Prosím o radu zkušenější. Mám problém s posilovačem který čas od času při zabrždění vypadne. Na palubce se rozsvítí červený trojůhelník a rozbliká ABS (rychle). Po zhruba vteřině naskočí, ale očividně bez ABS a integrálu.Taky účinek brzd je znatelně slabší a nefunguje tachometr. Je to velice nepříjemné, už mě to několikrát poslalo přes červenou do křižovatky . . .
Když pak motor zhasnu chcípákem, je slyšet, že posilovač stále běží. Když ho zhasnu klíčkem a znovu nastartuju vše funguje jak má.
Poprvé se mi to stalo při návratu z Ukrajiny kdy začal odcházet koncový převod (hruška). Dojížděl jsem tedy za značného hukotu a kvůli spojení s tachometrem jsem tento problém přičítal zašpinění zadního čidla ABS, což se mi také potvrdilo. Bohužel, repasí koncového převodu se to nevyřešilo. Převod je už po několika stovkách km vyčištěný, dvakrát vyměněný olej, na čidle se nic nechytá. Protože ale bylo čidlo krapet odřené, nainstaloval jsem nové a taky to nic nevyřešilo.
Zkoušel jsem prohledávat starší příspěvky, ale nic podobného jsem nenašel.
Myslím, že když prohledáš najdeš, čidlo je pokud se nemýlím ABS a posilovač je posilovač. Něco jsem tu řešil a Tonda ti k tomu řekne určitě víc. Modely s posilovačem jsou slepá větev práve kvůli těmto problémům, jedná se keramické snímače tlaku v modulátoru ABS kde je onen posilovač integrován. Jsou s tím velké problémy za velké peníze. Spousta lidí to vyřešila kastrací. Ale s tím je spojená i kastrace ABS. Dají se koupit modulátory za cca 12000? starší a nejisté ůrovně. Přijeli mi tu kluci kterým řekli že jim v místním autorizovaném servisu řekli že jim neudělají výměnu brzdovky v moto. Nevěřím že by to neuměli, to snad ne, podle mě se bojí následků které by mohly při výměně nastat, přece jen systém pracuje jen v určitém rozmézí a v těch léty nepouživaných pozicích by se mohl seknout? Prostě ti odchází modulátor v oblasti snímačů tlaku. Snažíl jsem se to řešit, měl jsem slíbený modulátor pro prozkoumání, ale ještě to neproběhlo, takže ti nemohu říci jestli je možnost tam vlést a něco opravit. Ale udajně se v něm vrtal někdo kdo umí (říkal Toník a já mu věřím) a není cesty. Jen mě zaráží ten tachometr, ten by opravdu směřoval na zadní snímač. Pokud tedy jen modulátor neruší cestu i mu. Co diagnostika?
Samozřejmě, vím, že ten posilovač je tak trochu past, ale co nadělám . . .
Jaké přesně jsou vazby mezi funkcemi ABS, posilovače, integrálu a tachometru si jen domýšlím. Proto jsem taky zkoušel vyměnit to čidlo.
Jinak samozřejmě že bych celej ten krám vyhodil. Na cestách bych se cítil líp. Oželel bych i ABS, ale bylo by mi dost líto té integrální funkce.
Když nevymyslím nic lepšího, tak se samozřejmě bez diagnostiky neobejdu. To je mi jasný.
Nechci Ti to tu Zdeňku zasírat, ale když už se probírají brzdy, tak se přidám, třeba nám někdo pomůže oběma. Mám R12GS '07, tedy už bez posilovače. Když motorku tlačím se zapnutým klíčkem a přibrzdím si, tak se občas vpředu pod nádrží ozve zvuk, něco jako cvakání + bzučení elektřiny... Co to kua je? Je to normální? Díky
-----------------------------------------------------------------------------
Dříve jsem byl trochu namyšlený, ale teď už nemám chybu!
Sete napsal:
Nechci Ti to tu Zdeňku zasírat, ale když už se probírají brzdy, tak se přidám, třeba nám někdo pomůže oběma. Mám R12GS '07, tedy už bez posilovače. Když motorku tlačím se zapnutým klíčkem a přibrzdím si, tak se občas vpředu pod nádrží ozve zvuk, něco jako cvakání + bzučení elektřiny... Co to kua je? Je to normální? Díky
To je normální.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Kapalinu jsem měnil loni. Určitě je jí dostatek. Od doby kdy mi pořádně zamotával hlavu poškozený kabel u konktoru jednoho ze snímačů hladiny s tím mám své zkušenosti. Doléval jsem na zhruba červnu.
Každopádně by hladina brzdové kapaliny tak jako tak neměla ovlivnit měření otáček na zadním kole, respektive tachometr. Nemám pravdu?
zzz - zkontroluj si ještě nastavení mikrospínačů u páčky a pedálu. Kdyžtak mi zítra zavolej, zkusíme to "poladit".
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Sete napsal:
Nechci Ti to tu Zdeňku zasírat, ale když už se probírají brzdy, tak se přidám, třeba nám někdo pomůže oběma. Mám R12GS '07, tedy už bez posilovače. Když motorku tlačím se zapnutým klíčkem a přibrzdím si, tak se občas vpředu pod nádrží ozve zvuk, něco jako cvakání + bzučení elektřiny... Co to kua je? Je to normální? Díky
Že by snímač tlaku?
Ti to z toho vykuchám a dostaneš pod nádrž tu mojí cihlu. Pak se o nějaké to cvaknutí už zajímat nebudeš. Mi připadá, že ta cihla si tak trochu žije vlastním životem a občas si prostě chce jen zalaškovat . . .
Nechci zakládat vlákno tak se omlouvám, že píšu sem. Před 14 dny jsem byl na vyjíždce s kamarádáma a jeli jsme svižnější tempo. Po příjezdu domu jsem zjistil, že mi celou dobu běžel posilovač a smrdělo to jako svině cca 1,5 hodiny v kuse. Bordel mi dělá mikro spínač na přední brzdu. Rozebral jsem to pročistil promazal a vše ok. Problém nastane, když vložím brzdovou páčku a utáhnu šroub z matkou. Funguje vše ok, ale 2x si prostě řekně, že to ten mikrospínač zmáčkne po třetí zase nezmáčkně a běží posilovač pořád. Dokud nějakým způsobem nepromačkám brzdu. Nevíte někdo co s tím?
BMW 1250 GSA - Hééééén vole hééééén
Tak už se buď spínač občas uvnitř "seká" nebo ho máš špatně nastavený - tzn. povolit ze spodní části "červíka" a spínač nastavit do správné polohy.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Uvnitř se neseká, když tam nic nemám a mačkám ho chodí jako hodinky až když vložím páčku začne blbnout. Spíše to vypadá na tu špatnou polohu. Páčka nedosedne k tomu mikrospínači a nemačká ho tak jak má. Na ten červík jsem už včera koukal, ale myslel jsem, že to je jenom na sundání toho mikrospínače. Zkusím tím nějak poštelovat a uvidím zda to nějak pomůže.
BMW 1250 GSA - Hééééén vole hééééén
Abych ještě zcela vysvětlil svou filozofickou myšlenku, samozřejmě ve tém případě je nejpodstatnější, zdali máš správně fungující mikrospínače a čidlo (pro ten tachometr) pak má smysl jít po modulátoru. A ůplně nej bude to napíchnout.
Jasně, už jsem to konzultoval s Tondou. Snímač je nový a spínače jsem už také zkontroloval. Protože se ten problém objevuje jen až po delší jízdě, bude na to možná mít nějaký vliv i zahřátí. Každopádně se zřejmě modulátor pomalu odebírá do věčných lovišť. Diagnostiku ještě asi pořeším, ale v tomhle případě jí nepřikládám velký význam. Asi zkusím sehnat jiný modulátor a pustím se do práce.
Prozatím jsem dohledal možnost repase v Deutschlandu za více než 800€ což je nesmysl. Nový modulátor (číslo dílu je 34517698296) stojí v přepočtu více než 73k což je ještě větší nesmysl. Použitý nabízí momentálně třeba Janáček v Praze za 15k.
Jinak případně pro ostatní, stejné modulátory jsou podle microfichů v:
R1200GSA 03/05 - 09/07
R1200GS 12/02 - 10/07
R1200RT 11/03 - 11/09
R1200ST 05/03 - 11/07
K1200S 04/03 - 08/08
K1200R 03/04 - 08/08
K1200GT 11/04 - 09/08
Tonda napsal:
Tak už se buď spínač občas uvnitř "seká" nebo ho máš špatně nastavený - tzn. povolit ze spodní části "červíka" a spínač nastavit do správné polohy.
Tak jenom pro info. Pomohlo si pohrát s červíkem. Zatím odzkoušeno pouze na stojící motorce, ale bez záseku. Díky za pomoc.
BMW 1250 GSA - Hééééén vole hééééén
Začínám být bezradný. Soudruhy z BMW už pravidelně proklínám
Sehnal jsem komplet stejný modulátor z K1200S 06/05 EU. Po několikahodinovém lopocení s výměnou a odvzdušněním zapnu klíček, zapne se i motorek posilovače a neustále běží, na palubce svítí červený trojuhelník a rychle bliká ABS. Přední brzdový okruh funguje, zadní nefunguje, integrál také nefunguje.
Suma sumárum, byl jsem na tom líp se starým modulátorem . . .
Verze SW a HW modulátorů jsou podle nálepky odlišné. Může to být problém? Má někdo se záměnou zkušenosti? Tondo, prosím . . .