Nazdar přátelé,
nepamatujete si někdo, kdo byl z Vás s 12gs na první garanční prohlídce po 1000km, zda mu i dotahovali hlavy válcú? Mě to samozřejmě nedělali ... jako mnoho jiných věcí/ viz téma čekání na 08/, ale našel sem na Netu toto:
http://www.ascycles.com/pdf/ServiceSchedules/R1200GS_ADV_600.pdf
Jestliže je ten odkaz relevantní,což netuším, tak mi bude zapotřebí vyhledat utahovací momenty a spáchat sám. Zatím hlavy těsní, nefouká to nikde. Díky za reakce.
Upravil W dne 16.06.2008 19:34
Toto by ti kazdopadne pri prvnim servisu meli udelat.Co to je proboha za servis?Jestli ti to pomuze muzu ti napsat postup jak na to.Na obou valcich je to samozrejme stejne.Natoc si zadnim kolem valec do komprese,potrebujes dlouhy orech 15mm,povol vzdy jednu matku dotahni 20nm a pak na hotovo 180stupnu,vsechny ctyri stefty a do krize.Posledni sroub je u rozvodove sachty,potrebujes T50 a dotahni ho 40nm,potom zkontroluj a popr. serid ventily sani 0.15 vyfuk0,30.Jestli mas 08model tak ti jeste meli aktivovat pres GT1 servisni datum a kilometraz,to je nove oproti predchozim modelum.Dal je nezbytne nutne pri prvnim servisu vymenit olej v zadnim prevodu,jinak to je smrt prvni pro gufera a pak pro cely dif...snad jsem ti moc nezkazil naladu
Chci se zeptat co je ten GT1 servisní datum, mam model 08 ..... Jinak mě v autecu hlavy "prej" dotahovali
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Group Tester One,to je BMW diagnostika,urcite to umi i MoDiTec,jde o to ze modely od 08 nahoru zobrazi na budiku kdyz se blizi servis,tak jak je to treba u aut ze se rozsviti OIL SERVICE.Ale pri prvnim servisu se to musi aktivovat.
cechi - díky moc. Ano je to model 08 gsa, soudruh mechanik neaktivoval samozřejmě nic, protože mimo zapojení štekru do čtečky uměl absolutní kulový a ani tu čtečku neuměl rozchodit, bez mého tlumočnického zásahu z němčiny, co se psalo na displeji a soudruh tomu nerozuměl..... . Ani nevěděl že vypínání blinkrú na 08 je automatické a tvrdil mi, že synchronizaci vstřikú nastavuje vždy zkrácením bowdenú ke každému válci. Prý to tak stále dělá.... Jak mi založil O kroužek od ABS když nalíval olej / olej v kardanu měněn / je ode mě detajlně popsané v téme" JAK DLOUHO JSTE ČEKALI NA 08"a že sem se skoro po jeho odborném servisu zabil na silnici od naolejované zadní gumy. Jedná se o Tempus Bawaria na Slovensku, autorizovaný importér s 3 pobočkami v SK. Nevíš náhodou, jaký je přesný utahovací moment těch 4 šroubú? 20NM a pak o 180 se mi zdá dost dost nepřesný. Díky za ochotu !
Upravil W dne 16.06.2008 21:42
To je spravny postup,dotahnout 20nm<to je jenom inicializacni moment kterym docilis toho ze jsou na tom vsechny srouby stejne>a potom dotahnout o 180stupnu a hotovo.S tou synchonizaci ma ale pravdu,u R 1200 se o volnobeh staraji actuatory,takze jde jenom o to aby klapky chodily spolu a to se serizuje na bowdenech.Ale serizuje,nevim co myslel tim zkracovanim.Kdyz muzu pomuzu.
OK díky, udělám si značky na maticích a hlavě, a zkusím postupně momenťákem po 1NM dotahovat stávající dotažení. Tak zjistím utahovací moment a pak pújdu podle Tvého postupu, to víš.... bojím se abych to nepřetáhl. Díky kolego za radu ! Škoda že tak skvělé mota mají v CZ i SK tak nepoužitelné autorizované servisy....Ještě jednou dík.
Ty jsi me asi nepochopil,tu matici musis uplne povolit<je lepsi ji povolit vic aby se podlozka naolejovala a slo to plynule dotahnout,obcas kdyz je ta podlozka pod matici malo od oleje tak to tak trhane skace a dotahnuti neni presne>potom tu volnou matici dotahnout 20newtonmetry a pak nejlepe dlouhym prodlouzenim dotahnout o 180stupnu,a tak posupne vsechny stefty.Zrejme jsi kapl na servis kde motorky delaji mechanici od aut co k tomu nemaji vztah.Jinak jsem si precetl tu tvoji story a docela jsem se nasmal.Je to spis k placi,ale dobre jsi to podal.
cechi - Ok díky, sundal sem kryt hlavy a jdu to spáchat dle Tvého návodu.Jsem rád že ses pobavil na "olejové dif story" a ještě jednou vřelé díky za informace !
Náhodou jsem pročetl vaši diskuzi o dotažení hlavy a přidám jednu připomínku.
Podařilo se mi stáhnout servisní CD, kde je to popsáno na dvou místech:
1. servisní prohlídka po 1000km;
2. demontáž / montáž hlavy;
viz příloha.
- nezapomeň utahovat postupně křížově.
Když už je dole dekl, můžeš zkontrolovat taky ventilovou vůli.
Andy: já bych spíš měl zájem o to CD...nedalo by se to nějak...?
5.10.1842 www.bmwgs.cz
Vlak by měl jet jen takovou rychlostí, aby motýli mohli otevřenými okny volně létat dovnitř a ven