Ahoj ,chtěl bych poradit ohledně přední pneu na dakara(90/90/21),celý den tady pátrám po informacích na toto téma ,kterých je tady spusta a nemůžu se rozhodnou.Budu jezdit 85%silnice ,15% lehký terén(polnačky,atd.),přemýšlel jsem o mitas e-07,ale mám celkem strach z toho chování za mokra,které tady už hodně lidí popisovalo,ale fakt nevím na dakaru mám zatím najeto asi 15km "od servisáka do garáže" ,takže budu rád za názory ,ted má dakar obuté tuším metzeler unicross jsou jak nové ,ale na mě asi moc cross.
mě zase nevyhovují pneu silničního typu. Ta 21 tam do těch zatáček stejně nejde tak hladce. univerzální špalek je pro toto moto asi nejlepší. nemůžu si vynachválit rallye gumy s těma se dá jezdit po silnici i zamokra úplně v klidu
Já měl oblíbenou přední Karoo2 a vzadu E09 dakar nechalo se na ně najet až 12tkm na zadek a cca 20 na předek .V terénu se neztratila a na silnici sem nechápal co to všechno vydrží. Za mokra to chce opatrně ale co mitas inovoval směs už je to docela v pohodě.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Osobne bych doporucil gumy ve stylu Mitas E-07, Metzeler Enduro3 Sahara treba Heidenau K-60 Scout. Metzelery budou mit asi nejnizsi najezd, ovsem na prednim kole vydrzi taky hodne.
I kdyz jsou tu hlasy, ze spalky na silnici jsou OK, tak to ber s rezervou. To rikaji lidi, kteri ty spalky porad jezdi a jsou na ne zvykli. Spalky jsou v porovnani se silnicnim dezenem vzdycky trosku nejistejsi v zatackach, pri prudkem brzdeni, ve vysokych rychlostech (mimo obec, dalnice) a vyrazne hlucnejsi. To vse se nasobi pri jizde ve dvou, ale to offroudaci s vyjimkou Mikiberga neprovozuji, takze o tom vlastne nic nevi :-)
Doporucil bych se vyhnout gumam typu Mitas E-10, Continental TKC-80 a tak, protoze to dostanes gumu s hlucnosti spalkove, ktera v terenu neumi skoro o nic vic, nez dezen typu E-07 - za sucha je mozna E-10 lepsi, v bahynku jsou obe dve stejne na nic.
moje zkušenost je že TKC (na 12ce) opravdu v bahně nic neuměj, například ale prudké výjezdy po suché louce na chalupu bych na silničních nikdy nedal, dále nesouhlasím že jsou hlučné a ani že bych zažil jedinou krizovku na silnici kolevá gumám. Jsou relativně drahý a maj menší nájezd, ale co by člověk pro pocit hustýho ofrouďáka neudělal
E10 jsem nejel.
říkám si hurikán
tosuja napsal:
Osobne bych doporucil gumy ve stylu Mitas E-07, Metzeler Enduro3 Sahara treba Heidenau K-60 Scout. Metzelery budou mit asi nejnizsi najezd, ovsem na prednim kole vydrzi taky hodne.
I kdyz jsou tu hlasy, ze spalky na silnici jsou OK, tak to ber s rezervou. To rikaji lidi, kteri ty spalky porad jezdi a jsou na ne zvykli. Spalky jsou v porovnani se silnicnim dezenem vzdycky trosku nejistejsi v zatackach, pri prudkem brzdeni, ve vysokych rychlostech (mimo obec, dalnice) a vyrazne hlucnejsi. To vse se nasobi pri jizde ve dvou, ale to offroudaci s vyjimkou Mikiberga neprovozuji, takze o tom vlastne nic nevi :-)
Doporucil bych se vyhnout gumam typu Mitas E-10, Continental TKC-80 a tak, protoze to dostanes gumu s hlucnosti spalkove, ktera v terenu neumi skoro o nic vic, nez dezen typu E-07 - za sucha je mozna E-10 lepsi, v bahynku jsou obe dve stejne na nic.
Continental TKC-80 jsou sice hlučnější, ale Mitas E-07 na mokru kloužou jako p**a.
Motorka a rodina není kompatibilní, bohužel...
kody napsal:
Cau,tak kupuju E-07 u nas v barumce mi vychazi se slevou za 845kč ,což je super .
jinak kdyby měl někdo zájem o tu moji metzeler unicross 90/90/21 je jí stav je 90% tak dejte vědět pošlu foto.
dik za rady
U jedno válu je to asi jedno jesli špalek nebo silnice, já jsem na rallyovkách jel 140-150km/h a dalo se to s přehledem, na boxerech to je ale jiná když letěj 200km/h tam bych špalky určitě nedával.
Jinak ta cena E-07 je bezkonkurenční, když rallyovka stojí 2000,- a kromě hard offu splní tu samou funkci
Ja jsem byl dneska u nas v Otrokovicich v barumce a ptal jsem se znameho co tam dela uz co ho znam a ten mi rikal ze u tech barumek je strasne maly vyvoj a ze to vubec neni priorita continentalu vyrabet pneu pro motocykly ,berou to jen jako rozsireni produktoveho portfolia a ze pamatuje kdy musel vyrezavat drazku do pneumatiky doma na freze
Ale těžko říct ja jen říkám to co mi řekl takže kde je pravda bůh ví