlubím svým bývalým Tedy bývalý je Sarronek, ten špunt na něm už je jednou tak velký a je maximálně současný Nevadí mi žít v mužském světě, pokud v něm mohu být ženou.