Ahoj, jsem zcela rozhodnut ke koupi nízkého sedla, mám GSA. Jenže jedni tvrdí, že BMW sedlo je moc měkké. Snížené od BMW 82 cm je cenově na tom lépe než TT /mám slevu/ + dá se objednat šedivé. Osobně nevím, BMW sedlo je opravdu měkké, nicméně zadek mě nebolí, nejvíce jsem zatím ujel 400 km, mám motorku krátce, pravda je, že pokud chce člověk jezdit trochu technicky, tak na krajích plave.
Dá se říci, že mám 2 varianty:
1. snížené šedivé BMW sedlo 82 cm za přijatelnou cenu, avšak měkké, kde nemusím vzhledově dolaďovat sedlo spolujezdce
2. TT 055-1531 - Sedlo Comfort Seat - Actively Breathing 51-53 cm, které má údajně dýchat a je drahé jako prase + by to asi chtělo koupit i zadní část. Včera jsem volal do TT, ale moc jsem se toho nedověděl, nemyslím to špatně, tohle sedlo si asi opravdu moc lidí nekoupí, tak pokud by to Tomáš věděl více, budu rád. Zajímá mě vzhledem k ceně, v čem to má být taková bomba a jestli člověk fakt pozná rozdíl. V katalogu TT píšou vhodnost použití do hodně teplých podnebí, tak jestli to nemá zcela blbý efekt naopak v zimě. Prostě krátce řečeno, papír a obzvlášť katalogy snesou všechno, jestli to opravdu za to stojí.
Jestli jsem správně počítal, tak nízké sedlo 82 cm od BMW odpovídá výšce 50 cm uváděné Touratechem?
Jinak jsem teď objevil malou fabričku, kde dělají sedla pro KTM, je to kousek od Horažďovic. Škoda, že nemají formu na BMW, ty ceny jsou dosti jinde.
Díky moc za názory, Tomáš
Upravil Jacobyen dne 03.07.2008 17:07
Já se přidám s dotazem na Toma , když sem napíše odpověď Tomáš z TT, aby to vzal jedním šmahem...
Na 12gsa které sedlo od TT je nejpohodlnější na dlouhé přesuny při jízdě ve dvou? Mám 08 12GSA, ale po 500km již na tom nemúžeme sedět s dcerou. Já jakž takž, jen pálí... oná...tá , ale dcera vzadu trpí, klouže dopředu, a to je hodně zvyklá z jiných moto i na 1000km/den. Provizorně pořešeno vyřízlou zdvojenou slepenou a navrstvenou karimatkou, a páskou nalepenou na zadním sedadle. Jiné sedlo pro oba na + 8hodin/den jízdy,je absolutní nutností.... Prosím za prominutí o dotaz mimo výše uvedeného příspěvku, jen považuju za výhodu, že Tom to veme naráz. Díky Tomáši
Ahoj,
jestli můžu doporučit něco na delší cesty, tak já mám na normal 12GS tohle:
http://www.touratech.com/shops/015/product_info.php?products_id=1139&osCsid=ad029a471b245847801d8539587ced17
Jestli jde na 12GSA nevím, ale mám teď vyzkoušeno 8000 km během 18 dnů na Nordkapp a posez absolutně super - bez problémů. Teda pro jednoho - spolujezdce jsem nevezl
Resim tenhle problem taky, ne ze bych byl citlivka ale na origo 12GSA sedle tak po 400km zacinam poposedat a pak zastavuju kazdych asi 100km abych nechal prdeli na chvilku odpocinout ... po 800km si pripadam jak kdyby me prefik velkej cernoch ....
byl jsem v TT, maji tam nejaky ne-TT sedlo (jmeno si nevzpomenu), je to udajne komplet jiny vcetne toho umelyho vnitrku, ma bejt naprosto super na dlouhy cesty, i s vyhrivanim (coz si nejsem moc jistej jestli nejsou lepsi teply spodky ... )
cena neco pres 20kKc ... tak porad premejslim jestli e Jezisek otrese nebo ne ...
Mám orig LOW sedlo od BMW černý i zadní díl a jsem spokojenej.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
NTD napsal:
Ahoj,
jestli můžu doporučit něco na delší cesty, tak já mám na normal 12GS tohle:
http://www.touratech.com/shops/015/product_info.php?products_id=1139&osCsid=ad029a471b245847801d8539587ced17
Jestli jde na 12GSA nevím, ale mám teď vyzkoušeno 8000 km během 18 dnů na Nordkapp a posez absolutně super - bez problémů. Teda pro jednoho - spolujezdce jsem nevezl
Ahoj, mám také tohle sedlo a dopřál jsem ho i manželce. Po 4500km za 10 dnů ve velkých vedrech cca 35C absolutně bez problému. Ona si pochvalovala jízdu a prý neměla žádný problém. Co se týče mého pozadí ... občas pálilo. Jenže sedlo má jednu výhodu. Je tvrdé a jinak tvarované oproti BMW. Význam to má v tom, že když sedíš v předu zaměstnáváš střed a když si poposedneš dozadu tak se uvolní střed a sedíš na stranách, takže si trošku jakoby odpočineš. U originálu kde sedíš stále stejně si odpočinout nemůžeš. Důležité je ale taky nastavení sedla aby neklouzalo a taky je to ve spodním prádlu. To je moooc důležité.
Jinak mi Tom ukazoval i jiné sedlo, dražší 23tis, vyhřívané a asi pohodlnější, ale já raději sjíždím z cesty a s tímhle sedlem se béčko velice dobře vede. Tak to je asi vše.
1) sedla Kahedo (Touratech)
jsou na 1200GS v těchto variantách:
a) sportovní dvojsedlo (hodně podobné tomu, co mám na své motorce), tyhle nikdo u nás zatím nechtěl a nemáme je skladem, dělají se ve třech výškách
b ) sportovní dvojsedlo s goretex-kordurovým potahem ve dvou výškách, jedno u nás jezdí a bylo na modré předváděcí 1200GS na výstavě tuším předloni. Skladem je nemáme. Protože jsou tvarově a) i b ) prakticky stejný, dávám jednu fotku:
c) LDC dělená sedla ve 4 různých výškách + sedlo spolujezdce. Tohle sedlo je ergonomické a je navržené pro lidi, kteří chtějí převážně černou/uhlovou barvu a spíš silniční charakter bez nějakých nápisů a linek. Prakticky je s ním možné jezdit i offroad - vpředu je úzké, takže se motorka dobře vede koleny a když se zašpiní, dá se to docela dobře vyčistit a materiál nenasákne vodu. Ale stylem je spíš silniční. Vypadá elegantně. Prodali jsme jich pár a ve snížené verzi je vedeme skladem u nás. Proč ve snížené? Jeho výška spolu s tvary je maličko odlišná od dalších, takže někdy je nízké z jiné řady pro někoho moc vysoké a tohle třeba vyhovuje víc.
d) Kahedo Line Comfortable dělená sedla s linkou. Dělají se ve čtyřech výškách (extra nízké bez možnosti nastavení, nízké s možností nastavení, standardní a vyšší - opět i ty s možností nastavení výšky tyčkami. Zadní sedlo je vždy stejné. Linka se dělala v několika barvách ale v praxi to znamenalo obrovské počty typů a nikdy neměli to, co jsme potřebovali skladem. Takže vloni začali dělat jen stříbrná a letos je pár žlutých a červených jako doprodej. My tady vedeme skladem všechny výšky se stříbrnou linkou (snažíme se je mít pořád skladem i na vyzkoušení). Je to naše nejprodávanější sedlo a vypadá podle mě perfektně. Posaz je naprosto odlišný od BMW sedel a nejde vůbec o výšku ani jen o materiál (i když i ten má hlavně proti sníženému BMW obrovskou výhodu že neklouže). Musí se to vyzkoušet. Někdy si lidi myslí, že potřebují snížené a pak si vezmou standardní, protože díky jiným tvarům z něj došlápnou v pohodě. Na offroad jde použít taky, vedení koleny je perfektní ale bahno se blbě čistí z toho vyšívaného nápisu na boku. Doporučuju lidem nechat si sériová sedla na rasování v terénu, kde je téměř jistota že budou padat a to nové na dlouhé cesty, kde sice může být offroad ale není to mlácení motorkou v lese. Zadní sedlo tvoří opěrku bederní části páteře řidiče a má to velký vliv na únavu po celodenním ježdění, kde je víc znát právě únava zad a ne zadku. Jinak lopata je bohatě polstrovaná, je to opravdu komfortní s vyjímkou toho extra nízkého, které nemá moc materiálu aby dosáhli fakt minimální výšky. Když někdo měří 165cm a chce jezdit na R1200GS, prostě nemá moc jiných možností než obětovat komfort a prakticky sedět na rámu. Jak říkám - chce to přijet a jet se s tím projet a vyzkoušet si to.
e) Active Breathing - prodyšné sedlo ve dvou výškách + sedlo spolujezdce. Tohle sedlo jsme měli letos na výstavě a jezdí jich tady jen pár. Já mám z toho materiálu udělané speciální sedlo na přestavbě (boky) a materiál připomíná to, z čeho jsou ušité bundy BMW StreetGuard - je to laminát kordura+goretex a opravdu to je prodyšné. Já osobně bych si ho nekoupil a doporučuji lidem ty "obyčejné" varianty, protože mi přijde že povrch toho goretexového laminátu nemá takovou adhezi jako potah normálních sedel a víc to klouže a to naprosto nesnáším (sedneš si do nějaké polohy a za 5 minut sedíš dole v díře). To přesně dělají originál sedla a třeba Kahedo Line jsou v tomhle směru perfektní. Každopádně jinak je udělaný i materiál uvnitř sedla, není to lepené a má to mít z pohledu prodyšnosti efekt jako když člověk sedí na síťované židli. Tvar je maličko odlišný než ostatní, přijdou mi víc širší a bachratější.
2) sedla SARGENT (USA) - dvě výšky
jde o tradičního výrobce, který vyrábí sedla na vlastní platformě (lisují si odlišné základové desky a nepoužívají tedy platformu BMW), což umožňuje třeba v sedátku spolujezdce mít schránku na lékárnu nebo nářadí apod. Navíc ty sedla mnohem líp jdou zaklapnout. Hlavní rozdíl je pochopitelně ve tvarech a materiálech. Jsou to ryze cestovní sedla, rozhodně ne offroad. Dělají se i ve vyhřívaném provedení s plynulou regulací (do 2x25W) a jiné ani u nás nevedeme skladem. Bereme především snížené verze, protože díky bohatému polstrování snížené vychází skoro jako normální u BMW. Každopádně jsou s nastavením výšky pomocí tyček jako u BMW. Zadní opět tvoří výraznou opěrku. Trikolóra M3 je ve standardu a potah není lepený aby materiál víc dýchal, nicméně je 100% vodotěsný ale částečně prodyšný (20%). Vnitřní pěna je z materiálu SuperCell - není to vůbec podobné běžným výplním sedel, podle vrstvení se to chová buď jako středně tvrdé nebo měkké a oni dokáží udělat tvrdší podpůrné části a měkký střed a zadní lopatu apod. Dřív dělali i gelová sedla ale před několika lety to úplně opustili, protože polymerový gel má některé špatné vlastnosti, které lidem dost vadí - akumuluje teplo a neodvádí ho dál, takže se člověk paří a hlavně nedrží páteř, takže po delší době se začně bortit a bolest zad je mnohem výraznější než u jiných materiálů, i když třeba první dojem po hodině jízdy je perfektní. Každopádně ta firma to dělá desítky let a je to na tom vidět. Materiály jsou různé, dělají na přání i kožené verze ale kdo by to chtěl že. Standardní dodací doby jsou šílené, běžně 8 týdnů a proto objednáváme na sklad. Nejhezčí jsou sedla pro sportovní motorky, třeba na GT nebo K řadu "S" jsou úžasný. Pár jich tady taky jezdí.
Ale i to GS vypadá elegantně a hlavně kdo zkusil někdy vyhřívání, pochopí
- prodyšné sedlo moc nedoporučuji, protože se lidem opravdu naprosto osvědčuje to Kahedo Line (d) i v extrémních podmínkách. Hlavní vidím rozdíl v adhezi a to Kahedo Line dokonale drží a i v textilním oblečení jezdec a spolujezdec nekouže. Navíc je vyzkoušené, ověřené a dělá se ve 4 verzích výšky, takže se líp najde to, co konkrétnímu člověku vyhovuje.
- s tím zadním sedátkem je to logické. Tvar zadního sedla R1200GS je prostě "žehlicí prkno". Ergonomie nulová. Myslím že z fotek je jasné, jak to dělají jiní.
Doporučuji přijet, vzít si sedla na zkoušku a jet se projet. Pochopíte...
P.S. Na motorce za 300-400 tisíc lepit páskou karimatku aby spolujezdkyně neklouzala mi přijde šílenost. Na snad všech motorkách BMW (s vyjímkou LT) mi přijde že sedla navrhuje magor. Viděli jste sedlo na F800GS a zejména to snížené? Kdyby to bylo od fy Chun-lan, tak bych to bral ale od BMW???
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
nooooooooo tleskám Tome dobrý mooooc dobrý...... co tak ještě podobný rozbor a popis sedel na 1150 GS-A.... pokud teda máš do toho chuť, ale kdyby to yblo v jednom vlákně...
Na 1150 je to jednoduchý.
Buď nedělený sportovní v pěti provedeních nebo dělený, který podle mě vypadá dost zastarale. I když sériové na 1150 není žádný designový skvost. Věc názoru. To nedělený je prakticky stejný jako mám já na přestavbě a můžu říct, že to žádný komfort teda není..
Sargent je úplně jinde, podle mě se tím ta motorka dostane úplně někam jinam ale zase majitelé 1150 nechtějí do "staré" motorky dávat peníze a ceny těch sedel jsou stejné, je jedno jestli to je na 1200GS model 2008 nebo na 1150 model 2001..
Na 1150GSA jsme jich pár vyhřívaných i nevyhřívaných prodali a je to pecka.
Mám nejvyšší kahedo-line a dané úplně nahoru a ještě klidně bych ho kousek zvedl, se 185cm stojím na špičkách ale jízda super, jen to chce i vyžší plexi bo ten rachot v helmě je děsný, at štít klopím jakkoliv... sergent vypadá bombasticky, ale mít doma 6sedel by byl už krapet moc... kahedo stačí a kdyžtak teplejší spodky, na zadek mě nikdy zima nebyla
Upravil Otasek dne 04.07.2008 11:58
K tomu vyhřívání jen poznámka - ono nejde o to, že to hřeje na zadek. Kupodivu to zahřeje prakticky celý tělo, stejně jako když se zahřívají ruce od heftů, taky to zahřeje víc než jen ruce. Na LT jsem to měl prakticky bez regulace - jen dvě polohy jako to bývá v autě a nemůžu na to říct nic jiného než chválu. Dojezdy v dešti a 5 stupních nad nulou z Alp na podzim ale i obyčejné večerní dojezdy když je ještě zima, to všechno je s vyhříváním o třídu jinde. Pochopitelně že to člověk nepotřebuje na ježdění kolem komína a ani pro cestovatele do dalekých zemí i když i tam může být sakra zima. 700km přejezd v Maroku v dubnu, kdy jsme jeli při teplotě kolem nuly, to docela prověří výbavu a to sedlo bych tam bral všema deseti. Hlavní je ale vliv na pohodlí spolujezdkyní - na to málokdo myslí ale řidič se třeba dost zahřeje od rukojetí nebo i tím že je aktivnějí během řízení ale ty ženský tam někdy dost mrznou. Rozhodně to má smysl.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ano ale chtějí za to nějaký poplatek (13 liber) a to samé je za proužek na hraně (piping) ve stříbrné barvě. Černý lem se neplatí, jen stříbrná linka.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Pro Tomáše TT:
díky moc za vyčerpávající info, myslel jsem, že to prodyšné bude fajn, ale dám na Tvou radu. Ty sedla SARGENT jsou nějaké u Vás na krámu, ta dodací lhůta 8 týdnů je děsná, zaujalo mě to na fotce s 1150 GS snížené, mám však 1200 GS. ještě jedna věc, jsi zastánce děleného sedla - vidím tam výhodu při vyndání a namontování dodatečného nosiče za bagáž, nebo je lepší jednodílné. Jinak, proč ne Sargent na Offroad, to kvůli ceně? Díky moc, Tomáš
Díky moc Tome za absolutně obšírnou a dokonalou odpověď. Zvážil sem vše a proti a dnes objednal Kahedo Line Comfortable předek+zadek. Jak to bude na stroji a něco na něm pojezdím, dám sem vědět mé dojmy. Jen mi bude líto té karimatky....kua, když Taloši na Stelviu mi to obstoupili , mocně řvouc cosi studovali a ukazovali prstem ale nejvíce je zaujala právě ta nalepená karimatka...
Jacobyen: jsou na krámě a objednáváme je na sklad, aby pak lidi nemuseli čekat (na 1200GS) a v rámci prodejců v evropě máme každý něco navíc a v případě potřeby si vypomůžeme a jde to rychleji.
Na 1200GS nedělené není, pochopitelně bych ho bral, kdyby to šlo ale na mojí motorku to nešlo. Sargent na offroad ne kvůli ceně a trošku i moc komfortnímu tvaru a povrchu. Nevěřím že by se bahno dalo ze sedla dostat beze stopy. A jak člověk někdy spadne, tak stačí kovovou špičkou přejet po sedle a je škoda veliká. Na to je starý sedlo OK ne?
Tome, objednal jsem to mimo CZ ......kde taky ani nežiju. Dík za rady. Vy posíláte i do zahraničí, i když je tam oficiální pobočka TT? Jestli ano, tak to je dobré vědět
Upravil W dne 16.07.2008 07:12
Mam 12GSA a manzelku po operacii platnicky(hernia) chrbtice.
Su to uz 2 roky a citi sa vynikajuco. Stravila sezomu na svojej moto (Varadero 125) a vsetko je ok. Chcela by zase jazdit ako spolujazec a preto potrebujem sedlo, ktore je maximalne komfortne. V tomtom pripade nejde o otlacenie z dlheho cestovania (tuhsie sedla), ale skor o MAXIMALNE pohlcovanie narazov a vybracii. Potrebuje nieco ergonomicke s podporov, aby chrbtove svaly netrpeli a zaroven aby vybracie a prudke udery od podvozku boli co najviac stlmene.
vie niekto poradit, ktore sedlo by bolo na toto najvhodnejsie?
Kdo uvažuje o výměně sedla a zdá se mu za TT nebo jiné hodně peněz, tak můžete nakoupknout na stránky DD-tuning. Super spolupráce, dobré ceny a udělají Vám vše co na očích uvidí. Dle mne kvalita vynikající. Přešití a úprava sedla na BMW od 4 tkč (započítána i úprava výplně) Doufám, že to nebude považováno jako nežádoucí reklama, pokud ano, tak se omlouvám a prosím o odstranění.
Upravil joe dne 11.01.2011 12:27